  • 71. Data: 2017-11-11 21:58:16
    Temat: Re: Spadki napiecia i duze roznice napiec pomiedzy fazami - problem
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Przyjrzalem sie problemowi, zdiagnozowalem tez jakie zabezpieczenie
    wylatuje w pompie i zrobilo sie ciekawie. Wypada zapezpieczenie
    odpowiedzialne za zbyt wysokie napiecie. Wylacza pompe przy 252V.
    Dzis w ciagu 14h pompa wylaczyla sie 19 razy...
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 72. Data: 2017-11-11 22:48:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 11 listopada 2017 21:58:21 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > odpowiedzialne za zbyt wysokie napiecie. Wylacza pompe przy 252V.
    > Dzis w ciagu 14h pompa wylaczyla sie 19 razy...

    Większe napięcie = mniejszy prąd, może specjalnie podwyższyli żeby
    kabel jakoś wytrzymał? ;) Tyle, że to niebezpieczne dla urządzeń..
    Żarówki (jak używasz zwykłych) się szybciej nie palą? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2017-11-11 23:12:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-11 o 21:51, gobo pisze:
    > Hej,
    > Blad pompy pojawia sie kilka razy na dobe. Znalazlem w instrukcji
    > serwisowej opis i w zaleznosci od sposobu migania diody na
    > zabezpieczeniu wewnatrz pompy mozna wywnioskowac, czy napiecie jest za
    > niskie, za wysokie, czy doszlo do asymetrii faz.
    > Okazuje sie, ze problem nie sa spadki napiec, nie jest to asymetria
    > miedzy fazami, a zbyt wysokie napiecie! Zabezpieczenie przy 252V odcina
    > pompe. Dzis wylaczyla sie w ciagu 14h az 19 razy!
    > Masakra.
    Czyli jest tak jak już pisałem, podnieśli odczepy na trafo ze względu na
    duże spadki nap na kablu ale jak zdarzy się za małe obciążenie to
    napięcie przekracza górny próg.
    Dobrze że teraz elektronika bardziej odporna i nic się wam nie pali, ale
    radzę wszystko
    wyłączać jak się z domu wychodzi, szczególnie wszelkie małe zasilacze i
    ładowarki.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 74. Data: 2017-11-11 23:25:37
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Zyrandoli docelowych jeszcze nie mam i zalozylem zwykle, wolframowe
    zarowy z tym ze o mocy 150W (kupione na Allegro, do malowania scian sa w
    sam raz). W ciagu 3 tygodni 3 zarowki juz padly.
    Piotr

  • 75. Data: 2017-11-11 23:32:28
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Przyjrzalem sie problemowi,
    i zrobilo sie ciekawie. Wypada zapezpieczenie
    > odpowiedzialne za zbyt wysokie napiecie. Wylacza pompe przy 252V.

    Zrobiło sie bardzo nieciekawie i bez energetyki tego nie ugryziesz.A jeśli używał
    pompy, to to każde zabezpieczenie ma ileś tam cykli.Potem się rozreguluje albo
    stanie.Falownik też nie jest sposobem, bo z jakiej paki Ty masz "uzdatniać" prąd, za
    który płacisz prawdziwymi pieniędzmi..Poprzednie zastosowanie to było dobicie kabla.
    Jednak z punktu widzenia energetyki: Nie wiem, jaki kabel jest wam położony, ale
    sądzę że na założoną moc ma za mały przekrój.Ale jeśli energetyka założy grubszy, to
    wdepnie w koszty wymiany, a po drugie- powstaną w nim prądy różniste i samo
    dostarczenie prądu do Was będzie droższe.Więc dla energetyki to kiepski interes. Ale
    jednocześnie nasz umowę że ten prąd musisz dostać.I nie wolno Ci jej rozwiązać!
    Ja bym zażądał rejestratorów, jak to napięcie się waha.Ale to może będzie załatwiać
    szczebel wyżej.Ale przez urząd praw konsumentów też można by spróbować...
    Pozdro abomito

  • 76. Data: 2017-11-12 14:04:49
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, November 11, 2017 at 10:48:38 PM UTC+1, Adam Sz. wrote:

    > Większe napięcie = mniejszy prąd, może specjalnie podwyższyli żeby
    > kabel jakoś wytrzymał? ;)

    No, nie do konca tak to dziala, taka zwykla zarowka zarowa to przy wzroscie napiecia
    bierze wiekszy prad ;) I=U/R

    Moze problem z kiepskim uziemieniem? Ja bym na pocztek woltomierzem sprawdzil
    napiecie miedzy zerem w gniazdku a jakims niezaleznym uziemieniem - stalowa rura
    wodociagowa idaca w ziemi, inst. odgromowa itp...

    WS

  • 77. Data: 2017-11-12 15:06:57
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A mojej siostrze księgi wieczyste wysłały list z moim adresem :) i nikt
    > go nie może odebrać, to są dopiero jaja.

    Jak razem na pocztę się udacie, to na 99% wydadzą. Ćwiczyłem już taki
    przypadek wielokrotnie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 78. Data: 2017-11-12 16:26:21
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Moze problem z kiepskim uziemieniem? Ja bym na pocztek woltomierzem sprawdzil
    napiecie miedzy zerem w gniazdku a jakims niezaleznym uziemieniem - stalowa rura
    wodociagowa idaca w ziemi, inst. odgromowa itp...

    O uziemienie pytałem w pierwszym poście.I tyle na ten temat.

    Prawdopodobnie jest tak, ,jak powiedział Janusz: zmieniono odczepy na trafo.
    I trochę za bardzo, więc trzeba obniżyć.I będzie cacy.
    Ale:Jeżeli na końcu linii są takie napięcia, to jakie jest na początku?
    Przecież z tego trafo są jaszcze inne odbiory.To przy trafo 270V będzie?
    Coś mi tu nie pasuje.Zasadne byłoby sprawdzanie tego interesu przez fachowca,
    na miejscu.Albo mamy niekompletne dane, albo przyczyna jest gdzie indziej.
    pozdro.abomito

  • 79. Data: 2017-11-12 17:15:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-12 o 15:06, Irek.N. pisze:

    > Jak razem na pocztę się udacie, to na 99% wydadzą. Ćwiczyłem już taki
    > przypadek wielokrotnie.
    No nie, byliśmy, nie dały, siostra odpisała tylko numer i pójdzie
    awanturę do KW
    zrobić.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 80. Data: 2017-11-12 21:21:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 listopada 2017 14:04:51 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > No, nie do konca tak to dziala, taka zwykla zarowka zarowa to przy wzroscie
    napiecia bierze wiekszy prad ;) I=U/R

    I to by potwierdzało, że podwyższyli napięcie wychodzące z trafoka, bo
    Gobo napisał, że już mu trzy żarówki padły w 3 tygodnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.