  • 71. Data: 2013-10-31 13:59:57
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 13:43:45 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Mnie chodzi o normalną codzienną zmianę - dzieci się uczą 21, dzieci biegają
    > 18, dzieci idą spać 19. Siedzimy do późna ma być 21 w salonie. Goście chcą
    > spać w salonie ma być 19 itd.

    Wieczorem jak wyciagamy dmuchany basenik i rozsypujemy piasek to chcemy
    w salonie 26stC!

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2013-10-31 14:01:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2013 13:38:04 +0100, Ergie

    > Przy zwiększeniu temperatury nie przepchnę potrzebnej ilości ciepła wąskim
    > kanałem, więc to wymaga zupełnie innej instalacji wentylacji.

    Do ogrzania _powietrza_ o 2-3 stopnie, owszem, przepchniesz wystarczająco i
    to stosunkowo szybko. Szybciej niż rozpędzi się kaloryfer i ogrzeje
    powietrze.

    > Przy zmniejszeniu temperatury pozostaje tylko otworzyć na długo okna, albo
    > puścić zimną wodę w obieg.

    Przy WM wystarczy odłączyć rzeczony obieg z "nagrzewnicy" PC, ew. wyłączyć
    rekuperator i momentalnie idzie lodowate powietrze. Wszystko kwestia
    dopracowania sterownika.

    --
    Pozdor Myjk

  • 73. Data: 2013-10-31 14:05:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-31 13:59, Adam wrote:

    > Wieczorem jak wyciagamy dmuchany basenik i rozsypujemy piasek to chcemy
    > w salonie 26stC!

    LOL!!!
    A zaraz potem zabawa w iglo! A co!

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 74. Data: 2013-10-31 14:12:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 14:05:47 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > LOL!!!
    > A zaraz potem zabawa w iglo! A co!

    I nawet jak sobie zaplanujesz dzien wczesniej zabawe z basenikiem to nici
    z tego przy podlogowce - piasek skutecznie zaizoluje przed cieplem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2013-10-31 14:23:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Do ogrzania _powietrza_ o 2-3 stopnie, owszem, przepchniesz wystarczająco
    > to stosunkowo szybko. Szybciej niż rozpędzi się kaloryfer i ogrzeje
    > powietrze.

    Nie wiesz o czym piszesz. Aby ogrzać pomieszczenie o 2-3 stopnie powietrzem
    płynącym w kanale fi100 o prędkości przepływu 1,5m/s podczas gdy mamy w nim
    zakumuloane zimno w wylewce trzeba by godzin, a nie minut.

    > Przy WM wystarczy odłączyć rzeczony obieg z "nagrzewnicy" PC, ew. wyłączyć
    > rekuperator i momentalnie idzie lodowate powietrze. Wszystko kwestia
    > dopracowania sterownika.

    I będę miał rozgrzaną podłogę i zimny nawiew? Super!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 76. Data: 2013-10-31 14:31:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Musisz miec jakies extreme zawory termostatyczne na tych grzejnikach ze
    > wytrzymuja takie ciagle krecenie :D

    A twój kran wytrzymuje ciągłe kręcenie?

    > Jak dla mnie szukasz argumentow mocno na sile.

    Ja nie szukam argumentów, ja z tego korzystam na co dzień. Oczywiście nie
    wszędzie ręcznie bo gdzieniegdzie mam głowice elektroniczne w którym mam
    ustawione temperatury na odpowiednie godziny.

    > A sprawe chwilowego zwiekszenia
    > ruchu (zabawa, dart etc) powinna zalatwic wentylacja chodzaca na wyzszych
    > obrotach, a nie zabawa z temperatura :)

    Prosty przykład w sypialni mam aktualnie w tygodniu ustawione 22 stopnie od
    7:00 do 7:30 i 19 przez resztę doby- jak chcesz to zrobić za pomocą
    wentylacji?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2013-10-31 14:41:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Khm... Przepraszam, ale nie ma nic normalnego w kręceniu co chwię
    > potencjometrami. ;P Myślałem wcześneij, że chcesz spać w 18-19 a w dzień
    > po
    > wstaniu z łóżka sobie szybko zmienić na 22.

    To też. Standardowy program to w sypialni ciepło od 7 do 7:30, w pokojach
    dziecięcych ciepło od 13 do 20, a w salonie od 13 do 22.

    > Ale takiej gimnastyki to się
    > nie spodziewałem.

    Tym sterują głowice elektroniczne i to się dzieje samo nie wymaga mojego
    kręcenia. Kręcę tylko gdy chcę coś chwilowo zmienić.

    Do tego dochodzą zmiany związane z weekendami i wyjazdami.

    Nikogo nie dziwi że można chcieć inne oświetlenie oglądania TV, inne do
    czytania książki a inne do kolacji. Tak samo można mieć inną temperaturę do
    ćwiczeń inną do oglądania tv a inną do tanecznej imprezy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 78. Data: 2013-10-31 15:09:26
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Prosty przykład w sypialni mam aktualnie w tygodniu ustawione 22 stopnie
    > od 7:00 do 7:30 i 19 przez resztę doby- jak chcesz to zrobić za pomocą
    > wentylacji?

    I o 7.30 jaką masz temperaturę?

    pozdrawiam
    mcs

  • 79. Data: 2013-10-31 15:26:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I o 7.30 jaką masz temperaturę?

    22 a jaką mam mieć? Chyba że się pomyliłeś i chciałeś zapytać o 7:00 - wtedy
    rzeczywiście nie mam 22, bo grzejnik dopiero się"włącza". Ja mam proste
    głowice, więc musze samemu zaplanować ich otwarcie chwilę wcześniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2013-10-31 15:31:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 14:31:18 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > A twój kran wytrzymuje ciągłe kręcenie?

    Nie zauwazyles emotki na koncu zdania. Zartowalem! :P

    > Prosty przykład w sypialni mam aktualnie w tygodniu ustawione 22 stopnie od
    > 7:00 do 7:30 i 19 przez resztę doby- jak chcesz to zrobić za pomocą
    > wentylacji?

    Ja nie mam takich potrzeb - dla mnie komfortem jest 19stC przez caly czas
    w sypialni. Dlatego nie bede szukac na sile rozwiazania tego "problemu" bo
    on dla mnie nie istnieje :) Zdecydowanie wazniejsze dla mnie jest ze moge
    sobie wieczorem po wyjsciu z lazienki dojsc na bosaka po przyjemnej
    posadzce do lozka niz na pol godziny zwiekszac temperature przy wstawaniu.
    Zreszta ja mam wybitnie nieregularne godziny wstawania - czasem wstaje o 7,
    czasem o 13 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.