  • 81. Data: 2012-02-12 18:59:38
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > W tym ma garaże 75m2 to pewnie grzeje z 80 :-)
    >
    > Sąsiad dzisiaj mówił, że w te ostatnie mrozy pompa nie dawała rady.

    Może dawać radę, bo u mnie w mrozy między 30, a 20 stC poszło węgla
    tyle, że średnia moc grzewcza dla mojego domu to jakieś 6 - 7 kW, a On
    pisze, że jego PC ma niby 9...
    On ma lepiej ocieplony dom i u niego nie było 32... chyba.
    Jednak z tymi powierzchniami, to coś... ;-)

    No niech tam. :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 82. Data: 2012-02-12 19:54:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-02-2012 o 19:55:09 kiki <k...@k...ki> napisał(a):

    > "yarecky" <n...@o...pl> wrote in message

    > Przecież podłogówka po godzinie jest już zimna.
    Kiki, ja cię proszę nie ośmieszaj się, podłogówka stygnie długo,
    dobrych kilka godzin.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 83. Data: 2012-02-12 21:55:06
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >Kiki, ja cię proszę nie ośmieszaj się, podłogówka stygnie długo,
    >dobrych kilka godzin.

    u jednego długo , u drugiego krótko , nie ma sie co spierać. Jak ktos ma
    grubo betonu (np ja) i dosc dobrze ocieplony dom to bedzie długo, a jak
    wylewka bedzie cieniutka a straty budynku duże to chwila moment i podłoga
    bedzie zimna. Obaj macie racje :-)

    b.

  • 84. Data: 2012-02-13 09:57:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Lut, 19:54, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > W tym ma garaże 75m2 to pewnie grzeje z 80 :-)

    Tia, zaraz sie okaze ze mieszkam w bloku na 30-tu metrach ;)

    http://szyna.civ.pl/projekt/1_piwnica.jpg
    http://szyna.civ.pl/projekt/2_parter.jpg
    http://szyna.civ.pl/projekt/3_poddasze.jpg

    http://szyna.civ.pl/projekt/przekroje.jpg

    Tu macie wszystko to se dodajcie - grzeje wszystko oprocz dwoch garazy
    (po prawej stronie - jeden na parterze, drugi na poziomie piwnicy).

    Tak mialem robic poczatkowo:

    http://szyna.civ.pl/projekt/parter_zmodyfikowany.gif

    Ale zrezygnowalem - nie mam tego styro, tu mniejwiecej widac linie
    gdzie jest grzane a gdzie nie (grzany jest tylko dodatkowo sam
    wiatrolap). WM jest zupelnie inaczej - to jakis bardzo stary i niezbyt
    udany projekt nawiewow / wyciagow :) Kazdy betonowy strop ma 170m2
    powierzchni.

    > Sąsiad dzisiaj mówił, że w te ostatnie mrozy pompa nie dawała rady.

    Jak nie zrobil OZC i pompe dobral mu partacz to czemuby miala dac
    rade? Jak ma zapotrzebowanie 15kW a pompe 8kW lub podobnie to inaczej
    byc nie moze.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 85. Data: 2012-02-13 09:58:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Lut, 19:55, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > Przecież podłogówka po godzinie jest już zimna.

    Standard Twojego domu odbiega diametralnie od standardu kazdej
    normalnie budowanej chaty - sie placilo paragonami to teraz sie
    gazownia cieszy ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 86. Data: 2012-02-13 09:59:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Lut, 19:59, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Jednak z tymi powierzchniami, to coś... ;-)

    No zapodalem przed chwila linki do projektu to sobie sami policzcie
    skoro uwazacie ze cos krece :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 87. Data: 2012-02-13 10:24:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    5g2000yqk.googlegroups.com...

> [...]

    >Tu macie wszystko to se dodajcie - grzeje wszystko oprocz dwoch garazy
    >(po prawej stronie - jeden na parterze, drugi na poziomie piwnicy).

    Pytałem ile grzejesz bo miesiąc temu a dokładnie 2 stycznia pisałeś:
    "Samych grzejnikow podlogowych ktore teraz grzeje mam ok 120m2 ",

    Szerszy cytat:
    "No to jest trudne do okreslenia bo ja nie grzeje poki co jeszcze
    calosci ale mimo tego cieplo jest w calym domu :) Kubatura calosci to
    jakies 900-1000m3 (wszystkiego - razem z garazami, piwnicami etc).
    Samych grzejnikow podlogowych ktore teraz grzeje mam ok 120m2 (parter
    bez garazu). Nie grzeje wogole poddasza ale jest w nim nie mniej niz
    ~18stC. Nie grzeje piwnic ale przez kilkanascie (jak nie dziesiat)
    niezaizolowanych metrow rurek w "kotlowni" tam tez panuja podobne
    temperatury. Na drugim koncu piwnicy jest silownia do ktorej mozna
    chadzac spokojnie w krotkich rekawkach i spodenkach :)

    Mysle ze jakbym grzal calosc do 21-22stC to rachunki wzroslyby
    symbolicznie. Chocby przez to, ze mialbym 3 x wieksza powierzchnie
    grzejnika, czyli zszedlbym diametralnie w dol z temperaturami
    zasilania. A to oznacza duzo lepszy COP pompy ciepla no i lepsze
    wykorzystanie bufora (moglbym rozladowywac do nizszych temperatur,
    czyli wzroslaby realnie jego pojemnosc). Musze to kiedys
    przetestowac :)

    Zreszta nawet OZC to pokazuje - zostawiajac grzanie np. tylko jednego
    pokoiku ~15m2 w calym domu - mimo ze to ledwo 5% powierzchni domu to
    jego ogrzanie kosztuje az 30% tego co ogrzanie calosci domu :)"

  • 88. Data: 2012-02-13 10:26:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    24g2000yqj.googlegroups.com...

    >Standard Twojego domu odbiega diametralnie od standardu kazdej
    >normalnie budowanej chaty - sie placilo paragonami to teraz sie
    >gazownia cieszy ;)

    "Olejownia" raczej;)

  • 89. Data: 2012-02-13 14:51:35
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...
> [...]

    > Standard Twojego domu odbiega diametralnie od standardu kazdej
    > normalnie budowanej chaty - sie placilo paragonami to teraz sie

    Trzeba było im w ogóle nie zapłacić. Paragony to późniejsza sprawa.
    Teraz to bym odbierał dom w zimie z kamerą termowizyjną i po przedstawieniu
    zdjęć z budowy.

  • 90. Data: 2012-02-14 08:58:09
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Argumenty Kikiego i Manka spadly do poziomu przedszkolakow - sorry ale
    nawet mi sie nie chce odpisywac na post ze w nocy temperatura spada mi
    do 15stC bo rece opadaja. Nawet jakbym na 24h wylaczyl ogrzewanie to
    temperatura w sypialniach spadlaby z 18 do maksymalnie 16stC lub
    troche wiecej. A ogrzewania nie wylaczam - w sypialniach mam caly czas
    18, w salonie 21-22, w lazienkach 24stC. Jak ktos nie wierzy to trudno
    - jego problem :)

    18 to juz chłodno :) chociaż ponoc zdrowo