  • 31. Data: 2019-03-16 14:16:03
    Temat: Re: Sterowanie przepływem w podłogówce
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 Mar 2019 22:40:46 +0100, Marek

    > Po prostu chciałem mieć możliwość regulacji. Nie wiem do czego będę w
    > przyszłości pomieszczenie wykorzystywał. Możliwość regulacji
    > temperatury w większym zakresie daje mi większą satysfakcję niż brak
    > tej regulacji.

    Eh...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2019-03-16 20:09:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Z odpowiednią ceną -- wprost aby osiagnąć satysfakcję.

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2019-03-16 20:11:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A przecież przy regulacji temperatury konieczne będzie płynna regulacja
    > przepływu  więc jak to ma działać? Pomijam oczywiście kwestie
    > bezwładności. Chodzi mi o możliwość zdalnej regulacji temperatury
    > czynnika w każdej pętli osobno.  Tutaj powinien być jakiś zawór
    > trójdrożny z płynną regulacją a nie onoff.

    Chęć dokładnej regulacji temperaturą w przylegających pomieszczeniach,
    kosztuje bardzo dużo - w urządzeniach i eksploatacji - nie wiem czy
    jesteś tego świadomy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2019-03-19 23:59:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-14 o 21:21, Marek pisze:

    > Czemu nie tym zaworkiem "trochę otwartym, trochę zamkniętym"? Kwestia
    > tylko serwomechanizmu do niego plus petla sprzężenia zwrotnego.
    > Widzę że są zawory trójdrożne z serwomechanizmem np. Afriso.

    Oczywiście jest to możliwe do zrobienia, ale wykonanie dla każdej pętli
    oddzielnie to drogie rozwiązania.

    Można to zrealizować na kilka sposobów. Tylko po co? Skoro standardowe
    rozwiązania z siłownikami ON/OFF w zupełności wystarczą.