  • 31. Data: 2014-01-25 13:49:59
    Temat: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > zewnątrz, czyli go ogrzać. A to wypacza idee rekuperacji. Jak
    > dołożyć
    > do tego konieczność elektrycznego podgrzewania rekuperatora żeby nie
    > zamarzł to wychodzi że on nie oszczędza energię a jest jej
    > konsumentem w ilości większej niż oszczędza. Warunek bycia
    > rekuperatormi w Polsce spełniają urządzenia o bardzo dużych
    > wymiennikach przeciwprądowych. Taki mamy klimat :-). Czyli z 10 razy
    > droższe od popierółek za 3 tysiące z krzyżowym wymiennikiem ciepła
    > zamarzające przy -5 przy przepływach powietrza na poziomie zaduchu w

    nie potrafię rozkminić tego co piszesz, bo w jednym miejscu piszesz
    tak jakbyś się znał na tym sprzęcie a za chwilę ( w tym samym poście)
    wychodzi nieznajomość podstawowych zasad recu i wymiany ciepła

    czy ty przypadkiem masz coś wspólnego z producentem wymienników w
    kształcie rury? dodam że z Białegostoku?

    jeffrey

  • 32. Data: 2014-01-25 14:03:35
    Od: w...@g...com

    Mam pytanie pomocnicze (żebym mógł sam zrozumieć ;) ) - czy mając rurę powiedzmy
    10km, gdzie wpuszczamy powietrze o temperaturze -10stopni, a na wyjściu (po 10km)
    powietrze jest ocieplone do temperatury +10 stopni, czy gdzieś po drodze para wodna
    się wykropli ?

    pzdr
    Bogdan

  • 33. Data: 2014-01-25 14:10:35
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 14:03:35 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    powietrze jest ocieplone do temperatury +10 stopni, czy gdzieś po drodze para wodna

    W rurze nigdy się nie wykropli bo wykroplenie jest w czasie obniżana temperatury a
    nie jej podwyższania.

  • 34. Data: 2014-01-25 14:11:15
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 13:49:59 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

> [...]
    >

    > czy ty przypadkiem masz coś wspólnego z producentem wymienników w
    >
    > kształcie rury? dodam że z Białegostoku?

    Nic nie mam wspólnego.

  • 35. Data: 2014-01-25 14:22:56
    Od: w...@g...com

> [...]
    się wykropli ?

    > W rurze nigdy się nie wykropli bo wykroplenie jest w czasie obniżana temperatury a

    No tak, sorry, miałem na myśli odwrotną sytuację, gdy wpuszczamy do tej rury
    +10stopni a wypuszczamy -10stopni, czy się wykropli na tak długim odcinku ?

    pzdr
    Bogdan

  • 36. Data: 2014-01-25 14:29:41
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 14:22:56 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    +10stopni a wypuszczamy -10stopni, czy się wykropli na tak długim odcinku ?

    To grupa dyskusyjna czy zgaduj zgadula w której pytający nie wie o co pyta? Jak rura
    będzie w większej rurze w której od tej zewewnętrznej będzie się studziła to na
    odcinku 10 kilometrów woda w postaci cieczy nigdy się nie wykropli. Zewnętrzną rurą w
    takim przypadku będzie leciało powietrze od -10 do +10 w drugą stronę oczywiście.
    Takie coś pod warunkiem idealnego zaizolowania rury zewnętrznej będzie rekuperatorem
    idealnym.

  • 37. Data: 2014-01-25 15:09:24
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > leciało powietrze od -10 do +10 w drugą stronę oczywiście. Takie coś
    > pod warunkiem idealnego zaizolowania rury zewnętrznej będzie

    to teraz mam już pewność że nie wiesz jak działa wymiennik płytowy i
    jakie temu towarzyszą przemiany w powietrzu

    jeffrey

  • 38. Data: 2014-01-25 15:29:15
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 15:09:24 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

    > to teraz mam już pewność że nie wiesz jak działa wymiennik płytowy i
    >
    > jakie temu towarzyszą przemiany w powietrzu
    >

    > jeffrey

    A mnie się znowu wydaje że Ty wiesz `ale inaczej. Jeśli piszesz że się z czymś nie
    zgadzasz to dokąd nie napiszesz dlaczego Twoje pisanie nie jest warte prądu jaki w
    tym czasie zużył komputer.

  • 39. Data: 2014-01-25 15:59:47
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-25 13:23, k...@g...com pisze:

> [...]
    ciepłym powietrzem a przegrodą żeby był osiągnięty punk rosy. Coś takiego
    dyskwalifikuje w przedbiegach wymienniki krzyżowe. W kazdym wymienniku
[...]
    tysiące z krzyżowym wymiennikiem ciepła i zamarzające przy -5 przy przepływach
    powietrza na poziomie zaduchu w domu czy mieszkaniu.

    Pier....sz głupoty.
    Ty w ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz
    Wytłumacz więc w jaki cudowny i magiczny sposób z tego "wyrzucanego" na
    zewnątrz powietrza znika para wodna?
    Poza tym poczytaj na temat wilgotności względnej i bezwzględnej powietrza.

  • 40. Data: 2014-01-25 16:09:49
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-01-25 15:29, k...@g...com pisze:
    > A mnie się znowu wydaje

    I to jest cała prawda o twojej wiedzy na temat rekuperatorów oraz
    wilgotności i punktu rosy.