    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Recyrkulacja CWU inaczej
    Date: Sun, 8 Nov 2009 11:41:39 -0800 (PST)

    Wpadłem na dosyć ciekawy pomysł...

    Mam częściowo wykonaną instalację (uruchomiłem sobie kibelek i
    umywalkę aby móc się "kulturnie" odświeżyć po robocie). Ponieważ
    musiało to przetrwać zimę to owinąłem rury doprowadzające wodę kablem
    samoregulującym i podłączyłem to bezpośrednio do gniazdka. Efekt tego
    jest taki że jak odkręcam kurek w kranie to przez kilka sekund leci
    ciepła woda (do czasu aż cała woda w rurach zostanie zamieniona na
    nową). I to mi podsunęło taką myśl... a gdyby "w przyszłości", gdy
    będę robił instalacje ciepłej wody , zamiast robić całego tego
    zamieszania z recyrkulacją dać kabel samoregulujący... Taki kabel żre
    prąd tylko gdy jego temperatura spadnie poniżej 40C. Przy idealnej
    izolacji termicznej taki kabel nie zżerał by prądu w ogóle, ale wtedy
    też nie trzeba by było robić recyrkulacji. Będzie on więc zżerał tylko
    tyle ile wynika z utraty ciepła przez izolację termiczną (którą trzeba
    zrobić jak najlepszą). Gdyby ktoś ogrzewał samym prądem to chyba w
    ogóle nie było by się nad czym zastanawać. Jest to więc łatwo
    sterowalne, samoregulujące (nie wymaga sterownika) i być może
    sumarycznie tańsze.
    Jak uważacie?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.