  • 31. Data: 2009-09-18 20:08:43
    Temat: Re: Rury PP - jaki producent?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:h90ocf$5md$1@inews.gazeta.pl...
    > Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    ,> Oj na podstawie forum muratora nie powiedziałbym. W nieśmiertelnych
    > tamże wątkach z tytułami zaczynającymi się od "z czego", te poświęcone
    > rurom są cały czas mocno obstawione zwolennikami PP.

    Co region to obyczaj. U nas(Pomorze0 90% instalacji wodnych to miedż. A
    chyba Marek Dyjor pisał że on nigdy by w miedzi wody nie robil- bo luty, bo
    zalane w posadzce itp. U nas tak robią i jest ok W Krakowei Marek robi
    inaczej i też dobrze a Jacek w Warszawie robi jeszxcze inaczej-i też działa
    wszystko.

    Kris

  • 32. Data: 2009-09-18 20:31:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Oj na podstawie forum muratora nie powiedziałbym. W nieśmiertelnych tamże
    > wątkach z tytułami zaczynającymi się od "z czego", te poświęcone rurom są
    > cały czas mocno obstawione zwolennikami PP.

    Bo system sam w sobie jest dobry, trwały i posiada szereg zalet w stosunku
    do pozostałych systemów. Przede wszystkim w stosunku do Pexa nie ma zwężeń
    na złączkach o ile oczywiście są zrobione zgrzewy w sposób poprawny, a przy
    tym tani. Jedynymi wadami są: estetyka oraz wrażliwość na jakość wykonania.
    Mówiąc najogólniej nie jest to system dla nowicjuszy, lecz dla osób, które
    wiedzą jak uniknąć szereg błędów, które nie stanowią problemów w innych
    systemach.

  • 33. Data: 2009-09-18 20:58:00
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dla nowicjuszy, lecz dla osób, które wiedzą jak uniknąć szereg
    > błędów, które nie stanowią problemów w innych systemach.

    Flaszka denaturatu już kupiona, temperówkę to fazowania rur po
    obcięciu też skombinowałem, co do reszty: teorię znam, a praktyka -
    wierzę w swoje "prawe ręce". W tej zabawce zgrzewanej na próbę,
    macałem palcem od wewnątrz, przewężenia nie zrobiłem ani jednego.

    J.

  • 34. Data: 2009-09-19 06:00:17
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Bo instalacji z PP robi się bardzo mało.
    >
    > Bo przy Pexie nie musisz robić aż z tak dużą precyzją, a samo wykonanie jest
    > o wiele prostsze.

    Wybacz Jacku, ale IMHO albo nie wiesz co piszesz albo piszesz co chcesz usłyszeć. W
    moich okolicach (Śląsk) 90% instalacji z.w i c.w.u. jest robiona w PP. A co do
    potrzeby precyzji w pracy, to znam tylko jeden jedyny przypadek gdy połączenie
    zgrzewane puściło, powodem była woda (zawór odcinający puszczał).

  • 35. Data: 2009-09-19 07:52:09
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Flaszka denaturatu już kupiona,

    Lepiej odtłuszcza aceton o ile tolerujesz jego zapach.