  • 21. Data: 2017-01-13 14:07:24
    Temat: Re: Rosa na oknach
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 13:45:19 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Norma jest 20m3/h na osobę, a mam 5 osób. Gdzie tu masz poniżej norm?
    http://wentylacja.org.pl/pages-62.html
    Żle licze?
    50m kuchnia+ 50m łazienka+ 30m sracz+ 30m na pokój...

    > -12 to powietrze suche.
    W życiu nie miałem potrzeby nawilżaczy stosować to i się nie znam na tym

  • 22. Data: 2017-01-13 14:34:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szkoda ze nie podparles sie cala norma. 20m? to dolna granica normy na czlowieka.
    Jest jeszcze jeden zapis dotyczacy wentylacji. Krotnosc sie nazywa. Spelnienie obydwu
    warunkow nakazuje norma a nie tylko jednego. Tak na szybko
    Najważniejsze postanowienia obu norm PN-83/B-03430 i PN-83/B-03430/Az3:2000

    BUDYNKI MIESZKALNE
    Strumień objętości powietrza wentylacyjnego w budynku mieszkalnym jest określony
    przez sumę strumieni powietrza usuwanego z pomieszczeń pomocniczych. Strumienie te
    powinny wynosić co najmniej :
    w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę gazową lub węglową - 70 m3/h
    w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę elektryczną - 30 m3/h w
    mieszkaniu do 3 osób, - 50 m3/h w mieszkaniu dla więcej niż 3 osób
    w kuchni bez okna zewnętrznego wyposażonej w kuchnię elektryczną - 50 m3/h
    w łazience ( z WC lub bez) - 50 m3/h
    w wydzielonym WC - 30 m3/h
    w pomocniczym pomieszczeniu bezokiennym - 15 m3/h
    w kuchni bez okna zewnętrznego, wyposażonej w kuchnię gazową, obowiązkowo z
    mechaniczną wentylacją wywiewną - 70 m3/h
    dla pokoju mieszkalnego oddzielonego od pomieszczeń kuchni, łazienki i WC więcej niż
    dwojgiem drzwi lub pokoju znajdującego się na wyższym poziomie w wielopoziomowym domu
    jednorodzinnym lub w wielopoziomowym mieszkaniu domu wielorodzinnego - 30 m3/h

  • 23. Data: 2017-01-13 21:33:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 14:07:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Żle licze?
    > 50m kuchnia+ 50m łazienka+ 30m sracz+ 30m na pokój...

    To powinienem u mnie w chacie napieprzać 400m3/h. Kompletny bezsens.

    > W życiu nie miałem potrzeby nawilżaczy stosować to i się nie znam na tym

    Jak mnie gardło schnie i widze higrometr to nawilżam, też sie nie znam.

    L.

  • 24. Data: 2017-01-13 21:56:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 21:33:13 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To powinienem u mnie w chacie napieprzać 400m3/h. Kompletny bezsens.

    no wlasnie nie wiadomo skąd tak duze zapisy w normach, wydaje sie ze 1/4 spokojnie
    wystarczy.
    Sciany budujemy 3x lepsze niz norma mówi, a wentylacji wystarczy duzo mniej, ot
    ciekawostka

    b.

  • 25. Data: 2017-01-13 22:10:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    > To powinienem u mnie w chacie napieprzać 400m3/h. Kompletny bezsens.

    Trudno się z Tobą niezgodzić

  • 26. Data: 2017-01-13 22:11:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 21:56:16 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    wystarczy.
    > Sciany budujemy 3x lepsze niz norma mówi, a wentylacji wystarczy duzo mniej, ot

    A po kiego robić 3 razy lepsze od normy jak to bezsens ekonomiczny?

  • 27. Data: 2017-01-13 22:13:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 21:33:13 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jak mnie gardło schnie i widze higrometr to nawilżam, też sie nie znam.

    Nigdy w życiu higrometru nie miałem w żadnym z mieszkań czy domów.
    Może dlatego gardło mi nie schnie;)

  • 28. Data: 2017-01-13 22:20:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 21:56:16 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no wlasnie nie wiadomo skąd tak duze zapisy w normach, wydaje sie ze 1/4 spokojnie
    wystarczy.

    A to nie Ty kilka dni temu mi z "zgodnie z normą" wyjechałeś?
    Wszystko przewymiarowane praktycznie na polskich budowach bo inwestorzy czytając
    forum mura6ora zdrowy rozsądek tracą i później po pół miliona na budowe wydają a
    koszty eksploatacji i tak od średniej nie odbiegają.

  • 29. Data: 2017-01-13 22:23:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Jak mnie gardło schnie i widze higrometr to nawilżam, też sie nie znam.

    Ja w takich sytuacjach używam korkociągu. Jest to zalecane przez fachowców.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2017-01-13 22:39:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 22:11:24 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A po kiego robić 3 razy lepsze od normy jak to bezsens ekonomiczny?

    no tak, jesli sie buduje balkony, mostki wszędzie wszystkie mozliwe to ciepla sciana
    nie ma sensu. A potem 30kW piec na wungiel pół na pół ze śmieciami.

    b.