  • Data: 2018-04-11 20:38:46
    Temat: Straty ciepła przez nieocieplone ściany szczytowe
    Od: cyceron <t...@b...goaway> szukaj wiadomości tego autora

    Jest sobie dom w stanie surowym zamkniętym, bez ocieplonych szczytów.
    Dach ma pełne deskowanie + papa + dachówka, ściany szczytowe z
    porothermu, zakończone od góry betonem (zbrojonym, nie wiem po kiego
    grzyba...). Ściany (dwie :) ) mają 9m, grubość 25cm, kąt dachu 40st.
    Pomiędzy ścianą a deskowaniem jest od 2 do 4 cm przerwy, zależy w którym
    miejscu.

    I teraz tak - planowałem "uratować" to pianką, czyli ściana szczytowa
    miałaby izolację 2cm pianki + 2.5cm deski. Zastanawiam się, jakie są
    straty ciepła w takim przypadku w porównaniu do dobrze zrobionych
    szczytów (20-30 cm izolacji styro/wełna). Na szybko licząc powierzchnia
    ścian szczytowych od góry to 2 x 12m x 0.25m = 6m^2, czyli sporo, ale
    nie mam doświadczenia w przeliczaniu ucieczki ciepła na złotówki, więc
    byłbym wdzięczny w rzuceniu jakimś szacunkiem. Załóżmy ogrzewanie gazowe
    kondensacyjne (gaz z rury).

    Mało przyjemną alternatywą jest kucie tego betonu, niestety musiałbym to
    robić od zewnątrz, bo od wewnątrz zaraz przy ścianie szczytowej są
    krokwie, więc nie ma dostępu żeby z młotem dojść.

    Z góry dzięki,
    C.