  • 1. Data: 2017-11-07 09:19:57
    Temat: Kociołkwik z kotłami
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Znajomek chce kupić kocioł piątej generacji i nie ma,
    wymiotło z rynku, czas oczekiwania 2 miesiące ;)

    L.

  • 2. Data: 2017-11-07 09:38:34
    Temat: Re: Kociołkwik z kotłami
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Nov 2017 00:19:57 -0800 (PST), Lisciasty

    > Znajomek chce kupić kocioł piątej generacji i nie ma,
    > wymiotło z rynku, czas oczekiwania 2 miesiące ;)

    Wrócą z wyższą ceną. Wazelina dla "taniego ogrzewania"
    trutkami spalinowymi. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2017-11-07 10:14:50
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    a jak by znajomy kupil teraz kociol klasy nizszej, z jakis tam zapasow to
    czy moze go uzywac do smiercite chnicznej tego pieca czy za np 10 lat kazą
    mu ten piec wywalic i kupic 5 klasy?

  • 4. Data: 2017-11-07 10:18:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 10:14:51 UTC+1 użytkownik pierdofon napisał:
    > a jak by znajomy kupil teraz kociol klasy nizszej, z jakis tam zapasow to
    > czy moze go uzywac do smiercite chnicznej tego pieca czy za np 10 lat kazą
    > mu ten piec wywalic i kupic 5 klasy?

    Nie mam pojęcia, kompletnie nie wiem co się dzieje w przepisach
    z tymi klasami, ale skoro poznikały te piątki, to chyba coś jest
    na rzeczy.

    L.

  • 5. Data: 2017-11-07 14:37:29
    Od: l...@g...com

    Na dotacje idą tylko kotły V klasy, stąd może braki. Część producentów chyba nawet
    innych już nie produkuje.

  • 6. Data: 2017-11-07 14:47:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 10:18:09 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie mam pojęcia, kompletnie nie wiem co się dzieje w przepisach
    > z tymi klasami, ale skoro poznikały te piątki, to chyba coś jest
    > na rzeczy.

    Na Ślunsku weszła ustawa antysmogowa - od 1 września nie da się już
    zamontować w domu kotła poniżej 5 klasy. Jak ktoś ma taki obecnie w użyciu
    - może go używać do końca 2025r. Po 2025r. - tylko kotły "eko" (czyli
    obecnie - 5 klasa). A jeżeli obecnie używany kocioł ma bodaj powyżej 10
    lat - można go używać wyłącznie do końca 2021r.

    Nie można też palić niczym powyżej 20% wilgotności - drewno musi być
    więc sezonowane przynajmniej 2 lata, oczywiście nawet te używane
    przy sporadycznym paleniu w kominku :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-11-07 14:49:42
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    no nie produkuje bo im nie wolno, zgodnie z prawem.
    Dlatego wlasnie pytam. Bo dla mnie optymalny bylby piec na pellet ale z
    mozliwoscia wrzucenia tam drewna.
    I mam na to pieniadze.
    Ale jak mi każą ten piec wywalic za pare lat na zlom i kupic 5 klasy to sie
    to nie oplaca.

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 8. Data: 2017-11-07 15:01:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-07 o 14:49, pierdofon pisze:

    > Ale jak mi każą ten piec wywalic za pare lat na zlom i kupic 5 klasy to
    > sie to nie oplaca.

    Syrenek i Trabantów oraz nowszych starej generacji chyba nie kazali
    złomować.

  • 9. Data: 2017-11-07 15:07:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Nov 2017 15:01:43 +0100, t-1

    > Syrenek i Trabantów oraz nowszych starej generacji chyba nie kazali
    > złomować.

    Ponieważ nie kopcą aż tak strasznie jak starsze kotły. Ale i za to powinni
    się w końcu wziąć, bo mam już dosyć jazdy w 90% na obiegu zamkniętym (za
    zaniedbanymi trupami z powycinanymi DPFami i innymi katalizaotrami) -- w
    przeciwnym razie inaczej nie daje się normalnie oddychać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-11-07 15:07:31
    Od: a...@g...com

    pozdr.
    --
    Adam Sz.

    no ok. ja chce kupic 5 klase, dolniaka, sa dwa na rynku.
    czy wystarczy tylko certyfikat ze to 5 klasa i moge kupowac?
    rozmyslam tez nad groszkiem i peletem, problem jak wyzej.
    brac certyfikat od producenta i to wszystko czy potrzebuje tez
    blogoslawienstwa proboszcza i poswiadczenie numeru buta wojta i jego
    sekretarki?
    zaznaczam ze z przyczyn roznych nie chce jakichkolwiek dotacji.
    jak to jest?
    thx