  • 11. Data: 2017-11-07 15:13:59
    Temat: Re: Kociołkwik z kotłami
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Nov 2017 01:18:08 -0800 (PST), Lisciasty

    > Nie mam pojęcia, kompletnie nie wiem co się dzieje w przepisach
    > z tymi klasami, ale skoro poznikały te piątki, to chyba coś jest
    > na rzeczy.

    Powchodziły ustawy, niecałe dwa tygodnie temu w końcu weszły też w woj.
    mazowieckim. Trochę obwarowań jest zniechęcających do isntalacji tych
    syfilisów. Można też w końcu zgłaszać zadymiarzy, przyjdą strasznicy i
    zbadają paliwko i komin, może i ulotkę wręczą jak prawidłowo spalać. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2017-11-07 15:17:03
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    No i to jest informacja konkretna.
    I tak bedzie w calej polsce.
    Czyli wreszcie mam jasnosc.
    Dzieki Adam.

  • 13. Data: 2017-11-07 15:28:37
    Od: l...@g...com

    to co, stare Camino przykładowo, ma zostać wywalone i zastąpione nowym syfem za
    fufset złotych, z papierkiem, że to V klasa. I kto za to zapłaci?

  • 14. Data: 2017-11-08 09:19:19
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 07-11-2017 o 15:17, pierdofon pisze:
    > No i to jest informacja konkretna.
    > I tak bedzie w calej polsce.
    > Czyli wreszcie mam jasnosc.
    > Dzieki Adam.

    I później pojawiają się takie komentarze.

    To czy piec kopci więcej zależy od tego jak palisz.
    Co z tego, że masz kocioł 5 (a może 7 generacji ;-D), a potem dusisz go
    nie miłosiernie (bo jest przewymiarowany) i on nagle kopci jak 3 generacja.

    Ta 5 generacje możesz osiągnąć paląc w nim solidnie z buforem ciepła
    (mowa o węglu dobrej jakości)

    Wszystkim wygłaszającym podobne poglądy polecam stronę
    http://czysteogrzewanie.pl/kociol/co-za-duzo-to-niez
    drowo-dobor-mocy-kotla-weglowego/
    może przestaną być tacy pewni.

    Chcesz czysto to GAZ, pelet z zapalnikiem ostatecznie zwykły śmieciuch z
    buforem ciepła (palony na maxa, na podanej stronie jest wykaz pieców i
    ich właściwości) i rozpalanie co kilka dni.

    Tutaj
    http://ranking.czysteogrzewanie.pl/szukaj/39g4/najta
    nsze-z-najlepszych
    masz opisy i oceny kotłów dostępnych na rynku.

  • 15. Data: 2017-11-08 10:43:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 15:28:39 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > to co, stare Camino przykładowo, ma zostać wywalone i zastąpione nowym syfem za
    fufset złotych, z papierkiem, że to V klasa. I kto za to zapłaci?

    Nie wiem co to jest Camino ale domyslam się, że kopciuch?
    A kto zapłaci za utracone zdrowie przez wdychanie syfu, jaki taki kopciuch
    z siebie wydala? Egoista :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2017-11-08 11:06:26
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2017-11-07 14:47, Adam Sz. pisze:

    > Na Ślunsku weszła ustawa antysmogowa - od 1 września nie da się już
    > zamontować w domu kotła poniżej 5 klasy.
    Przebijam :)
    Na terenie Krakowa od 1 września 2019 nie zobaczysz żadnego dymu,
    który pochodziłby z jakiegokolwiek pieca na paliwo stałe.
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2017-11-08 11:18:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 11:06:27 UTC+1 użytkownik krak napisał:
    > Na terenie Krakowa od 1 września 2019 nie zobaczysz żadnego dymu,
    > który pochodziłby z jakiegokolwiek pieca na paliwo stałe.
    > Pozdrawiam

    Niedaleko mojej wiochy ryją dziurę i kładą wielką rurę,
    dowiedziałem się że tamój ma ciec gaz znad morza do Krakowa.
    To jakiś znany fakt czy coś tajnego? Bo nie słyszałem wcześniej.

    L.

  • 18. Data: 2017-11-08 12:55:01
    Od: l...@g...com

    Camino, czy Kamino to stary członowy żeliwny kocioł dolnego spalania. Praktycznie
    wieczny. Producent chyba już świetej pamięci Dozamet Nowa Sól. Paliłem w tym pół
    życia, stąd jego wspomnienie. Problem w tym, że zamiana takiego Camino na kocioł V
    czy X klasy wg mnie niewiele zmienia oprócz wydania sporej kasy. Węgiel w domu
    jednorodzinnym to syfoza i tyle. A PGNiG nie chce się podprowadzić odcinka rury na
    kilkadziesiąt metrów. Kotły węglowe tego typu i tych mocy dla budynków
    jednorodzinnych to ślepa uliczka.

  • 19. Data: 2017-11-08 13:53:05
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 11:06, krak pisze:

    > Przebijam :)
    > Na terenie Krakowa od 1 września 2019 nie zobaczysz  żadnego dymu,
    > który pochodziłby z jakiegokolwiek pieca na paliwo stałe.

    Szczęściarze... :(
    U mnie na osiedlu starszych domków jednorodzinnych, to wielokrotnie nie
    wiadomo czy mamy taką mgłę czy to syf z kominów. W 90% przypadków -
    niestety to drugie - wystarczy przejechać się z kilometr dalej, żeby
    zauważyć, że żadnej mgły nie ma...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 20. Data: 2017-11-08 14:03:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 13:53:06 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > wiadomo czy mamy taką mgłę czy to syf z kominów. W 90% przypadków -
    > niestety to drugie - wystarczy przejechać się z kilometr dalej, żeby

    Sam jestem ciekawy na ile ta ustawa pomoże - doraźnie też powinno być
    lepiej bo w tym sezonie nie można już palić flotem, mułem, czy innymi
    syfami - tylko czystym węglem. Choć przypuszczam, że sporo ludzi będzie
    jeszcze w tym roku dopalać resztki które mieli kupione (kazali im to
    wszystko wywozić z piwnic i sprzedać kopalniom - już to widzę... :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.