  • 31. Data: 2017-01-13 22:42:17
    Temat: Re: Rosa na oknach
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 22:20:39 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A to nie Ty kilka dni temu mi z "zgodnie z normą" wyjechałeś?

    a owszem - bo jest to kompletnie niezrozumale i nie bardzo wiadomo jak to liczyć. To
    tak jakby normę napisali lobbysci producentów rekuperatorów.

    b.

  • 32. Data: 2017-01-13 22:44:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-01-13 o 13:24, quent pisze:

    > U mnie też nie ma.
    > Mam okna 3 szybowe z ciepłą ramką i reku.

    Moze kluczem sa te okna?
    Ja mam dwie szyby, U bodaj 1.0. Nie ma lipy. W duze mrozy, przy duzych
    oknach wyczuwa sie ruch powietrza w dol. Nic dziwnego, ze na dole moze
    pojawic sie rosa.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2017-01-13 23:28:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > http://rynekokien.com/szyby-zespolone/ciepla-ramka-w
    -szybach-zespolonych

    A to tutaj metalowej ramy to ja nigdy nie widziałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2017-01-14 08:19:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nowa norma będzie taka, że bardzo trudno ją spełnić.

    -----

  • 35. Data: 2017-01-14 08:31:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 14 stycznia 2017 08:18:51 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Nowa norma będzie taka, że bardzo trudno ją spełnić.

    norma na co? na sciany? od 2020 trzeba bedzie miec 0,20. Kazdy robi i tak robi :)

    b.

  • 36. Data: 2017-01-14 11:16:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-13 22:44, Maniek4 wrote:
    > Moze kluczem sa te okna?

    Zarówno w starym domu przy mocno badziewiastych oknach jak i w nowym
    domu nie miałem rosy.

    Ale w obu przypadkach wentylacja mechaniczna raczej się nie nudziła -
    wentylowałem jakieś 200+ m3/h.

    Piotrek

  • 37. Data: 2017-01-14 15:24:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 21:33:13 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To powinienem u mnie w chacie napieprzać 400m3/h. Kompletny bezsens.

    Tak norma powiada
    I wtedy Kogutek racje ma że zeby reku miał sems to potrzebny wymiennik jak 1\4 garażu
    a nie popierdułki wielkości kuchenki mikrofalowej;)

  • 38. Data: 2017-01-14 16:31:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez przesady. Wymiennik o objetosci 1,5m? i powierzchni ze 150m? bylby w sam raz. 2m?
    wystarcza. Kosztowac powinien taki rekuperator 4-5 tysiecy i zwracal by sie z osiem
    lat. Nie jestem przeciwnikiem rekuparatorow bo stosowanie wlasciwych ma sens. Jestem
    przeciwnikiem oszukiwania ludzi ze takie co sa w sprzedazy super dzialaja. Duzo cen
    jest z ksiezyca. Ceny rekuperatorow naleza do tych ksiezycowych. To ze nie sa
    popularne i malo sie ich sprzedaje nie upowaznia sprzedawcow do kilkukrotnego
    zawyzania cen.

  • 39. Data: 2017-01-15 13:10:56
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2017-01-11 o 18:10, Zyga pisze:
    > Co jest powodem, ze obecnie przy tych ujemnych temperaturach na szybie
    > okna(ch) od strony pomieszczen pojawia sie rano rosa w postaci
    > skroplonej wody, taki pasek 2-3cm na dole szyby (prawie na kazdym oknie).
    > Ogrzewanie w domu - grzejniki, piec na ekogroszek, temp. 21-22 stopnie.

    Mówimy oczywiście o oknach dwuszybowych, bo w trzyszybowych efekt
    powinien być znacznie mniejszy (jeśli w ogóle będzie).

    Na dole pakietu zbiera się chłodniejsza warstwa argonu (chłodny argon
    opada, na górze zostaje cieplejszy). To powoduje, że na samym dole jest
    wąski pasek chłodniejszej szyby i to na niej w pierwszej kolejności
    wykrapla się woda (zależy od wilgotności powietrza).

    Tutaj wyjaśnienie:
    http://www.termocert.com.pl/termowizja-faq/32-rosa-n
    a-szybie.html

    Jak obniżysz wilgotność powietrza, to nie będzie się pojawiać rosa,
    natomiast tobie będzie za sucho.

    M.

  • 40. Data: 2017-01-15 13:16:42
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2017-01-14 o 11:16, Piotrek pisze:

    > Zarówno w starym domu przy mocno badziewiastych oknach jak i w nowym
    > domu nie miałem rosy.
    >
    > Ale w obu przypadkach wentylacja mechaniczna raczej się nie nudziła -
    > wentylowałem jakieś 200+ m3/h.

    Wentylacja nie ma tu nic do rzeczy.

    Kluczowa jest wilgotność względna oraz temperatura dolnej części szyby.
    Tam spada chłodniejszy argon i ochładza szybę. Jeśli pod oknem jest
    grzejnik to może na bieżąco zapewniać cyrkulację powietrza w dolnej
    części szyby podgrzewając ją i zmniejszając/niwelując ten efekt.

    http://www.termocert.com.pl/termowizja-faq/32-rosa-n
    a-szybie.html

    Na zdjęciach termowizyjnych doskonale to widać - ciemny pasek na dole.

    M.