  • 11. Data: 2017-05-29 20:13:57
    Temat: Re: Sposoby na obniżenie temperatury w mieszkaniu/domu
    Od: Marcin Tomczak <m...@w...eu>

    Zapomniałem dodać, że chcę uniknąć czegoś jak klimatyzacja. Googlałem trochę i
    wyszukałem informacje, że jest coś takiego jak markizy zewnętrzne (producent okien
    Fakro ma coś takiego w ofercie). I szczerze bardziej bym poszedł właśnie w tę stronę.
    Najbardziej to nie chce robić jakiś instalacji oraz zrezygnować z klimatyzowania
    pomieszczenia, bo to za dużo zachodu.

  • 12. Data: 2017-05-29 20:40:30
    Od: ws5 <w...@g...com>

    On Monday, May 29, 2017 at 8:13:58 PM UTC+2, Marcin Tomczak wrote:
    > Zapomniałem dodać, że chcę uniknąć czegoś jak klimatyzacja. Googlałem trochę i
    wyszukałem informacje, że jest coś takiego jak markizy zewnętrzne (producent okien
    Fakro ma coś takiego w ofercie).

    dokladnie, takie cos moge polecic... jesli slonce wpada przez okno to nagrzewa
    pomieszczenia masakrycznie, ja mam w mieszkaniu okna na wschod (sypialnia, kuchnia) i
    zamontowanie zewnetrznych zaluzji obnizylo temp. zauwazanie, wczesniej mialem
    wewnetrzne zaluzje, po montazu tez bylo widac roznice, ale dalo sie na nich jajka
    smazyc ;) tak sie nagrzewaly w lecie... zewnetrzne sa o klase lepsze! Zalozylem z el.
    sterowaniem + zaprogramowane sa tak, ze po ~11 jak juz slonce nie swieci do pokoju
    podnosza sie...

  • 13. Data: 2017-05-29 22:12:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.05.2017 18:11, Marcin Tomczak pisze:
    > Może mądrzejsi ode mnie odkryli już metodę na niższą temperaturę (najlepiej 22-24
    stopnie ;) w domu? :)

    Odkryli - podcienie na parterze i weranda na piętrze, od
    strony południowej. Ale to odkryli już po wprowadzeniu
    się do takiego domu. ;)

  • 14. Data: 2017-05-30 12:30:06
    Od: quent <x...@x...com>

    On 23.05.2017 18:11, Marcin Tomczak wrote:
    > Ciekaw jestem jak wy sobie z tym radzicie. Ja szczerze mówiąc zasłaniam okna
    zasłonami, pewnie jak większość, ale nie lubię siedzieć tak po ciemku. Może mądrzejsi
    ode mnie odkryli już metodę na niższą temperaturę (najlepiej 22-24 stopnie ;) w domu?
    :)

    Powieś na wiatraku wkłady chłodzące do termotoreb, ponoć coś tam to daje :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2017-05-30 18:36:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-25 o 14:09, Lisciasty pisze:

    > Ja nie napisałem że to nie jest dobre. Ale pisanie, że to zastąpi
    > 3,5kW klimę to bzdura jak stąd do Moskwy :>

    Nie ma to jak zamknąć się w samochodzie na parkingu przed Lidlem,
    włączyć silnik, klimę i tak siedzieć samemu kopcąc, hałasując i
    dogrzewając planetę.

  • 16. Data: 2017-05-31 18:53:30
    Od: o...@i...pl

    Marcin, panowie są coraz mniej poważni, ale ja pozostanę. :) Zainteresuj się
    markizami pionowymi. Może się powtarzam po kimś. Jeśli jeszcze się nie zraziłeś do
    tego wątku i masz pytania to wal śmiało, ja ci udzielę odpowiedzi. :)

  • 17. Data: 2017-06-02 00:30:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W telewizji robili eksperymenty i wyszlo ze trzeba pic goraca herbate lub kawe bo po
    wypiciu goracego spada temperatura ciala. Pij gorace, najtaniej wyjdzie zeby bylo Ci
    chlodniej.

  • 18. Data: 2017-06-02 09:00:26
    Od: z <...@...pl>

    > W telewizji robili eksperymenty i wyszlo ze trzeba pic goraca herbate lub kawe bo
    po wypiciu goracego spada temperatura ciala. Pij gorace, najtaniej wyjdzie zeby bylo
    Ci chlodniej.

    Tylko nie pij herbaty z cytryną bo to powoduje raka.
    Tak cytryna sprzyja wchłanianiu szkodliwych substancji z herbaty które
    normalnie nie są wydzielane w naparze.

    Ech te durne tv :-)

    I oczywiście trzeba żreć litrami lody to wtedy się chudnie :-)

  • 19. Data: 2017-06-05 23:13:44
    Od: ws5 <w...@g...com>

    On Friday, June 2, 2017 at 9:00:30 AM UTC+2, z wrote:

    > Tylko nie pij herbaty z cytryną bo to powoduje raka.
    > Tak cytryna sprzyja wchłanianiu szkodliwych substancji z herbaty które
    > normalnie nie są wydzielane w naparze.

    nie nalezy zaparzac herbaty z cytryna, pozniej (po usunieciu fusow) mozna dodawac ile
    kto lubi...

    http://tnijurl.com/herbcytr/

    http://pogromcymitowmedycznych.pl/myth/309/gdy-zapar
    zamy-herbat%C4%99-nie-nale%C5%BCy-dodawa%C4%87-cytry
    ny-od-razu-poniewa%C5%BC-z-herbaty-jakie%C5%9B-szkod
    liwe-substancje-si%C4%99-uwalniaj%C4%85/

  • 20. Data: 2017-06-10 22:06:59
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> napisał

    > Zmień ściany na grubsze i posadź drzewa dookoła domu żeby było trochę
    > cienia. No i w dzień NIE otwieraj okien.

    W jakim kraju Wy mieszkacie że macie problemy z nadmiarem ciepla.
    Ja mam dom na Kaszubach (10 km od Gdyni) i tutaj, latem, raczej myślę o
    dogrzewaniu a nie o chłodzeniu.
    Temperatura powyżej 25 st na dworze, w dzień bywa u nas kilka razy do roku a
    i to wieczorem
    wszyscy ubierają polary bo temperatura spada do 13 - 17 st.
    W tej chwili na przykład jest na zewnątrz 13 st. a cały dzień było piękne
    słońce.
    Dla mnie dyskusje w tym wątku są całkowicie abstrakcyjne i cieszę się ze
    mnie to nie dotyczy.
    --
    Tomasz

    ---