  • 1. Data: 2017-01-11 18:10:17
    Temat: Rosa na oknach
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Co jest powodem, ze obecnie przy tych ujemnych temperaturach na szybie
    okna(ch) od strony pomieszczen pojawia sie rano rosa w postaci skroplonej
    wody, taki pasek 2-3cm na dole szyby (prawie na kazdym oknie).
    Ogrzewanie w domu - grzejniki, piec na ekogroszek, temp. 21-22 stopnie.

    Pzdr.
    Zyga

  • 2. Data: 2017-01-11 18:25:43
    Temat: Re: Rosa na oknach
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 18:10:14 UTC+1 użytkownik Zyga napisał:
> [...]
    > wody, taki pasek 2-3cm na dole szyby (prawie na kazdym oknie).
    > Ogrzewanie w domu - grzejniki, piec na ekogroszek, temp. 21-22 stopnie.

    tez tak mam. Okna sa na tyle kiepskie ze dołem są chłodniejsze, punkt rosy robi
    swoje. Ja sie tym nie przejmuję.

    b.

  • 3. Data: 2017-01-11 18:33:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 18:10 Zyga <z...@w...pl> pisze:

> [...]
    > skroplonej wody, taki pasek 2-3cm na dole szyby (prawie na kazdym oknie).
    > Ogrzewanie w domu - grzejniki, piec na ekogroszek, temp. 21-22 stopnie.

    Przekraczasz punkt rosy - podnieś temp. w domu lub zmniejsz wilgotność
    (okien raczej nie wymienisz).

    TG

  • 4. Data: 2017-01-11 19:28:24
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mam to samo w jakichś niby nowoczesnych oknach drewnianych.
    Szyba zespolona w miejscu wewnętrznej metalowej ramki ma bardzo mały opór cieplny
    (dużą przewodność cieplną).
    Na moje oko szyba powinna być głębiej (niżej) osadzona w ramie.
    Matwię się, że kiedys w tym miejscu zacznie odchodzić lakier i zacznie butwieć drewno
    (listwa przyszybowa).
    Powprowadzali aprobaty, certyfikaty, badania, zewolenia, znaki, a jk bywały produkty
    do d... tak są nadal.

    -----

  • 5. Data: 2017-01-11 19:36:09
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-11 o 18:10, Zyga pisze:
> [...]
    > skroplonej wody, taki pasek 2-3cm na dole szyby (prawie na kazdym oknie).
    > Ogrzewanie w domu - grzejniki, piec na ekogroszek, temp. 21-22 stopnie.

    Nie oddychaj.

  • 6. Data: 2017-01-11 21:16:13
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał

    > Nie oddychaj.

    Masz racje,
    albo zastosuj w domu lepszą wentylację.
    Może to Ci leciutko zwiększy intensywność grzania ale
    komfort klimatyczny będziesz miał duzo lepszy.
    Coś za coś.
    Ja w domu mam aż za intensywną wentylacje ale przez 10 lat użytkowania domu
    jeszcze nigdy nie pojawiła mi się żadna rosa od wewnątrz okien.

    W ostatnich latach obserwuję tendencję do przesadnego oszczędzania energii.
    Uzyskuję sie często groszowe oszczędności w zamian za grzyb na ścianach,
    zaduch w domu, gnicie ram okiennych itp.
    Ale jak mawiał Owsiak "Róbta co chceta".

  • 7. Data: 2017-01-11 22:43:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przy niektórych oknach nie ma to znaczenia, roszą i już.

    -----

  • 8. Data: 2017-01-12 09:58:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-11 o 22:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przy niektórych oknach nie ma to znaczenia, roszą i już.
    >

    > -----

    'Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb. '

    --
    Pete

  • 9. Data: 2017-01-12 10:01:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.01.2017 19:28, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    (dużą przewodność cieplną).
    > Na moje oko szyba powinna być głębiej (niżej) osadzona w ramie.

    Wewnętrzna ramka powinna być "ciepła" czyli nie metalowa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2017-01-12 12:19:12
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    W dniu 11.01.2017 o 21:16, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał

    > Masz racje,
    > albo zastosuj w domu lepszą wentylację.
    > Może to Ci leciutko zwiększy intensywność grzania ale
    > komfort klimatyczny będziesz miał duzo lepszy.

    Też nie do końca. Mam ten sam problem co autor wątku. Zwiększyłem
    intensywność wentylacji i wilgotność spadła do 28. Komfort klimatyczny
    był do dupy.

    Pieszy.