  • 91. Data: 2018-10-19 14:49:15
    Temat: Re: xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 19 października 2018 14:41:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > wynalazek o nazwie "virtual walls" które polegają na tym że trzeba
    > dokupić specjalną taśmę klejącą i oblepić tam gdzie robo nie ma sprzątać.
    > Pod tym kątem trochę porażka.

    A są takie inne wallsy elektroniczne do stawiania, bez naklejania.
    Chyba że ten model takich nie obsługuje...

    > - mop jest w praktyce daremny. Coś tam mizia i coś tam zbiera, ale roboty
    > przy tym więcej niż gdybym wyciągnął z szafy mopa i wiadro, a efekt taki
    > że w zasadzie nie widać różnicy.

    Może masz podłogę nierówną?

    > - mógłby mieć wbudowanego grajka mp3 coby umilić proces odkurzania osobom
    > postronnym. No ale to już mega czepialstwo z mojej strony :)

    Możesz mu na obudowie przykleić jakąś starą empetrójkę :]

    L.

  • 92. Data: 2018-10-19 16:04:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2018 14:41:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > - mógłby drzeć ryja kiedy mu się nie wyczyści popielnika (dobrze wie
    > kiedy ktoś mu wyciąga/wkłada pojemnik, więc takie upominanie to byłby
    > żaden problem do zrobienia w software)

    Fakt - ale soft tu nie wystarczy - potrzebny byłby jeszcze jakiś czujnik
    zapełnienia zbiorniczka.

    > - mam w domu kawałek (ok. 5m kw.) 300-letniej posadzki z bloków
    > granitowych. Miejscami mocno nierówna. Zdarza się, że robo się tam
    > zaklinuje lub zawiśnie.

    To musisz mieć mega nierówno - 2cm to jego limit przez który przechodzi:)

    > Chętnie powiedziałbym mu żeby tam nie łaził,
    > niestety nie ma takiej opcji...

    Musiałbyś za każdym odkurzaniem ustawiać mu odkurzanie strefowe z pomijaniem
    tego kawałka. Da się ale upierdliwe - bo nie da się takich stref
    ustawić na stałe.

    > a przecież mapę ma więc dałoby się jakoś
    > oznakować strefy "no go"... szkoda.

    On za każdym pełnym odkurzaniem buduje te mapy od nowa. I czasem rysuje
    mapę odwróconą o 90st :) Więc widać, że to jeszcze też aż taki idealny
    system nie jest żeby korzystał z jednej mapy przez cały czas :)

    > - mop jest w praktyce daremny. Coś tam mizia i coś tam zbiera, ale roboty
    > przy tym więcej niż gdybym wyciągnął z szafy mopa i wiadro, a efekt taki
    > że w zasadzie nie widać różnicy.

    U mnie sprawdza się idealnie. Warunek - idealnie równa podłoga i musisz
    założyć mokrą (tylko lekko odciśniętą) szmatę. Jak założysz suchą to
    nie będzie żadnego efektu :)

    I rzeczywiście podłoga musi być IDEALNIE równa - na panelach mopowanie
    jest u mnie świetne - puszczam go co 2 dni i panele są czyste i bez smug.
    W kuchni na płytkach - mimo, że też są położone bardzo równo - to w
    okolicach fug - nie wszystko domyje. Widać w czasie jazdy że jak koła
    wjeżdżają w fugę to szmata zmienia położenie i pewnie ma wtedy mniejszy
    docisk :)

    Ale tak czy siak - od chyba 2,5 tygodnia nie mopowałem ręcznie i jest
    czysto nawet w kuchni (a mój pies potrafi zrobić rozpiernicz na podłodze
    pijąc i jedząc mokre żarcie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 93. Data: 2018-10-19 17:31:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 19 Oct 2018 07:04:34 -000, Adam Sz. wrote:

    > Fakt - ale soft tu nie wystarczy - potrzebny byłby jeszcze jakiś czujnik
    > zapełnienia zbiorniczka.

    Czujnik to byłby luksus. Zwykłe liczenie "odkurzyłem już dwa razy a nikt
    mi nie zajrzał do brzuszka" byłoby pewnie w 90% przypadków wystarczające.
    Hardware do tego już jest.

    > Musiałbyś za każdym odkurzaniem ustawiać mu odkurzanie strefowe z
    > pomijaniem tego kawałka.

    Raz tak zrobiłem. I działa. Ale...

    > Da się ale upierdliwe - bo nie da się takich
    > stref ustawić na stałe.

    No właśnie. Żeby takie sprzątanie można było zapisać i wrzucić do
    schedulera to byłby luz. A tu nic.

    > On za każdym pełnym odkurzaniem buduje te mapy od nowa. I czasem rysuje
    > mapę odwróconą o 90st :) Więc widać, że to jeszcze też aż taki idealny
    > system nie jest żeby korzystał z jednej mapy przez cały czas :)

    No ale strefowe odkurzanie na podstawie mapy jak zauważyłeś działa.
    Działa też "go to spot" na podstawie wczorajszej mapy, i robo potrafi na
    jej podstawie zaparkować się co do centymetra tam gdzie kazałem. Więc da
    się. Problemu z odwróconą mapą nigdy (jeszcze) nie miałem.

    Alternatywnie robo mógłby po prostu nie pchać się na chama tam gdzie
    czuje że teren jest niebezpieczny. Ale on uparty strasznie albo tyle
    ambitny... "przejadę lub zginę ale nie poddam się". A potem drze się że
    krzywda mu się dzieje i domaga się transportu.

    > U mnie sprawdza się idealnie. Warunek - idealnie równa podłoga i musisz
    > założyć mokrą (tylko lekko odciśniętą) szmatę. Jak założysz suchą to nie
    > będzie żadnego efektu :)

    Ja właśnie o tym - aby jakikolwiek efekt był, to trzeba się namęczyć i
    przygotować szmatę, ustawić robo, zrobić mu masaż pleców, pilnować by
    miał dość wody... Te ceregiele zajmują mi więcej czasu niż chwycenie
    samemu za mopa. Jak robo przejedzie mopem to nie mówię - jest lepiej niż
    było. Ale do tradycyjnego mopa to się nie umywa.

    Mateusz

  • 94. Data: 2018-10-19 19:12:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    19 Oct 2018 12:41:36 GMT, w <5bc9d100$0$20306$426a74cc@news.free.fr>, Mateusz
    Viste <m...@n...pamietam> napisał(-a):

    > - mop jest w praktyce daremny. Coś tam mizia i coś tam zbiera, ale roboty
    > przy tym więcej niż gdybym wyciągnął z szafy mopa i wiadro, a efekt taki
    > że w zasadzie nie widać różnicy.

    A to szkoda. Bo na kafelkach to w sumie najistotniejsze.

  • 95. Data: 2018-10-19 20:06:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2018 17:31:08 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > jej podstawie zaparkować się co do centymetra tam gdzie kazałem. Więc da
    > się. Problemu z odwróconą mapą nigdy (jeszcze) nie miałem.

    To, że soft nie jest jeszcze aż tak idealny sprawdzisz tak - podczas
    odkurzania podnieś go i przenieś do innego pomieszczenia. U mnie raz
    rozpoznał gdzie jest, a raz całkowicie się pogubił i aktualizował mapę
    na istniejącej mapie ale zaczynając od zupełnie innego miejsca - w
    efekcie "sterowanie" na mapie już by nie działało (chyba, że obszedłby
    wszystko i uaktualnił na bieżąco mapę ;) Na szczęście w codziennej
    eksploatacji nie ma to znaczenia, bo nie ma potrzeby go podnosić ;)

> [...]
    > samemu za mopa. Jak robo przejedzie mopem to nie mówię - jest lepiej niż
    > było. Ale do tradycyjnego mopa to się nie umywa.

    E bez przesady -> jak lejesz wodę do zbiorniczka to możesz bez ściągania
    szmaty szybko "przejechać" szmatą po strumieniu wody, odcisnąć ręką
    nadmiar wody i tak włożyć do robocika :) Przy codziennym myciu zbiorniczek
    u mnie wystarcza prawie na całość. A raz na tydzień leję wodę i dzielę
    mycie na trzy główne strefy i daję mopowanie x 3.

    Zdecydowanie wolę dolać wodę do zbiorniczka i poklikać na telefonie
    od pocenia się przy normalnym mopie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 96. Data: 2018-10-19 20:58:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.10.2018 o 09:40, quent pisze:
    > Akurat ten model jest warty uwagi?
    > Pytam bo chcę kupić ale nie mam siły na doktoryzowanie się z tego tematu.

    360 S6 wydaje się być lepszy i na dodatek tańszy.

    "Before I got to test the 360 S6 I was a fan of Xiaomi Roborock and
    ECOVACS Deebot Ozmo 930. The robot has the same high-end features coming
    with a lower price tag...Is 360 S6 the best high-featured but budget
    robot vacuum cleaner on the market? The best we've seen so far."

    -
    https://smartrobotreviews.com/reviews/360-s6-robot-v
    acuum-cleaner-review.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 97. Data: 2018-10-19 21:35:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 października 2018 20:58:41 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > 360 S6 wydaje się być lepszy i na dodatek tańszy.
    [...]
    > https://smartrobotreviews.com/reviews/360-s6-robot-v
    acuum-cleaner-review.html

    https://smartrobotreviews.com/comparisons/comparing-
    360-s6-robot-vacuum-vs-xiaomi-roborock-2.html

    W czym lepszy? Tylko tańszy :) Jest wyższy, niższe przeszkody pokonuje,
    ma dużo mniejszą baterię i znacznie gorsze opinie / oceny ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 98. Data: 2018-10-20 13:27:50
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 19 Oct 2018 11:06:16 -0700, Adam Sz. wrote:
    > To, że soft nie jest jeszcze aż tak idealny sprawdzisz tak - podczas
    > odkurzania podnieś go i przenieś do innego pomieszczenia.

    Ale to chyba nie wina softu, przecież robo też człowiek. Gdyby mnie
    podczas snu ktoś przetransportował i zostawił na środku ulicy obcego
    miasta to na pewno też bym się błąkał pewien czas.

    Wracając do tematu - virtual walls... Zamówiłem na AMZ 5m taśmy
    magnetycznej i po 5 minutach trafiłem pół-przypadkiem na to:

    https://smartrobotreviews.com/reviews/the-new-xiaomi
    -robot-vacuum-vs-
    first-generation.html

    "The newest robot comes with the app that has an ability to set virtual
    walls. First gen uses a magnetic tape that you can buy separately"

    No i zgłupiałem. Kłamliwy marketing czy faktycznie Robo jednak to
    potrafi? Przeklikałem całą aplikację kolejny raz i nie widzę nic takiego.
    Może w chińskiej wersji jest więcej? Ale ja tych ich krzaczków nie
    panimaju. 30 lat temu próbowałem już je rozszyfrować by zakumać dialogi w
    Ninja Gaiden na Famicomie i już wtedy za krótki do tego byłem. To co
    dopiero dziś kiedy szarych komórek o połowę mniej.

    Mateusz

  • 99. Data: 2018-10-20 20:28:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > Ninja Gaiden na Famicomie i już wtedy za krótki do tego byłem. To co
    > dopiero dziś kiedy szarych komórek o połowę mniej.

    360 S6 to potrafi :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 100. Data: 2018-10-20 20:46:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.10.2018 o 21:35, Adam Sz. pisze:
    > W czym lepszy? Tylko tańszy:)
    > pozdr.

    Tylko 300zł, zgadza się.

    > Jest wyższy

    LOL, o 4mm przy 10cm :-D Jakbyś na prawdę chciał robota który potrafi
    wejść pod niskie meble, to byś wybrał np. iLife A8 który ma 7,2cm wysokości.

    > niższe przeszkody pokonuje

    17mm zamiast 20mm? Mój A8 pokonuje 12mm, ale ja nie mam nawet aż tak
    krzywych podłóg :-D

    > ma dużo mniejszą baterię

    A pracuje "tylko" 120 min. Czyli wychodzi że jest 25% efektywniejszy.

    Przecież masz napisane:

    - The S6 saves each map that has been created, so you can restore the
    necessary map when needed. It is a very useful feature for a multi-floor
    house. The Roborock rebuild a map every time you start cleaning

    - If you manually move the 360 S6 to another room, it will recognize
    where it is located on the map (the Roborock can't do this)

    - You can draw blocked zones in the app, where the robot should not go
    when cleans. For example, you can block carpets when the robot working
    in the mopping mode

    - It works quieter than the Roborock

    - Has a more efficient 3-stage washable air filter

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz