  • 101. Data: 2013-03-05 12:51:44
    Temat: Re: Smieci u mnie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:c7b754d8-6b9e-4fb8-a105-fb0a952d3b1d@googlegrou
    ps.com...

    >To jest najważniejsze
    >"w połowie listopada tona składowania odpadów kosztowała tam 220 zł netto,
    >zaś od stycznia będzie to już 419 zł"
    >Ergie napisze zaraz ze można konsultacje społeczne, referendum itp;))

    Ja pierdziu, jazda zaczyna sie wczesniej niz sie spodziewalem. Nawet nie
    maja za grosz przyzwoitosci zeby odczekac pare miesiecy i chociaz nie robic
    wrazenia od razu lapczywych hien.
    Ergie jest chyba bardzo mlody, bo z takim optymizmem patrzy na swiat.
    Pozazdroscic tylko. Nie mniej Ergie, kiedy za pare lat powiazesz to co
    zobaczysz to wspomnij, ze my o tym wiedzielismy juz dzis. :-) Czyli te pare
    lat wczesniej.
    Nie potrzebujemy roku by wiedziec jak to dziala, bo wiemy juz dzis, ze to
    nie chodzi o sprawdzenie jak to dziala. Chodzi o to jak to ma dzialac. Mami
    nas sie slowami, zobaczymy, poczekamy rok. Co bardziej rozgarnieci zadaja
    pytanie, czy trzeba czekac rok zeby wiedziec to co wiadomo od dekad?
    Przeciez nie trzeba i tez nie o to chodzi. To nie sa ludzie glupi nie
    niekompetentni. To z zalozenia ma tak wygladac. Ma byc drozej i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 102. Data: 2013-03-05 13:42:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tak, ale _zaplanowaną_ a nie wyciągniętą z dupy.
    > Dane ile kosztuje wywóz śmieci obecnie są dostępne, żaden człowiek o
    > podstawowym wykształceniu ekonomicznym nie może dopatrzeć się powodów
    > _planowania_
    > znacznie wyższych kwot (poza interesem własnym włodarzy).
    > Jakoś w innych przetargach zaplanowane kwoty nie są takie bezsensowne jak
    > w tym przypadku.

    Czego ode mnie oczekujesz, że odpowiem w imieniu Twojej gminy dlaczego
    zaplanowali tyle a nie mniej? Skąd ja to mam wiedzieć. Jest to już eNta
    dyskusja w tym temacie i padały różne kwoty jak widać różne gminy różnie to
    sobie planowały. Ja nie twierdzę, że planowały dobrze czy źle wyjaśniam
    tylko mechanizm.

    > Bardzo się mylisz, uczestniczę w nich od wielu lat.

    No to w takim razie powinieneś wiedzieć że nie jest niczym dziwnym jak w
    przetargu najniższa proponowana cena jest o 40% niższa jak i że jest o 40%
    wyższa niż zakładana kwota do wydania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 103. Data: 2013-03-05 13:45:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Znaczy trzeba zrobic rteferendum i wymienic urzedników skoro nie potrafili
    > oszacować prawidłowo. Przeciez to żadna nowość smieci są wywowzone już od
    > dawna

    Drogi też są budowane od dawna, a rozpiętość cenowa jest ogromna.
    Obserwowałem to nieraz rozstrzygnięcie przetargu i najniższa oferta o 40%
    niższa niż kwota do wydania jest równie prawdopodobne jak to że najniższa
    oferta będzie opiewała na kwotę 40% wyższą, i to niezależnie od tego czy
    przetarg przygotowują urzędnicy, czy specjaliści z firm zewnętrznych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 104. Data: 2013-03-05 13:52:45
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 13:42:40 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > przetargu najniższa proponowana cena jest o 40% niższa jak i że jest o 40%

    Czy to w ogóle wiesz o czym piszesz? To nie są dane do przetargu, to kwoty jakie
    będziemy płacić, żadna korekta przed końcem roku nie jest planowana, a na nowy rok
    planowana jest .... podwyżka.

    --
    ZZ@private

  • 105. Data: 2013-03-05 13:54:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > składowisko odpadów w Rudnej Wielkiej w powiecie górowskim, które jest
    > oddalone o 80 km od miasta - wskazuje Piotr Babiarz, szef klubu PiS.
    > Radni sprawdzili, że w połowie listopada tona składowania odpadów
    > kosztowała tam 220 zł netto, zaś od stycznia będzie to już 419 zł. -
    > Tymczasem w pobliżu
    > Wrocławia, w miejscowości Gać koło Oławy, śmieci można składować za 185 zł
    > netto za tonę - mówi radny Czesław Palczak dowodząc, że wskazanie przez
    > sejmik
    > jednego miejsca wywozu śmieci dla Wrocławia uderzy w mieszkańców."

    Wrocław, nie ma własnego wysypiska.

    > To jest najważniejsze
    > "w połowie listopada tona składowania odpadów kosztowała tam 220 zł netto,
    > zaś od stycznia będzie to już 419 zł"
    > Ergie napisze zaraz ze można konsultacje społeczne, referendum itp;))

    Moment, gdzie referendum? W Rudnie Wielkiej która się wzbogaci na tym że ma
    wysypisko? Czy we Wrocławiu który nie wiedzieć dlaczego nie wybudował od lat
    nowego wysypiska?

    Gminy które zainwestowały będą teraz zarabiać to chyba właśnie tak działa
    wolny rynek postulowany przez wielu dyskutantów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 106. Data: 2013-03-05 14:19:10
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Mar 2013 13:54:15 +0100, Ergie <e...@s...pl> wrote:

    > Gminy które zainwestowały będą teraz zarabiać to chyba właśnie tak
    > działa wolny rynek postulowany przez wielu dyskutantów.

    Jaki wolny rynek, jak jest prikaz żeby wozić właśnie tam? I to pewnie z
    powodu wolnego rynku cena składowania w Rudnej nagłe wzrosła prawie
    dwukrotnie? Ale trollujesz...

    RobertP.

  • 107. Data: 2013-03-05 16:00:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > jakie będziemy płacić, żadna korekta przed końcem roku nie jest planowana,

    Skro Ty już wiesz to podaj źródło gdzie jakaś gmina już dziś twierdzi, ze
    nie będzie korekt, a w przyszłym roku będzie podwyżka.

    Bo dyskusja znowu wraca do poziomu fobii tak jak w zeszłym roku na temat
    podwyżek cen gazu - oczywiście wtedy też większość "wiedziała" że będą
    podwyżki, a jak ktoś ośmielił się napisać by poczekać z ocenami to był
    wyzywany od lemingów, popleczników władzy itd.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 108. Data: 2013-03-05 16:20:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Jaki wolny rynek, jak jest prikaz żeby wozić właśnie tam? I to pewnie z
    >powodu wolnego rynku cena składowania w Rudnej nagłe wzrosła prawie
    >dwukrotnie? Ale trollujesz...

    Tez przestaje rozumiec te dyskusje.

    Pozdro.. TK

  • 109. Data: 2013-03-05 19:02:42
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 16:00:24 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > podwyżki, a jak ktoś ośmielił się napisać by poczekać z ocenami to był
    >
    > wyzywany od lemingów, popleczników władzy itd.

    Cytat z prasy (szukanie na stronach miasta jest delikatnie mówiąc upierdliwe):
    W Warszawie ma zająć się tym specjalnie powołane Biuro Gospodarowania Odpadami.

    Indywidualne umowy, zawierane przez właścicieli nieruchomości, wspólnoty lub
    spółdzielnie mieszkaniowe, zastąpione zostaną umowami zawieranymi przez miasto. W
    związku z tym opłaty dotychczas płacone firmom odbierającym śmieci zastąpi
    zunifikowana dla całego miasta opłata śmieciowa, płacona do miejskiej kasy.

    Według urzędników wpływy do budżetu z tego tytułu w 2013 roku wyniosą 231 mln
    złotych, w 2014 - 580 mln, w 2015 - 605 mln, a w 2016 - 620 mln złotych.

    --
    ZZ@private

  • 110. Data: 2013-03-05 20:19:26
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 10:51:53 UTC+1 użytkownik Adam Adamaszek napisał:
    > [...]
    > Niekoniecznie - w mojej gminie będzie 7, 6, 5, 4, 3 zł za każdą kolejną
    > osobę, natomiast za kolejne - 1zł/osoba.
    > Czyli rodzina 10-osobowa zapłaci 30zł miesięcznie - dotąd kubeł 110l
    > kosztował 13,50.

    Autor! Autor!
    Tzn. jaka to gmina?

    --