  • 11. Data: 2017-11-08 07:45:36
    Temat: Re: Spadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 06:39:00 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Czemu gruba? Dla Taurona to pewnie jak pierdnąć :)
    > Jak mają koparkę łancuchową i jest to zadupie (czytaj kabel idzie w
    > szczerym polu) to położenie nowego kabla to ze 3h roboty :-)

    plus wykonanie projektu minimum pół roku, kilometrowy kabel musi byc sporo
    przewymiarowany. Najsensowniej byłoby zeby ten kilometr kabla był na średnim napięciu
    i lokalnie stację słupową im postawić.
    W sumie - przestaje być drobiazg.

    b.

  • 12. Data: 2017-11-08 07:46:54
    Od: w...@g...com

    Witam!
    Czemu gruba? Dla Taurona to pewnie jak pierdnąć :)
    > Jak mają koparkę łancuchową i jest to zadupie (czytaj kabel idzie w
    > szczerym polu) to położenie nowego kabla to ze 3h roboty :-)

    Bes przesady, że to taki pikuś Firma duża, ale kilometra kabla z nosa nie
    wydłubie.Projekt też jakiś trzeba zrobić.Jeśli ma być kabel zrobiony w tym roku, to
    już o tym wiedzą.
    Jedna rzecz: to za mały przekrój kabla.(Ale kto kładzie kilometr kabla? Linia
    napowietrzna jest tańsza i ma lepsze parametry!)
    Miałem kiedyś podobny wypadek: skończyło się na kawałku linii 15kV i drugim trafo.
    Druga rzecz: takie różnice między fazami dowodzą, że zero też za olaboga nie jest.Ale
    to też jest sprawa energetyki.
    Ciekaw jestem, jaki przewód masz od linii do domu( przekrój i długość) i czy masz
    uziemienie w rozdzielni.Wprawie nie jest to tak istotne, bo z pomiarami różnie bywa,
    ale po prostu jestem ciekaw.
    Pozdro.abomito

  • 13. Data: 2017-11-08 07:48:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 07:45:38 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > plus wykonanie projektu minimum pół roku,

    I to jest biurokratyczna patologia :)
    Narysowanie 10cm kreski na kartce trwa pół roku..

    > kilometrowy kabel musi byc sporo przewymiarowany. Najsensowniej byłoby
    > zeby ten kilometr kabla był na średnim napięciu i lokalnie stację słupową
    > im postawić.
    > W sumie - przestaje być drobiazg.

    No zależy jaki tam jest obecnie kabel, może wystarczy dać większy
    przekrój :) Ale nie wnikam - nie znam się na sieciach elektrycznych :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-11-08 07:52:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    > Bes przesady, że to taki pikuś Firma duża, ale kilometra kabla z nosa nie wydłubie.

    Serio jest problemem zamówić 1km kabla w kawałku dla Taurona?
    Pytam poważnie, myślałem, że to kwestia wysłania zamówienia do producenta
    i odbioru kabla za choćby np. miesiąc :)

    > Projekt też jakiś trzeba zrobić.

    Jak już pisałem - to jest patologia, żeby pół roku tworzyć projekt
    *wymiany* istniejącego kabla.

    > Jedna rzecz: to za mały przekrój kabla.(Ale kto kładzie kilometr kabla? Linia
    napowietrzna jest tańsza i ma lepsze parametry!)

    Oby tak myślących ludzi było najmniej ;-) Kabel w ziemi to przede wszystkim
    estetyka. Jak widzę nowe osiedle i postawione słupy betonowe to mi się
    niedobrze robi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-11-08 08:31:37
    Od: abomito <w...@g...com>

    > No zależy jaki tam jest obecnie kabel, może wystarczy dać większy
    > przekrój :) Ale nie wnikam - nie znam się na sieciach elektrycznych :)

    W zasadzie to tu muszę odpisać na oba posty.
    Ja wnikam, bo parę lat na linii pracowałem.Budyń też.I wiem, że to nie jest ani
    prosta,ani tania sprawa.Ale trzymam kciuki.
    A przy "moim" kawałku wystarczyło 5-6 lat poczekać...Czego autorowi nie życzę.
    Pozdro.abomito

  • 16. Data: 2017-11-08 08:34:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-08 o 07:52, Adam Sz. pisze:

    > Jak już pisałem - to jest patologia, żeby pół roku tworzyć projekt
    > *wymiany* istniejącego kabla.

    Projekt, to można i w pół godziny zrobić, ale do tego trzeba mieć
    jeszcze aktualne mapy, a potem różnego rodzaju pozwolenia. Przy całej
    tej biurokratyzacji jaka panuje w naszym kraju pół roku to i tak
    optymistyczny termin.

  • 17. Data: 2017-11-08 09:03:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 08:34:47 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > jeszcze aktualne mapy, a potem różnego rodzaju pozwolenia. Przy całej
    > tej biurokratyzacji jaka panuje w naszym kraju pół roku to i tak

    W tym roku załatwiałem wodociągi i projekt + pozwolenie miałem załatwione
    w ciągu 2 tygodni :) Więc - da się.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2017-11-08 09:03:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 09:03:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > W tym roku załatwiałem wodociągi i projekt + pozwolenie miałem załatwione
    > w ciągu 2 tygodni :) Więc - da się.

    Y - tzn. kanalizację w wodociągach. Odcinek ok. 300m przebiegający przez
    ~4 działki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2017-11-08 10:04:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 09:03:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W tym roku załatwiałem wodociągi i projekt + pozwolenie miałem załatwione
    > w ciągu 2 tygodni :) Więc - da się.

    A u nas ludzie wodociąg załatwiali 3 lata, ja z budową trafiłem na ostatni
    rok, z bólem dupy udało się puścić wodę 1 dzień przed świętami.
    Rury gazowe sąsiedzi mają doczepione już do chałup, ale właśnie dowiedzieli się,
    że fizycznie gazior dostaną za rok. Tak więc na razie jeden co już mieszka
    grzeje gazem tyle że butle wozi codziennie, a drugi stwierdził że chrzani
    i wprowadzi się na wiosnę. Tak że patologia jest wszędzie i jak masz tak
    jak u siebie to po prostu masz mega szczęście :>

    L.

  • 20. Data: 2017-11-08 10:22:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 09:03:54 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Y - tzn. kanalizację w wodociągach. Odcinek ok. 300m przebiegający przez
    > ~4 działki.

    łącznie z mapą do celow projektowych? i pozwoleniem na budowę? ty coś masz-ale nie
    wiemy co - na pewno nie PNB

    b.