    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Date: Wed, 17 Apr 2019 20:26:52 +0200

    > Bo kombinuję też czy nie spróbować z podłogówką, ale max.max. 10cm styro
    > zmieszczę
    ale jak dasz 2cm xpsa to co się stanie? Teraz Twoja podłoga ma 20 stopni
    - tak? więc jeśli na tą podłogę dasz 2cm izolacji termicznej, na nią
    rurki z ciepłą woda o temperaturze... 25 stopni to ile tego ciepła
    pójdzie w górę a ile dotrze do obecengo poziomu podłogi? I co się z tym
    ciepłem stanie? "wsiąknie w ziemię" czy będzie przez obecny strop
    akumulowane?
    Wiem że wszyscy mówią - 10cm styro i koniec. ale dla czego koniec? a jak
    będzie 9.5cm? A jak będzie 2cm? Zastanów się sam.

    > Rurki 16 w wylewce 4cm? Nie będzie to pękało?
    a jak bedzie to co? Zakładam (jeśłi błędnie to popraw mnie) że "beton
    towarowy" jest wystarczająco wytrzymały i nie zawali się. na nim będzie
    ogrzewanie podłogowe z pęknięciami i....? dywan, panele, czy goły beton.
    bo jak beton to dupa - pęknięcia będą brzydkie. jak panele czy kafelki -
    niech sobie pęka.

    anhydryt to coś jak gips. marna odporność na wodę, wilgotne środowisko.
    w załączonych reklamach wspominają że lepiej przewodzi ciepło - to
    ewidentny plus, ale także że szybciej się nagrzewa. to jest problem. ja
    uważam ze plus, ale wielu tutejszych bywalców, grzeje 24godziny na dobę
    i szybkość nagrzewania jest... raczej wadą, bo ilośc, grubość betonu na
    podłodze staje sie akumulatorem, buforem. A taki system powoduje że
    temperatura podłogi jest bardzej stabilna.
    Ja mam w bardzo małej łazience 10cm styro rurki i kafelki. w zasadzie
    rurki są w kleju do kafelek, 2cm i nic nie pęka, nie zapadło się.
    fakt że jak ogrzewanie działa to możesz ręką wyczuć gdzie są rurki, ale
    co z tego? Nikomu to nie przeszkadza, a oddawanie ciepła jest lepsze.
    ToMasz