  • 11. Data: 2017-01-12 12:28:46
    Temat: Re: Rosa na oknach
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "pieszy" <z...@g...pl> napisał
    .
    Komfort klimatyczny
    > był do dupy.

    Tak już jest, każdy ma swoją.

  • 12. Data: 2017-01-12 17:32:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 stycznia 2017 12:19:21 UTC+1 użytkownik pieszy napisał:
    > wilgotność spadła do 28. Komfort klimatyczny
    > był do dupy.

    Wilgotność 28% i nadal były zacieki na szybie? To trochę
    nieprawdopodobne...

    L.

  • 13. Data: 2017-01-12 19:28:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wewnętrzna ramka powinna być "ciepła" czyli nie metalowa.

    Piszesz o tym? - http://www.veka.pl/index.php?id=95

    Rama wewnątrz tam ma metalową ramę, ale producent to opisuje tak -
    "Specjalna konstrukcja wzmocnienia skrzydła gwarantuje idealną statykę i
    bezpieczeństwo.".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2017-01-12 19:45:59
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    W dniu 12.01.2017 o 17:32, Lisciasty pisze:

    > Wilgotność 28% i nadal były zacieki na szybie? To trochę
    > nieprawdopodobne...
    >
    > L.

    A nie pamiętam czy przy 28% były zacieki. Tak się nie dało
    funkcjonować. Rano po przebudzeniu miałem uczucie przesuszenia. Nos,
    gardło aż drapało. Przy obecnych temperaturach (w okolicach -15) i
    wilgotności 38% zacieki są. Nie ma jedynie na drzwiach tarasowych.

    Pieszy.

  • 15. Data: 2017-01-12 20:06:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 stycznia 2017 19:46:08 UTC+1 użytkownik pieszy napisał:
> [...]
    > gardło aż drapało. Przy obecnych temperaturach (w okolicach -15) i
    > wilgotności 38% zacieki są. Nie ma jedynie na drzwiach tarasowych.

    Jasne że nie da się funkcjonować, u mnie zasuwają 4 nawilżacze,
    wentyluję stale 100m3/h (5 osób + kot) i wilgotność ledwo dobija
    do 50%.
    OD kiedy mieszkam nie mieliśmy żadnej wilgoci na oknach. Tyle że są
    szczelnie zamknięte, bo wentyluję mechanicznie.

    L.

  • 16. Data: 2017-01-13 08:07:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.01.2017 19:28, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    >
    > Rama wewnątrz tam ma metalową ramę, ale producent to opisuje tak -
    > "Specjalna konstrukcja wzmocnienia skrzydła gwarantuje idealną statykę i

    http://rynekokien.com/szyby-zespolone/ciepla-ramka-w
    -szybach-zespolonych

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2017-01-13 13:20:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-01-11 o 21:16, Tomasz pisze:

    > Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał

    > Masz racje,
    > albo zastosuj w domu lepszą wentylację.
    > Może to Ci leciutko zwiększy intensywność grzania ale
    > komfort klimatyczny będziesz miał duzo lepszy.
    > Coś za coś.
    > Ja w domu mam aż za intensywną wentylacje ale przez 10 lat użytkowania domu
    > jeszcze nigdy nie pojawiła mi się żadna rosa od wewnątrz okien.

    Tak sobie pomyslalem, szkoda, ze Adam nie pisze, bo by oswiecil grupe
    jak to przy posiadanej wentylacji mechanicznej nie ma u niego zadnej rosy.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2017-01-13 13:24:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.01.2017 13:20, Maniek4 wrote:

    > Tak sobie pomyslalem, szkoda, ze Adam nie pisze, bo by oswiecil grupe
    > jak to przy posiadanej wentylacji mechanicznej nie ma u niego zadnej rosy.

    U mnie też nie ma.
    Mam okna 3 szybowe z ciepłą ramką i reku.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2017-01-13 13:32:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 13:20:20 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tak sobie pomyslalem, szkoda, ze Adam nie pisze, bo by oswiecil grupe
    > jak to przy posiadanej wentylacji mechanicznej nie ma u niego zadnej rosy.
    Druga sprawa- przy wentylowaniu 100m3/h(że poniżej norm pewnie to pomijam) jeszcze
    "zasuwają 4 nawilżacze"

  • 20. Data: 2017-01-13 13:45:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 13:32:39 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Druga sprawa- przy wentylowaniu 100m3/h(że poniżej norm pewnie to pomijam)
    > jeszcze "zasuwają 4 nawilżacze"

    Norma jest 20m3/h na osobę, a mam 5 osób. Gdzie tu masz poniżej norm?
    Zresztą "wietrzenie" na full odpalam co jakiś czas, jak mi wypadnie
    przejść się koło panelu reku.
    A że nawilżać trzeba to chyba nie jest jakieś zaskoczenie? Jak na zewnątrz
    -12 to powietrze suche.

    L.