  • 11. Data: 2015-09-18 19:26:28
    Temat: Re: Reduktor ciśnienia wody
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    te 7 to przed reduktorem cz za? Masz bojler?

  • 12. Data: 2015-09-18 19:33:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2015 19:26:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > te 7 to przed reduktorem cz za? Masz bojler?

    Pzed. Wodociągi tyle dają.
    Bojler mam.

  • 13. Data: 2015-09-18 19:48:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2015 19:21:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Się wyjaśniło. Zagadałem z sąsiadem w temacie reduktora- zakładał wiosną tego roku.
    Jak mu wężyk pękł;)
    > Ma tam reż przy tym reduktorze manometr- poł godz temu ciśnienie 7bar.
    > Kupuję reduktor.
    > Ile ustawiać na wyjściu?

    3,5 bar jest wystarczajace na dom. Ale zrob sobie odejscie bez reduktora
    na ogrod, bo przy 3,5 bar szlauch tryska tak sobie :-) Ja mam 8bar
    na wejsciu z wodociagow ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-09-18 19:49:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2015 o 08:47 Kris <k...@g...com> pisze:

    > A co taki zawór ma za związek z reduktorem/braku reduktora?

    Jak nie masz przy zbiorniku CWU naczynia przeponowego - to ma duży związek.
    Wzrost temperatury CWU = wzrost ciśnienia w układzie.

    TG

  • 15. Data: 2015-09-18 19:57:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2015 o 19:48 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Ale zrob sobie odejscie bez reduktora
    > na ogrod, bo przy 3,5 bar szlauch tryska tak sobie :-) Ja mam 8bar
    > na wejsciu z wodociagow ;)

    Trzeba zrobić automatyczne podlewanie z podziałem na kilka sekcji - u mnie
    na działce ~ 1000 m2 wyszło ich 7. Wtedy i 2,5 bary na wyjściu jest
    wystarczające :-)

    Do mycia auta/obejścia - kerszer, jemu i 1,5 bara wystarczy.

    TG

  • 16. Data: 2015-09-18 21:20:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 września 2015 19:57:37 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Trzeba zrobić automatyczne podlewanie z podziałem na kilka sekcji - u mnie
    > na działce ~ 1000 m2 wyszło ich 7. Wtedy i 2,5 bary na wyjściu jest
    > wystarczające :-)

    E troche malo te 2,5 - efektowniej wyglada jak tryska 8 bar :-) Jak w
    filmach hamerykanskich ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-09-18 21:38:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    reduktor nie musi chronic przed wzrostem cisnienia jesli nie bedzie dodatkowtch
    urzadzeń. tymi dodatkowymi muszą być albo specjalny zbiornik kompensujacy zwiekszenie
    objętosci wody przy jej grzaniu albo zawor bezpieczenstwa ustawiony na cisnienie
    trochę wyższe niż za reduktorem. Jesli teraz masz zawór bezpieczeństwa przy bojlerze
    ustawiony na 8 barów a w sieci jest 7 barów i nie ma tego zbiornika kompensacyjnego
    i z zaoru bezpieczeństwa woda nie leci. To po zalożeniu reduktora i ustawieniu go np
    na 2,5 bara masz pewno 99,9% szansy ze z zaworu bezpieczenstwa przy bojlerze bedzie
    kapała woda. A to bedzie znaczyło że ciśnienie jest wyższe niż 8 barów.

  • 18. Data: 2015-09-18 23:01:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2015 o 21:20 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > E troche malo te 2,5 - efektowniej wyglada jak tryska 8 bar :-) Jak w
    > filmach hamerykanskich ;)
    > pozdr.

    Ja mam po 2-3 zraszacze turbinowe na sekcję, rura 1". 2,5 bara jest aż
    nadto.
    System nieoptymalny (pod względem finansowym) ale odporny na wahania
    ciśnienia.
    Działka 1000m2 (na której jest dom, podjazd, chodniki) to małe odległości
    do podlewania, większość zraszaczy mam skręcone na minimum lub środek
    wydajności.

    TG

  • 19. Data: 2015-09-18 23:03:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-09-18 o 19:21, Kris pisze:

> [...]
    Jak mu wężyk pękł;)
    > Ma tam reż przy tym reduktorze manometr- poł godz temu ciśnienie 7bar.

    To samo u mnie.

    > Ile ustawiać na wyjściu?

    3 bar.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2015-09-18 23:06:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-09-18 o 19:49, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jak nie masz przy zbiorniku CWU naczynia przeponowego - to ma duży związek.
    > Wzrost temperatury CWU = wzrost ciśnienia w układzie.

    No ale ktos tak robi w ogole?

    Pozdro.. TK