  • 21. Data: 2018-10-14 21:17:13
    Temat: Re: xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-14 o 18:18, Adam Sz. pisze:

    > Bez jaj :-) Nie robię kompletnie nic - po prostu włączam odkurzacz i sobie
    > jeździ - on przecież perfekcyjnie omija i odkurza dookoła wszystkie
    > przeszkody - obojętnie czy to krzesło, stół, litrowa butelka wody,
    > nocnik, czy grzejnik. Jedyny kabel jaki mi się wala po podłodze to
    > zasilacz od laptopa i jeszcze nigdy się nie wplątał ;)

    To mnie się widocznie wala więcej kabli. A w pokojo/warsztacie wala się
    ich bardzo
    dużo. Poza tym mam krzesła (oraz np suszarkę) z nogami w kształcie U na
    które
    ten odkurza próbuje wejść. Nawet wchodzi tylko słyszę wtedy jak szoruje
    "brzuchem"
    i wolę go jednak na coś takiego nie wpuszczać. Nie raz też znalazł
    przykładowo
    skarpetę czy chociażby jakiś kawałek kartki. Mnóstwo takich rzeczy jest
    w stanie
    popsuć dzień. Nie mówiąc o tym, że z rogówki czy innych niedostępnych miejsc
    nic nie zbierze. Pod rogówkę z kolei wchodzi tak, że nie uderza
    zderzakiem tylko
    tym wystającym skanerem. Wygląda to nawet zabawnie (jak mały, głupi
    zwierzaczek
    próbujący wskoczyć na mebel) ale takie obijanie siebie i mebli zabawne
    nie jest.

    > Zgłaszaj reklamację - przecież on już po pierwszym delikatnym uderzeniu
    > (czujki są mega czułe) wykrywa ścianę, obraca się "czujnikiem ściany"
    > (który jest z boku) do ściany i ustawia się na 2-3mm od ściany, jadąć
    > idealnie wzdłuż niej.

    Żadne reklamacje. Trzeba być naiwnym żeby wierzyć w nieomylność takich
    urządzeń. Kilka problemów rozwiązała aktualizacja oprogramowania ale nadal
    zdarza mu się pogubić. Przykładowo raz mapa z jakiegoś powodu odwróciła
    mu się o 90 stopni i zamiast trafić w drzwi trafił w ścianę. I tak sobie
    pukał
    w róg pokoju przez 10 minut. Dopiero kiedy go odstawiłem do stacji to
    zauważył, że mapa jest błędna i zaczął rysować od początku. Zdarzało się
    też, że
    po prostu pomijał mały kawałek, wracał do stacji i nie potrafił na niej
    zaparkować i nagle po 10 próbach przypominał sobie o tym małym kawałku.

    Ale to ogólnie nie są częste sytuacje. Raz na kilkanaście raz robi coś
    głupiego.

    > Masz oczywiście xiaomi, czy coś innego?
    > pozdr.
    Roborock S50. Pewnie dokładnie ten co ty.

  • 22. Data: 2018-10-14 21:20:59
    Od: kriters <k...@o...pl>

    > A jak wygląda kwestia głośności? Czy np. wchodzi w grę puszczanie takiego
    > bota samopas o 4:00 rano?

    To ma 4 poziomy. Na najmocniejszym ssaniu jest głośno. Po 1.5 godziny
    (dwa przejścia)
    jestem już zmęczony tym szumem.

    > No i ostatnia sprawa - schody. Czy działając w pomieszczeniu na 1szym
    > piętrze nie spadnie ze schodów? Czy może ma jakąś mądrą czujkę chroniącą
    > przed "przepaścią"?
    Podobno ma. Sam schodów nie mam.

  • 23. Data: 2018-10-14 23:12:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2018 20:14:54 UTC+2 użytkownik J..D napisał:
    > A to ciekawe, wszystkim sprząta ok. 1,5m2/min, a u Ciebie dwa razy szybciej?

    Ja piszę o powierzchni parteru - ile on dokładnie odkurza to nie
    sprawdzałem. Po odjęciu niedostępnych miejsc na pewno będzie mniej :)

    > Do tego aplikacja zarządzająca z uprawnieniami dostępu do:
    > - kalendarza
    > - kontaktów
    > - maili
    > - wiadomości
    > - lokalizacji
    > itd, itp.
    > Żeby mieć wszystkie funkcje, trzeba logować się na chiński serwer. Na europejskim
    brak niektórych funkcji (np. sprzątania strefowego).

    Wybrałem region EU i mam sprzątanie strefowe :)

    > Język polski wprowadzono dopiero w poprzedniej aktualizacji, a i tak jest to
    polskawy.

    Używam i tak angielskiego - to akurat totalnie drugorzędna sprawa.
    Przypuszczam, że po 2 tygodniach w ogólę nie będę do apki zaglądał - ważne,
    że podłogi czyste ;)

    > Rozumiem fascynację nowym nabytkiem, ale trochę obiektywizmu by się przydało

    Przez ten tydzień zaoszczędziłem ~2,5h odkurzania i mopowania. W sobotę
    nie wiedziałem co ze sobą zrobić :P Tak - jestem nim zafascynowany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2018-10-14 23:30:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2018 20:54:38 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:
    > A jak wygląda kwestia głośności? Czy np. wchodzi w grę puszczanie takiego
    > bota samopas o 4:00 rano?

    Raczej nie - nie pośpisz przy nim na pewno. Na najniższej prędkości może
    za zamkniętymi drzwiami byś pospał ale wtedy wiadomo - skuteczność
    odkurzania jest mniejsza, bo mniejszy ciąg :)

    > Zastanawia mnie też to mopowanie - domyślam się że to po prostu wilgotna
    > gąbka i robo ciągnie ją za sobą. Wody trzeba dolewać to oczywiste, ale
    > czyścić tą gąbkę chyba też, i to każdego dnia? No i czy "myje" samą wodą,
    > czy trzeba mu dolać jakichś mydlin?

    Z mopowaniem wszyscy pisali że to raczej gadżet i nie nastawiać się,
    że się sprawdzi. Ale u mnie się sprawdza fantastycznie. Tak - to jest
    pojemnik na wodę, niewielki - u mnie jak mopuje parter to trzeba dolać
    jeden raz wody w trakcie pracy. To nie gąbka tylko frotka - łatwo się
    zdejmuje i czyści, mop podaje na niego wodę z pojemnika przez dwa
    filterki. Producent pisze, że można lać tylko wodę ale są w sprzedaży
    dostępne rzekomo specjalne płyny do tego (40 pln i wystarcza na chyba 200
    mopowań).

    Ja go puszczam raz dziennie - zwykłe odkurzanie, a raz na 2-3 dni wrzucam
    nakładkę mopującą i sobie leci całość x 2 (wtedy chodzi w najcichszym
    trybie gdzie odkurzacz praktycznie nie pracuje i jest cichy). Usuwa
    wszystkie brudy - a mój pies i małe dziecko potrafią zaślinić sporo :D
    Zostają tylko lekkie smugi po samym mopie ale to i tak jest 10 x lepsze niż
    brudne zaschnięte plamy :)

    Cała obsługa takiego odkurzania to wyciągnięcie (2 sekundy) i opróżnienie
    (10 sekund z wytrzepaniem) pojemnika na brud i włożenie z powrotem no i
    dolewanie wody do nakładki mopującej. Nakładkę ściągasz/zakładasz bez
    podnoszenia odkurzacza, pojemnik na brud też jest łatwo dostępny pod
    górną klapką.

    > No i ostatnia sprawa - schody. Czy działając w pomieszczeniu na 1szym
    > piętrze nie spadnie ze schodów? Czy może ma jakąś mądrą czujkę chroniącą
    > przed "przepaścią"?

    Nie spadnie - ma 3 czujniki laserowe i działa świetnie. Testowałem - nie
    spadł ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2018-10-14 23:35:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2018 21:17:14 UTC+2 użytkownik kriters napisał:

    > popsuć dzień. Nie mówiąc o tym, że z rogówki czy innych niedostępnych miejsc nic
    nie zbierze.

    Owszem. Ale zauważ, że jak chodzi codziennie, to syfu "w zakamarkach"
    jest ZNACZNIE mniej lub nie ma go wcale :) Jak odkurzałem raz na tydzień
    to kłaki od psa walały się w każdym koncie i za każdymi drzwiami. Po
    ponad tygodniu kiedy odkurza robocik - nie ma ich nigdzie. Cały myk
    właśnie na tym polega że ma zbierać syf codziennie - nim ten zdąży się
    ukryć w zakamarkach :)

> [...]
    > zwierzaczek
    > próbujący wskoczyć na mebel) ale takie obijanie siebie i mebli zabawne

    Dawno bym podwyższył o ten 1-2mm nóżki z rogówki - nie będzie się
    klinował i będzie czysto pod rogówką :) Wystarczy przykleić byle
    samoprzylepne materiałowe stopki.

    > Żadne reklamacje. Trzeba być naiwnym żeby wierzyć w nieomylność takich
    > urządzeń.

    Pierwsze 3 dni chodziłem za nim wszędzie i nie mogłem się nadziwić jak
    on mądrze jeździ. Teraz jeszcze patrzę na mapki i też się dziwie.
    Niedługo pewnie mi się znudzi, ważne że robi to zajebiście :)

> [...]
    > zdarza mu się pogubić. Przykładowo raz mapa z jakiegoś powodu odwróciła
    > mu się o 90 stopni i zamiast trafić w drzwi trafił w ścianę. I tak sobie

    Dziwne bo niezależnie od mapy jak trafi na przeszkodę to ją omija, a w tym
    miejscu rysuje przeszkodę. U mnie nic takiego się nie zdarzyło, więc
    zakładam, że to bug w sofcie który pewnie został poprawiony :)

    > Ale to ogólnie nie są częste sytuacje. Raz na kilkanaście raz robi coś
    > głupiego.

    Nawet jakby mój też tak głupiał raz na jakiś czas - wybaczę mu :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2018-10-15 08:42:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Oct 2018 14:30:11 -0700, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > za zamkniętymi drzwiami byś pospał ale wtedy wiadomo - skuteczność
    > odkurzania jest mniejsza, bo mniejszy ciąg :)

    A to szkoda. No ale jak odkurzanie to odkurzanie.

    > u mnie jak mopuje parter to trzeba dolać jeden raz wody w trakcie pracy.

    Tzn. jak szoruje przez te 45 minut parter to musisz być na miejscu i
    czekać aż skończy mu się woda żeby mu dolać? Trochę mało autonomicznie...
    A czy dziad chociaż wie kiedy woda mu się kończy? Sygnalizuje to jakoś,
    czy wesoło kontynuuje mycie suchą gąbką? Pisałeś że masz 100 m? parteru,
    a u mnie powierzchni jest tylko 60 m?, więc w zasadzie może problem w
    ogóle nie wystąpi.

> [...]
    > powrotem no i dolewanie wody do nakładki mopującej. Nakładkę
    > ściągasz/zakładasz bez podnoszenia odkurzacza, pojemnik na brud też jest

    Dobra, zamówiłem. 1400 PLN to nie majątek, a z twojego opisu wynika że to
    cud żółtej myśli inżynieryjnej (poza mopowaniem, no ale to drugorzędna
    sprawa). Jeśli się sprawdzi to obecny sprzęt organiczny zawsze będę mógł
    wykorzystać w ramach innych zajęć.
    Mam obawy co do stołu i drewnianych ław (że nie wjedzie albo będzie się
    klinował), no ale zobaczymy. Na pewno dam znać.

    Mateusz

  • 27. Data: 2018-10-15 08:47:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dobra, zamówiłem. 1400 PLN to nie majątek, a z twojego opisu wynika że to

    Adamowi powinni prowizję odpalić :)

  • 28. Data: 2018-10-15 09:03:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wątek jest o Xiaomi, nie o zwykłym odkurzaczu który jeździ zupełnie
    > bezsensu i chaotycznie :)
    nie. i nie. wątek jest o zadowoleniu i porpozycji zakupu odkurzacza
    xiaomi. Jeśli ja mam inne zdanie, to bądź łaskaw je uszanować i
    ewentualnie rzeczowo skrytykować.

    > Różnica między nimi jest taka jak między
    > odkurzaniem przez małpę, a człowieka normalnym odkurzaczem.
    1. tego nie wiesz - przypuszczasz
    2. wspomniany odkurzacz nie jeździ chaotycznie. ma tryb zygzak, albo
    spirale. Jak mu bateria siądzie, potrafi pojechać naładować się i wrócić
    w sprzątane miejsce. może ma mapę, może tylko zapisuje ślad od
    przerwania do ładowarki. nie spada ze schodów, omija przeszkody. (nie
    potrąca)

    > zupełnie co porównywać. oczywiście że jest co porównywać.
    odkurzacz za 1700zł w porównaniu do odkurzacza za 500 potrafi:

    zrobić mapę.
    jest szybszy, wiec jak dom jest pusty przez 8 godzin, Twój ogarnie
    odkurzanie w 1 godzinę mój w 3 godziny. nie wiem czy to ma znaczenie,
    niech kupujący ocenią.
    ciągnie ja sasha grey. ale tu by sie przydał filmik z jednego przejazdu
    przez przedpokój na którego podłodze jest pół wiaderka piasku.
    coś jeszcze istotnego dla odkurzania pominąłem? Dopisz proszę

    ToMasz

  • 29. Data: 2018-10-15 09:12:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > U mnie ma ksywke " zielony frajer" bo jest zielony
    mój ma ksywkę: "niemiec", bo gada po germańsku

  • 30. Data: 2018-10-15 19:16:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Koniec swiata, jak by powiedzial Popiolek. Niemiec sprzata w polskim domu.