  • 1. Data: 2021-08-05 00:03:46
    Temat: Rolety zewnętrzne i sklejanie lamelek
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam

    rolety mają 4 lata.
    Zauwzyłem, że gdy na noc są opuszczone i przyświeci na nie słońce lamele nie
    "rozchodzą się" podczas zwijania do góry - tzn rozchodzą się ale nie wszystkie.
    Ta guma miedzy nimi zrobiła się jakaś klejąca....zestarzała się?
    Podobnie jest jak są upały.
    Próbowałem wyczyścić rolety szczoteczką - wchodzą nią w szpary pomiędzy lamelami -
    ale nic nie pomogło.
    Trzeba by to jakoś natłuścić...

    Miał ktoś podobny problem?

    Podobnie brama segmentowa w garażu - pomiędzy panelami brami są jakieś gumowe
    uszczelki, które również zaczęły się sklejać - wdać to przy otwieraniu lub zamykaniu
    bramu.

    Strasze paści robią teraz...

    PS wąż ogrodowy kiedyś miał 10 lat i nic mu nie było - 2 latat temu kupiłem jakąś
    gardene za jakieś chore pieniądze (50m 3/4 - chciałem by się nie zaginał) i on
    również zrobił się jakiś klejący....

    uciu

  • 2. Data: 2021-08-05 08:05:54
    Temat: Re: Rolety zewnętrzne i sklejanie lamelek
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.08.2021 00:03, uciu wrote:
    > Podobnie brama segmentowa w garażu - pomiędzy panelami brami są jakieś gumowe
    uszczelki, które również zaczęły się sklejać - wdać to przy otwieraniu lub zamykaniu
    bramu.

    Jaką masz bramę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2021-08-05 08:28:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 4 sierpnia 2021 o 17:03:48 UTC-5 uciu napisał(a):
> [...]
    > Podobnie jest jak są upały.
    > Próbowałem wyczyścić rolety szczoteczką - wchodzą nią w szpary pomiędzy lamelami -

    Nie, u mnie rolety sa w calosci metalowe.

    Jesli to guma i byla tam fabrycznie jako element konstrukcyjny to masz z grubsza
    pozamiatane.
    Mozesz sprobowac mocnego detergentu (np. taki do robakow na samochodzie) albo
    rozpuszczalnika/acetonu.

    Oczywiscie probuj delikatnie, rozpuszczalnik/aceton moze ci rozpuscic farbe na tych
    roletach.

    Ale nawet jak umyjesz to za rok bedzie podobnie bo ten plastik sie bedzie dalej
    rozpuszczac.

    Poprobuj myciem ale zacznij juz szukac samych rolet na wymiane. Kup takie w calosci
    blaszane.

  • 4. Data: 2021-08-05 11:37:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może tę gumę zatalkować?

    -----

  • 5. Data: 2021-08-05 19:00:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 5 sierpnia 2021 o 04:37:38 UTC-5 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Może tę gumę zatalkować?
    >

    > -----
    pozamiatane.

    Mozna sprobowac. Ale znajac zycie bedzie sie to dalej pocic a talk albo wywieje albo
    wyplynie i moze kleic sie przestanie ale moga wystapic zacieki.
    Moze te gumki daja sie wyjac i wsadzic nowe? Skoro calosc jest blaszana to gumki
    pewnie na jakies zatrzaski tam siedza. Mozna by producenta podpytac czy ma takie na
    wymiane.

  • 6. Data: 2021-08-05 20:39:09
    Od: uciu <a...@g...com>

    czwartek, 5 sierpnia 2021 o 08:05:55 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    uszczelki, które również zaczęły się sklejać - wdać to przy otwieraniu lub zamykaniu
    bramu.
    > Jaką masz bramę?

    Novoferm
    https://www.novoferm.pl/bramy-garazowe/bramy-segment
    owe-iso-45/

    uciu

  • 7. Data: 2021-08-05 20:40:24
    Od: uciu <a...@g...com>

    czwartek, 5 sierpnia 2021 o 08:28:29 UTC+2 ptoki napisał(a):

    > Nie, u mnie rolety sa w calosci metalowe.

    lamelki są aluminiowe ale pomiedzy nimi jest jakis uszczelniacz/pasek gumy czy coś
    podobnego.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 8. Data: 2021-08-05 20:42:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    czwartek, 5 sierpnia 2021 o 19:00:03 UTC+2 ptoki napisał(a):

    > Mozna by producenta podpytac czy ma takie na wymiane.

    Producent PORTOS - już zapytałem ale brak na razie odpowiedzi :-/

    Pozdrawiam
    uciu

  • 9. Data: 2021-08-05 22:36:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.08.2021 o 20:39, uciu pisze:

    > Novoferm
    > https://www.novoferm.pl/bramy-garazowe/bramy-segment
    owe-iso-45/

    Mam taką samą bramę od 8-9 lat i żadnych problemów. Firma, która ją
    montowała dawała 5 lat gwarancji.
    Zorientuj się może jeszcze masz gwarancję?

  • 10. Data: 2021-08-05 22:44:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.08.2021 o 00:03, uciu pisze:

    > Ta guma miedzy nimi zrobiła się jakaś klejąca....zestarzała się?

    Co to za wynalazek, że guma jest między profilami?
    Masz jakieś zdjęcia, bo na stronie PORTOSA nie bardzo potrafię znaleźć
    takie rolety?