  • 1. Data: 2017-01-11 15:36:47
    Temat: hydrofor - membrana
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Mam toto w swoim prawdopodobnie do wymiany bo cieknie z wentyla do
    uzupelniania powietrza....
    i przy okazji okazalo sie ze ja nie wiem nawet co siedzi w tej membranie...
    woda czy powietrze?
    i czy takie membrany sa znormalizowane co do kolnierza? oczywiscie wymiar
    dobiore... robil to ktos juz?
    na co uwazac?

  • 2. Data: 2017-01-11 22:13:03
    Temat: Re: hydrofor - membrana
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 15:37:54 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
> [...]
    > woda czy powietrze?
    > i czy takie membrany sa znormalizowane co do kolnierza? oczywiscie wymiar

    Ale ty chyba mówisz o zbiorniku na wodę.
    W domu u mamy miałem taki od zawsze.
    Dopiero dwa lata temu zmieniony bo przerdzewiał.

    Co masz za sprzet?

  • 3. Data: 2017-01-11 23:01:10
    Od: JKK <n...@s...pl>

    W dniu 11.01.2017 o 22:13, Bolko pisze:

    > Ale ty chyba mówisz o zbiorniku na wodę.
    > W domu u mamy miałem taki od zawsze.
    > Dopiero dwa lata temu zmieniony bo przerdzewiał.
    >
    > Co masz za sprzet?

    ===============
    Z wentyla nie może lecieć woda - jeśli tak jest masz uszkodzoną przeponę
    (taki gumowy worek w środku).
    Wymiana raczej bezproblemowa. Zakup także.
    Kołnierz znormalizowany, są różne pojemności - w zależności od
    pojemności zbiornika hydroforowego. Po wymianie (jeszcze bez wody)
    należy uzupełnić ciśnienie wewnątrz zgodnie z danymi hydroforu. Lub
    poradami w sieci.

    Sprawnej wymiany życzę - JK

  • 4. Data: 2017-01-11 23:01:43
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Co masz za sprzet?
    nazwy nie pamietam. musze znalezc papiery z niego.
    ale chyba nasz, krajowy. 7 lat ma....
    chodzi ok, tylko zalacza sie chyba za czesto.
    jest to jedne z wiekszych zbiornikow poziomych, odpala sie co 25 litrow.
    pompa stoi na zbiorniku, w nim jest membrana,
    z tego co sie domyslam pompa wali wode do tej membrany, a powietrze jest
    poza nia .
    zawsze myslalem ze jest odrotnie... myle sie?

  • 5. Data: 2017-01-11 23:06:44
    Od: JKK <n...@s...pl>

    W dniu 11.01.2017 o 23:01, abn140 pisze:
> [...]
    > poza nia .
    > zawsze myslalem ze jest odrotnie... myle sie?

    =================================
    Tak jest praktyczniej - woda nie ma kontaktu z metalowym zbiornikiem
    tylko z gumową membraną.
    JK

  • 6. Data: 2017-01-11 23:18:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abn140 pisze:

    > z tego co sie domyslam pompa wali wode do tej
    > membrany, a powietrze jest poza nia .
    > zawsze myslalem ze jest odrotnie... myle sie?

    Dawno tamu miałem taki, w którym było odwrotnie
    -- nadęty balon był w metalowej baryłeczce. Teraz
    jest tak, że to woda idzie do wora, a powietrze
    o podwyższonym ciśnieniu jest wokół niego.

    Co ciekawe, tamten stary pracował dwadzieścia lat
    i poszedł na złom z wciąż napompowanym balonem.
    W nowych zbiornikach co i rusz przepona pęka.

    Jarek

    --
    -- Bardzo się cieszę -- powiedział Prosiaczek uszczęśliwiony --
    że podarowałem ci coś, co można włożyć do Praktycznej Baryłeczki.

  • 7. Data: 2017-01-12 09:22:37
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Jest jakis polecany producent tych kondonow?
    ceny skacza od 150 do 500
    nie stanowi problemu dac 500 jak by mialo to byc dozywotnie....
    jak tak i tak ma pasc to wole tanszy i wymieniac....