  • 101. Data: 2015-08-20 01:05:59
    Temat: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Fragi pisze:

    > Kucyki ;)

    Kocyki. Dla pasażerów, na wypadek gdyby klima "pracowała zbyt często".

    --
    Jarek

  • 102. Data: 2015-08-20 06:37:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mój post wyżej.

    U mnie jest niżej :-)

  • 103. Data: 2015-08-20 06:39:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ma więcej.

    Chyba się mylisz - nie robią takich w kolorze grafitowym, czytaj: szarym.

    > Dziękuję, odłączam ręcznie. MAM RĘCE. I nie jestem gadżeciarą.

    Zastanów się teraz chwilkę, czemu nie sterujesz ręcznie składem
    mieszanki paliwowej w zależności od potrzeb tylko powierzasz
    tą funkcję automatowi... I czym to się różni od klimatyzacji?

  • 104. Data: 2015-08-20 06:40:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > No nieźle.
    > Tyle koni i nie ma automatycznej klimy?

    Dopłacili aby nie miał... zrobili im na specjalne zamówienie ;-)

  • 105. Data: 2015-08-20 06:40:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
    > Dnia 2015-08-19 17:51, obywatel cef uprzejmie donosi:

    > Bo to konie zagrodowe.

    Dobrze wybiegane ;-)

  • 106. Data: 2015-08-20 06:41:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Może mieć. Jeśli konie są małe. Ale też zależy, czy to źrebaki,
    > czy źrebięta.

    :-))))))))))))

  • 107. Data: 2015-08-20 06:46:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > Nie tylko wtedy. Ja się nie ścigam, ale skręcam nadmuch, żeby mi nie
    > hałasowało zbytnio, kiedy słucham muzyki albo rozmawiam. Nie lubię
    > szumu (chyba że bardzo mi zależy na szybkim schłodzeniu).

    Ja też nie lubię szumu, i dlatego właśnie powierzam sprawę automatowi.
    Automat bardzo szybko reaguje na zmianę temperatury wnętrza
    i jak tylko zmniejsza się różnica między temperaturą aktualną a tą
    nastawioną to stopniowo zmniejsza siłę nadmuchu dmuchawy.

    Z tym, że dmuchawa i sprężarka to dwie różne rzeczy...
    Sprężarka napędzana jest wałkiem silnika i dosłownie obciąża silnik,
    odbierając cenne konie które potrzebne są na kołach. Dmuchawa
    natomiast zasilana jest elektrycznie, z akumulatora, i nie dmuchawę
    climatronic wyłącza tylko sprężarkę.

    > Jednak największym dobrodziejstwem automatycznej klimatyzacji jest
    > możliwość ustawienia i utrzymywania stałej temperatury w środku.
    > Przy manualnej właśnie można doznać szoku termicznego, jak się
    > w środku schłodzisz na maksa, do kilkunastu stopni, a potem nagle
    > wyjdziesz na 38st.C

    Dokładnie tak.
    Ustawiasz komfortową temperaturę i automat się martwi o resztę.

    :-)

  • 108. Data: 2015-08-20 06:48:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Żaba, gdy ją się w garnek z wodą włoży i na wolnym ogniu podgrzewać
    > zacznie, to się ona ugotuje. Wrzucona do już podgrzanej wody, wyskoczy.

    :-(((

    > Człowiek od żaby mądrzejszy, lecz nie pod każdym względem. Najgorzej
    > zaś, gdy przemądrzały -- czasem tak, że mu żadna żaba w tym nie dorówna.

    :-)))

> [...]
    > przystało. W każdym razie lepszą od żaby. Dobrze funkcjonujemy tak
    > w temeraturze 18 stopni, jak i 30 stopni. Różni ludzie maja różne
    > granice, ale zakres jest szeroki. Łatwo przegrzać mieszkanie, gdy
    > pieca nie pilnuje żaden termostat. Jeszcze łatwiej przechłodzić auto,
    > gdy klimę reguluje się na podstawie własnych odczuć. Zwłaszcza
    > chorowici i wątłego zdrowia powinni o tym pamiętać, że durny automat
    > zrobi to lepiej od mędrca za kierownicą -- choćby ten był profesorem
    > fizjologii, doktorem automatyki i magistrem chłodnictwa w jednej

    Zapominasz o ważnym tytule adiunkta z chemii, specjalizacja z pe-Ha.

  • 109. Data: 2015-08-20 06:57:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A JA nie. Ponieważ wtedy następuje szok termiczny (a powtórny w drugą
    > stronę, kiedy wysiadam - takie wahania temperatury zmniejszają odporność

    Jaki znowu "szok termiczny"??? Po co ta przesada w doborze słownictwa?

    Jak wchodzisz do nagrzanego auta w lecie to masz wewnątrz ogromne
    temperatury - właśnie jak najszybciej, w ciągu kilku sekund warto
    obniżyć tą nieznośną temperaturę wnętrza do jakichś znośnych 30C, co
    właśnie uzyskujesz zamykając wlot powietrza z zewnątrz i włączając
    dmuchawę na pełny bieg. Dokładnie to samo robi automat!
    Jakieś 10-15 sekund później automat redukuje ZNACZNIE obroty
    dmuchawy gdy różnica temperatury wnętrza i temperatury ustawionej
    na optymalną, np. 25C zmniejsza się, i potem automat trzyma ustawioną
    temperaturę dbając o to aby wnętrze auta nie ochłodziło się za bardzo.
    Ty się możesz skoncentrować na sytuacji na drodze zamiast bawić się klimą.

  • 110. Data: 2015-08-20 06:58:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Taaak, automat naprawdę-naprawdę wyręcza człowieka
    > od ciężkiej pracy przy pokrętłach :->

    Jak często używasz samochodu? Raz na tydzień?