  • 111. Data: 2013-03-05 20:26:54
    Temat: Re: Smieci u mnie
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 19:02:42 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:
    > [...]
    > Według urzędników wpływy do budżetu z tego tytułu w 2013 roku wyniosą 231 mln
    złotych, w 2014 - 580 mln, w 2015 - 605 mln, a w 2016 - 620 mln złotych.

    A ten zwiększony wpływ wynika ze zwiększonego przyrostu naturalnego,
    czy ze wskaźnika inflacji?
    Hmmm... Może być 3 rozwiązanie: - W-wa "połknie" nowe tereny.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 112. Data: 2013-03-05 20:37:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 19:02:42 UTC+1 użytkownik ZbyszekZ napisał:
    > W Warszawie ma zająć się tym specjalnie powołane Biuro Gospodarowania >Odpadami.
    Którego pracowników trzeba opłacić, wyposażyć, premie roczne itp.
    Jeszce musi powstać jakaś komórka kontrolująca BGO to znowu etat dla znajomego
    królika;)

    > Według urzędników wpływy do budżetu z tego tytułu w 2013 roku wyniosą 231 mln
    złotych, w 2014 - 580 mln, w 2015 - 605 mln, a w 2016 - 620 mln złotych.
    Czyli 2013-2014 wzrost o ok. 25% a później kilka % rocznie;)
    BGO to pewnie kilka etatów min i biznes się kręci
    Uzasadnienie wzrostu cen banalnie proste- gminne wysypisko zwiękasza ceny za
    przyjmowanie odpadów więc i mieszkańcy muszą płacić drożej bo gmina nie może dokładać
    do interesu;)

  • 113. Data: 2013-03-06 03:55:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 05 Mar 2013 00:35:58 +0100 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

    > Normalnie jest tak, ze jak jest cienko to ograniczasz wszystko. Zamiast
    > grzac gazem to idziesz do lasu i palisz szyskami. Teraz mozesz nie jesc,
    > a za smieci zajma Ci emeryture w imie oplat z ksiezyca.

    wow! odkryłeś jak działają podatki. Jak znajdziesz jeszcze parę takich
    epokowych wynalazków to powiedz :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 114. Data: 2013-03-06 08:41:34
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message
    > Uszanowanie
    >
    > niesort 11,-/twarz
    > sort 7,-/twarz

    12.50 sort
    niesort nie podali nawet - nie ma nigdzie info

  • 115. Data: 2013-03-06 09:35:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > wow! odkryłeś jak działają podatki. Jak znajdziesz jeszcze parę takich
    > epokowych wynalazków to powiedz :)

    Zrozumiales jak widze tekst o egzekucji oplat smieciowych.
    Przy okazji gratuluje dobrego nastroju przy okazji nowego podatku.

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2013-03-06 23:10:12
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli jest to jakies rozwiazanie, szacun dla gminy.....

    U mnie też ciekawie.
    Stawki wyliczone od gospodarstw w zależności od ilości osób i tak
    podział na 3 grupy:

    I grupa 1-3 osób - 17zł
    II grupa 4-6 osób - 27zł
    III grupa powyżej 6 osób - 37zł

    W ramach tej opłaty gmina ma dostarczyć 3 pojemniki, które mają być
    opróżniane raz w miesiącu.
    1. Sort (makulatura, złom, szkło, plastik)
    2. Odpadki biodegradowalne (tu wyobrażam sobie jaka to będzie wylęgarnia
    robactwa)
    3. Wszystko co nie klasyfikuje się w 1 lub 2

    Niestety jeszcze nie określono jakiej wielkości będą pojemniki, bo chyba
    ich wielkość powinna być zależna od liczby domowników skoro także
    zróżnicowana jest opłata. Niestety wójt nie potrafił na to pytanie
    odpowiedzieć jednoznacznie.

    Ponadto gmina ma zorganizować punkt przyjęcia wszytkich śmici
    ponadnormatywnych np. gruz, opony, meble, sprzęt RTV itd.
    Śmieci te mają być przyjmowane nieodpłatnie od mieszkańców gminy. Dowóz
    do punktu we włąsnym zakresie.
    Są także przymiarki do odbioru śmieci tak jak jest to na zachodzie
    poprzez tzw. wystawki, które byłyby zabierane dodatkowo raz w miesiącu
    oprócz standardowych pojemników.

    W przypadku śmieci nieposortowanych ww stawki razy 2
    Niestety tu także wójt nie umiał nic powiedzieć na temat co to jest ten
    niesort i jak ma być kontrolowane czy dane gospodarstwo segreguje śmieci
    czy też nie.

    Do tej pory płaciłem za kubeł 1100 litrów ponad 50zł miesięcznie, a
    firma wydziwiała co ma się znaleźć w tym kuble.
    Lista odpadów niedozwolonych była całkiem długa i jakby tak patrzeć na
    warunki w umowie to pojemnik był przeznaczony tylko i wyłącznie na
    popiół, bo firma kazała sobie sortować oddzielnie plastiki, butelki i
    makulaturę, a kubeł miał być na pozostałe śmieci stałe. Niestety nie
    określiła, gdzie i jak nalży to składować. Zapewne należałoby zamówić
    kolejne pojemniki, za które należałoby dodatkowo płacić.
    Najciekawsze, że jednego razu odmówili mi wywiezienia śmieci twierdząc,
    że firma nie wywozi ziemii. W pojemniku znalazł się na wierzchu zleżały
    i zamoknięty popiół, który przez pracowników firmy został uznany za
    ziemię :)

    Jak dla mnie ta ustawa nareszcie przytrze nosa firmom, które zamiast
    wywozem odpadów komunalnych zajmowały się jedynie zbieraniem surowców
    wtórnych :)
    Osobiście jestem zadowolony z takiego obrotu sprawy jeżeli miałoby to
    rzeczywiście tak wyglądać jak to opisywał wójt.