  • 21. Data: 2017-11-08 10:35:24
    Temat: Re: Spadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 10:22:43 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > łącznie z mapą do celow projektowych?

    Mapę do celów projektowych miałem załatwioną w tydzień (no dobra, sąsiadka
    trochę pomogła przyspieszyć - ale nie zmienia to faktu, że się *da* :D

    > i pozwoleniem na budowę? ty coś masz-ale nie wiemy co - na pewno nie PNB

    Ten projekt to narysowana kreska na mapie (no dobra, dwie kreski) i
    kartka opisu. Sąsiadka po 2 tygodniach korzystała już z kanalizy po
    tygodniu od otrzymania papierów i pozwoleń od wodociągów :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2017-11-08 10:37:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 10:35:25 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ten projekt to narysowana kreska na mapie (no dobra, dwie kreski) i
    > kartka opisu. Sąsiadka po 2 tygodniach korzystała już z kanalizy po
    > tygodniu od otrzymania papierów i pozwoleń od wodociągów :)

    Zakręciłem - po tygodniu od otrzymania papierów zaczęliśmy robotę
    (bo sami wykonywaliśmy) i po dwóch kolejnych tygodniach całość już śmigała.
    Dałoby się szybciej ale przy wykopach zaskoczyły nas ulewy i było paręnaście
    dni obsuwy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2017-11-08 11:32:31
    Od: abomito <w...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 10:37:01 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    Nie no, w porządku.
    Są ludzie, którzy- nawet jak maję z górki, to jeszcze solidnie im w plecy dmucha.
    Ale nie znaczy, że wszyscy tak mają.Wręcz przeciwnie- jesteś po prostu wyznacznikiem
    szczęścia.Tak trzymać!
    Spróbuj w lotto.Jak duża kumulacja, to powinieneś trafić!
    Pozdro.abomito

  • 24. Data: 2017-11-08 11:37:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 11:32:32 UTC+1 użytkownik abomito napisał:
> [...]
    wyznacznikiem szczęścia.Tak trzymać!
    > Spróbuj w lotto.Jak duża kumulacja, to powinieneś trafić!

    Ale widzisz - to oznacza, że jak jest dobra organizacja, to się da.
    No bo co jest trudnego w zrobieniu mapy do celów projektowych i dlaczego
    trwa to 3 miesiące?

    To powinno być drukowane na miejscu w odpowiednim urzędzie za jakąś
    opłatą. Przychodzisz - dostajesz aktualną mapę.

    Potem robisz odbiór i ktoś tą mapę w urzędzie aktualizuje. A teraz to
    jest tak, że po placu mi biegali geodeci i "ustalali" przebieg wodociągu,
    tylko co te boroki mają ustalić jak to wszystko w ziemi i nie widać ;)
    Więc to jest trochę sztuka dla sztuki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2017-11-08 12:15:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 10:22:43 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > łącznie z mapą do celow projektowych? i pozwoleniem na budowę? ty coś masz-ale nie
    wiemy co - na pewno nie PNB

    Powinieneś wiedzieć jak to działa.
    Przykład z przed kilku tygodni: człowiek niedaleko się buduje i wodę i kanalizę
    potrzebował- w wodociągach powiedzieli mu że za to z rok potrwa bo 8 miesięcy(słownie
    OSIEM miesięcy) to zrobienie projektu.
    Skierowałem go do odpowiedniego człowieka(mojego byłego kierbuda) który w mieście
    "wszystkich zna"
    Poniżej miesiąca trwało jak papierologia były załatwiona, podejrzewam ze do końca
    roku będzie człowiek miał wodę i kanalize.
    Tak na oko ponad 200metrowy odcinek będą robić
    A i żeby nie było- nikt żadnemu urzędasowi łapówy czy czegoś tam nie dał.

  • 26. Data: 2017-11-08 12:26:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 12:15:44 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Tak na oko ponad 200metrowy odcinek będą robić
    > A i żeby nie było- nikt żadnemu urzędasowi łapówy czy czegoś tam nie dał.

    Ja też wodę załatwiałem maksymalnie kilka tygodni całość, a mieliśmy
    odcinek 400m przez kilka działek :-)

    Widać u mnie pracują też w inny sposób niż tylko picie kawy i granie
    w pasjansa;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2017-11-08 13:20:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.11.2017 o 21:10, gobo pisze:
    > Hej,
    > W miedzyczasie zadzwonilem do Tauronu - przyjechali i powiedzieli, ze
    > raczej wszystko jest ok.
    Te łobuzy nadal stosują spychologię, bo tak jest taniej i łatwiej.
    Nie działaj samodzielnie, piszcie pisma wspólnie z adnotacją "do
    wiadomości Urząd Gminy", to ma większą siłę perswazji.
    U mnie walczyłem ze zbyt niskim napięciem i zawsze odpowiadali, że "nikt
    się nie skarży, tylko pan". Sprawie w końcu pomógł piorun, który
    uśmiercił stary transformator. Po wymianie na nowy napięcie w końcu jest
    normalne.

    Technicznie sprawę powinien załatwić falownik. Zapytaj na websystem.pl
    Ja kupowałem u nich (do innego zastosowania). Potrafią doradzić, a ceny
    mają przyzwoite.
    Jacek

  • 28. Data: 2017-11-08 14:33:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-08 o 09:03, Adam Sz. pisze:

    > W tym roku załatwiałem wodociągi i projekt + pozwolenie miałem załatwione
    > w ciągu 2 tygodni :) Więc - da się.

    Na kilometr? No to gratuluje.

  • 29. Data: 2017-11-08 14:41:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-08 o 12:15, Kris pisze:

> [...]
    > Tak na oko ponad 200metrowy odcinek będą robić
    > A i żeby nie było- nikt żadnemu urzędasowi łapówy czy czegoś tam nie dał.

    No ale sam wiesz, że "wszystkich zna" działa wielokroć lepiej niż
    łapówka. Ale na ogół, niestety, nie wszyscy wszystkich znają, za to
    urzędasy doskonale znają KPA w tych miejscach, które mówią o terminach.

  • 30. Data: 2017-11-08 15:39:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-07 o 22:55, gobo pisze:
    > Hej,
    > Kolejny update i to od kolejnego sasiada.
    > Okazuje sie, ze problemy z moca byly wczesniej na tyle powazne, ze
    > sasiad ktory budowal sie przede mna musial naklonic innego sasiada, by
    > ten obnizyl swoja moc zadeklarowana, po to by starczylo jej dla nowej
    > budowy. Szok:)
    Mówiłem że skur..le, brali was na przeczekanie, zamiast od razu zrobić
    postępowanie na wymianę kabla. Może się okazać że i trafo będą zmieniać.

    --
    Pozdr
    Janusz