  • 11. Data: 2018-02-19 07:01:06
    Temat: Re: Ściany zelbet vs porotherm
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 00:39:17 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > W dniu niedziela, 18 lutego 2018 20:48:09 UDomTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Budowałeś gospodarczo? Jak długo od kupna działki po zamieszkanie? Nie śledzę tej
    grupy a pytanie jest offtopiczne, więc ew. możemy wbić na priv.

    11x11 metrów, parter+poddasze użytkowe
    Geodeta wszedł na działkę w październiku, dachówki kładli na przełomie grudnia i
    stycznia, w lipcu się wprowadziłem
    Fundamenty, mury i więźbę dachową robiła jedna ekipa, dachówki, rynny, okna dachowe
    montowała kolejna ekipa, wylewki i tynki ekipa od murów a resztę to lokalne "Mietki"
    Ocieplenie poddasza robiłem sam, nie zaryzykowałem tego powierzyć komukolwiek.
    Ale miałem ten komfort że minimum dwa raz dziennie na budowie bywałem i pilnowałem,
    korygowałem pomysły budowlańców

  • 12. Data: 2018-02-19 08:53:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 lutego 2018 13:32:14 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Dzięki. Sprawdze ocieplenie na budowie, choć pewnie będzie jak piszesz. Co do
    żelbetu to robi w tym dombud.

    Jak tam masz jakieś poddasze to sprawdż jak i jaka wełną ocieplają.
    Bo o ile styropian jak kupia najtańszy ale przykleją go jak Budyń prawi i w
    odpowiedniej grubości dadzą to w porównaniu z tym najdroższym(w domyśle najlepszym)
    jakiś dramatycznych róŻnic nie będzie
    A wełnę na poddasze jak dadzą najtańsza to nawet jak ją dobrze ułożą(a jak nie
    przypilnujesz to nie ułożą dobrze) to różnica będzie kolosalna.
    Pomijając nawet współczynniki to ta najtańsza wełna jest jak szmata, oklapnie,
    usiądzie i będzie gówno z izolacji.
    Przyzwoitą wełnę można ciąć prawie jak styro, jest sprężysta i praktycznie sama się
    trzyma na skosach jak na odpowiednią długość docięta i dobrze wpasowana.
    Tej zimy zauważyłem to u siebie.
    Poddasze użytkowe mam, dach czterospadowy i skosy ociepliłem jedną warstwę rockwoolem
    drugą isoverem
    Na strychu(czyli na sufity poddasza) dałem prawie dwa razy grubiej ale jakiejś taniej
    marketowej welny
    W ubiegłym tygodniu jak dach był przyprószony śniegiem- zauważyłem ze na samym
    wierzchołku(tam gdzie strych) śnieg stopniał
    Czyli ewidentnie ciepło spierdziela przez sufity na strych.
    Tam gdzie skosy poddasza śnieg się ładnie trzymał pomimo że w środku 22stC, tam gdzie
    skosy(nieocieplone, bo ocieplona jest podłoga strychu) strychu śniegu nie ma
    Na strych sporadycznie wyłażę ale już kiedyś zauważyłem ze ta wełna bardzo mocno
    oklapła
    Znaczy teraz kiepskawo izoluje.
    Muszę czegoś lepszego tam dokupić dołożyć.

  • 13. Data: 2018-02-19 11:22:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Feb 2018 15:39:15 -0800 (PST), m...@g...com
    wrote:
    > Nie do końca. Bardziej chodzi o komfort życia, przede wszystkim w
    > iększą przestrzeń, gdzie trochę własnego pasa
    > zieleni jest miłym dodatkiem.

    Ale zdają sobie sprawę, że mieszkając vwv bloku mają mniej roboty i
    zmartwień niż wcześniej domu?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-02-19 11:24:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Feb 2018 22:01:06 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Geodeta wszedł na działkę w październiku, dachówki
    > kładli na przełomie grudnia i stycznia, w lipcu się wprowa
    > dziłem

    Ile wiader wody ze ścian wyniosłeś? :-)

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-02-19 11:34:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 11:24:15 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Ile wiader wody ze ścian wyniosłeś? :-)

    Ale o co chodzi?
    Jakieś mity chcesz powielać ze dom musi dwa sezony schnąć?
    Najdłużej to chyba tynki schły- cementowo wapienne mam- 10lat temu to było to nie
    bardzo pamiętam ale raczej dłużej jak tydzień nie schły. Tynkarze dogrzewali się kozą
    a to ponoć dodatkowo ma dobry wpływ na schniecie tynków wapiennych.
    Posadzki to teraz z mikrokaseta półsuche sa więc praktycznie na drugi dzień możesz po
    nich łazić już
    Ok najdłużej sechł strop- żelbetonowy tradycyjny- ale on miał czas- wylewany był w
    połowie grudnia więc spokojnie sobie wysychał.

  • 16. Data: 2018-02-19 11:53:11
    Od: Marcin <m...@g...com>

    > Jak tam masz jakieś poddasze to sprawdż jak i jaka wełną ocieplają. [...]

    Dzięki, Kris. Zwrócę na to uwagę.

    > Ale zdają sobie sprawę, że mieszkając vwv bloku mają mniej roboty i
    > zmartwień niż wcześniej domu?

    Zdają.

  • 17. Data: 2018-02-19 20:58:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 00:39, m...@g...com pisze:
    > Budowałeś gospodarczo? Jak długo od kupna działki po zamieszkanie?

    Od pójścia do projektanta, do wprowadzki 2 lata - to jest realny termin
    bez spiny, gdzie trochę robisz sam a ekip nie musisz układać z
    jednodniowymi marginesami.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2018-02-20 09:57:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Feb 2018 02:34:16 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Jakieś mity chcesz powielać ze dom musi dwa sezony schnąc?

    Znajomy też tak twierdził, że to mit i teraz z zaciekami i grzybem
    vwalczy. Podobnie zaczynał, wprowadził się w listopadzie, stan surowy
    zamknięty skonczyl w maju

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-02-20 11:03:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Feb 2018 09:57:01 +0100, Marek

    > i teraz z zaciekami i grzybem vwalczy.

    Znaczy co, nie osuszał domu w trakcie i teraz pretensja do całego świata?
    Może ma wentylację grawitacyjną, jeszcze pozatykaną żeby zaoszczędzić na
    rachunkach? :P Jak ma zacieki to może mu dach cieknie albo jakaś rura
    pękła... :> Obserwuję wiele inwestycji gdzie zaczynają ludzie w lutym,
    kończą w grudniu, mieszkają i grzyba, ani tym bardziej jakichś zacieków,
    nie mają.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2018-02-20 11:42:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Feb 2018 11:03:36 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Znaczy co, nie osuszał domu w trakcie i teraz pretensja do całego
    > świata?

    Niby jak specjalnie osuszać? Dom normalnie się wietrzył w stanie
    otwartym przez kilka miesięcy.

    --
    Marek