  • 81. Data: 2017-11-12 21:57:23
    Temat: Re: Spadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Uziemienie jest ok.
    Pomiary byly tez robione w skrzynce. Instalacja byla sprawdzana przez
    elektryka z papierami i magicznymi:) urzadzeniami.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 82. Data: 2017-11-12 22:07:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, November 12, 2017 at 9:57:25 PM UTC+1, gobo wrote:
    > Hej,
    > Uziemienie jest ok.
    > Pomiary byly tez robione w skrzynce. Instalacja byla sprawdzana przez
    > elektryka z papierami i magicznymi:) urzadzeniami.

    No to mozliwe, ze taki prad "przysylaja", ale ja tam nie do konca wierze w jakies
    papiery i magiczne urzadzenia ;) i gdybym ja mial taki problem, to pierwsze co bym
    zrobil, to wlasnie sprawdzil sam najprostszym miernikiem uniwersalnym - 5 min roboty
    max. (tzn 4.5min na wymyslenie gdzie znalezc uziemienie i jak je "dociagnac" do
    miernika, 30 sek na zmierzenie napiec miedzy tym uziemieniem a obiema "dziurkami" w
    gniezdzie, ktore ma zbyt wysokie napiecie )
    W sumie wystarczy jakas durnie zrobiona instalacja i mala awaria, np. trojfazowa
    roznicowka do zasilania 1 fazowych obwodow, w ktorej rozlaczyl sie na amen przewod N.
    Wtedy pomimo porzadnego uziemienia w skrzynce beda takie cuda..

    WS

  • 83. Data: 2017-11-12 22:30:28
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Sprawdze, ale ogolnie nie jestem odosobniony w narzekaniu na jakosc
    zasilania. Sasiedzi tez narzekaja. To kilka domkow i kazdy ma podobne
    problemy.
    Jutro w dalszym ciagu bede atakowal Tauron. Dzis bylem na budowie kilka
    godzin i pompa wylaczyla sie 5 razy. Kazdorazowo przez zbyt wysokie
    napiecie.
    Gdy kilka razy mierzylem je podczas pracy pompy wynosilo na dwoch fazach
    po 250-251V, wiec na styku zadzialania zabezpieczenia (252V), a na
    trzeciej fazie bylo 219-221V.
    Piotr

  • 84. Data: 2017-11-13 00:16:46
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 listopada 2017 22:30:29 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > Gdy kilka razy mierzylem je podczas pracy pompy wynosilo na dwoch fazach
    > po 250-251V, wiec na styku zadzialania zabezpieczenia (252V), a na
    Była taka opcja, że gdzieś na zasilaniu upali sie zero i napięcia się rozłażą.
    Jednak uziom w złączu to i tak by ustawił.Jeżeli tu jest dobrze, to niewiele
    można zrobić.Ewidentnie nie powiście tam dostać pozwolenia na budową z powodu
    przekroczenia mocy.Ale jak już dostaliście, to niech energetyka się z tym buja.

  • 85. Data: 2017-11-13 11:50:38
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 09-11-2017 o 10:58, Kris pisze:
> [...]
    prawnik-pieniacz zapyta się JAKIM PRAWEM?

    > Powinni się ich zapytać jakim prawem ponieśli koszty na:
    > - sporządzenie, wydrukowanie, wysłanie 2 listów poleconych za potwierdzeniem
    odbioru i późniejsze roboczogodziny na wyjasnianie mi o co biega
    > gdy zalegałem im 4,5zł.
    > Czy naprawdę "SEJM od 1 do obecnej kadencji" zakazał im zadzwonić do mnie i
    powiedziec dopłać Pan 4,5zł?
    > Albo czy już w tym pierwszym piśmie po "Burmistrz wszczyna..." nie mogli umieścić
    dopisku ze chodzi o 4,5zł zaległości za śmieci?
    > Sejmy im zabroniły czy zdrowego rozsądku zabrakło?

    A kto zapłaci za telefon? Przecież to marnotrawstwo, ponieważ za długo
    urzędnik musiał Ci tłumaczyć ;-D

  • 86. Data: 2017-11-13 11:57:50
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-11 o 21:58, gobo pisze:
    > Przyjrzalem sie problemowi, zdiagnozowalem tez jakie zabezpieczenie
    > wylatuje w pompie i zrobilo sie ciekawie. Wypada zapezpieczenie
    > odpowiedzialne za zbyt wysokie napiecie. Wylacza pompe przy 252V.
    > Dzis w ciagu 14h pompa wylaczyla sie 19 razy...
    > Pozdrawiam
    > Piotr

    Napięcie rośnie równo na wszystkich fazach czy na jednej maleje a na
    dwóch rośnie?

    yabba

  • 87. Data: 2017-11-13 15:16:22
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-12 o 22:30, gobo pisze:
> [...]
    > Gdy kilka razy mierzylem je podczas pracy pompy wynosilo na dwoch fazach
    > po 250-251V, wiec na styku zadzialania zabezpieczenia (252V), a na

    To może być tzw. upalone zero gdzieś w kablu. Przy dużym obciążeniu
    jednej fazy, napięcie na niej względem N maleje, ale na pozostałych
    dwóch fazach znacznie rośnie.

    yabba

  • 88. Data: 2017-11-13 18:13:45
    Od: g...@g...com

    Może uderzyć ze skargą do Urzędu Regulacji Energetyki?

  • 89. Data: 2017-11-15 16:00:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-13 o 15:16, yabba pisze:

    > To może być tzw. upalone zero gdzieś w kablu. Przy dużym obciążeniu
    Nie, działy by się większe jaja, jedna faza jest mocno przeciążona a
    dwie słabo,
    odczepy podnieśli na wszystkich, stąd takie skoki napiecia.
    Sąsiadce w parę dni po podłączeniu popaliło elektronikę w domu,
    okazało się że słabe
    zero miała i przestało łączyć, straty na ponad 4kzł, ale energetyka
    wzięła to na siebie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 90. Data: 2017-11-25 17:05:56
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Sytuacja na dzien dzisiejszy: po zgloszeniu problemow ze zbyt wysokim
    napieciem (np. od wczoraj do dzis 14 razy pompa sie wylaczyla)
    otrzymalem wczoraj pismo od Tauronu:

    W odpowiedzi na zgloszenie...... dotyczace reklamacji w zakresie
    niedotrzymania parametrow jakosciowych energii elektrycznej dla punktu
    odbioru....skierowane do Tauron Dystrybucja S.A. Oddzial w Jeleniej
    Gorze informujemy, ze w celu sprawdzenia parametrow jakosciowych energii
    elektrycznej zachodzi potrzeba podlaczenia rejestratora.
    Po odczytaniu zarejestrowanych danych i przeprowadzeniu wymaganej
    analizy, niezwlocznie ustosunkujemy sie do zgloszonej reklamacji.

    Pozyjemy, zobaczymy. Poinformuje Was, gdy bede wiedzial cos wiecej.
    Pozdrawiam
    Piotr