  • 251. Data: 2021-04-29 08:03:35
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 28.04.2021 o 21:05, Uzytkownik pisze:
    > Są też normalni lekarze,

    Każdy niech słucha tego któremu ufa.
    Nie oceniaj, tak jest mądrzej

    > Nikt nikogo nie zmusza do szczepień,

    Może i Ciebie akurat nie zmusza... jeszcze.
    Okaże się jeszcze czy będzie segregacja sanitarna.

    > dostają szczepionki nieodpłatnie.

    Jak dziecko LOL

    > Szczepionki mRNA to nie jest odkrycie
    > ostatniego roku i są już na rynku ze 20 lat.
    prof. zw. dr hab. R. Zieliński ma inne zdanie:

    "proponowana technologia mRNA nigdy nie była stosowana u ludzi. Nie
    znamy skutków ubocznych, które mogą pojawić się po wielu miesiącach lub
    latach. Rządowi pseudoeksperci zapewniają, że produkt jest bezpieczny,
    ale żadnego dowodu nie dostarczają. Natomiast producent został zwolniony
    z odpowiedzialności za działania uboczne. Czyli wyprodukował coś, czego
    nie jest pewny."

    Całość:
    https://stolikwolnosci.pl/wywiad-z-prof-romanem-ziel
    inskim/?fbclid=IwAR0-mMt2XhVfGt7qDFp7YALPaz_MGcpgb35
    YPwUampY1Rhizrd4RwPLy4do

  • 252. Data: 2021-04-29 08:22:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-04-28 o 20:52 +0200, FEniks napisał:
    > Bo pamiętam nazwy szczepionek moich dzieci.

    Pochwalić dobrej pamięci. Ja nie pamiętam ani jednej. Ba, nie jestem w
    stanie nawet powiedzieć, ile ich było - szacuję, że dla każdego
    dziecka jakoś pomiędzy 5 a 10 (wizyt, bo samych szczepionek więcej,
    jako że w jednym preparacie/wstrzyknięciu bywało czasem po kilka
    szczepionek).

    Słowem - to, że ktoś nie pamięta nazwy/ilości takich rzeczy nie musi
    znaczyć, że zmyśla. Takie rzeczy nie każdy zapamiętuje. Dużo bardziej
    utkwiło mi w pamięci np. krążenie po szpitalnym parkingu w poszukiwaniu
    miejsca. Pamięć to bardzo selektywny mechanizm.

    Mateusz

  • 253. Data: 2021-04-29 11:25:10
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > dziecka jakoś pomiędzy 5 a 10 (wizyt, bo samych szczepionek więcej,
    > jako że w jednym preparacie/wstrzyknięciu bywało czasem po kilka

    Sęk w tym, że chodzi mi o nazwę konkretnego preparatu. Skoro w jednym
    preparacie jest więcej szczepów, to tym mniej do zapamiętania.

    Ja rozumiem, że można nie przywiązywać do tego wagi i po prostu nie
    zapamiętać, no ale jeśli już się przebyło takie sensacje z dzieckiem, to
    chyba człowiek się zainteresuje, komu/czemu to "zawdzięcza". Choćby na
    przyszłość, żeby wyeliminować to, co może zaszkodzić, a nie wszystko jak
    leci na zasadzie dziecka z kąpielą.

    A już w ogóle to można łatwo sprawdzić zaglądając do książeczki, skoro
    już się powiedziało A.

> [...]
    > utkwiło mi w pamięci np. krążenie po szpitalnym parkingu w poszukiwaniu
    > miejsca. Pamięć to bardzo selektywny mechanizm.

    Oczywiście, że pamięć jest ułomna. Po to są np. książeczki szczepień.
    BTW Krążenie po szpitalnym parkingu też mogło trwać normalnie długo,
    tyle że nienormalnie się wtedy spieszyło.

    --
    Ewa

  • 254. Data: 2021-04-29 15:04:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-29 o 08:03, quent pisze:

    > Każdy niech słucha tego któremu ufa.
    > Nie oceniaj, tak jest mądrzej

    Mądrzej jest czytać i słuchać wypowiedzi naukowców z danej dziedziny, a
    nie czytać jakieś portale brukowe na których manipulują wypowiedziami
    osób zajmującymi się innymi dziedzinami np. biologa zajmującego się GMO
    roślin.

    Najgorsze jest to, że są grupy idiotów, którzy umawiają się na
    szczepienia, na które się nie zgłaszają tylko po to, żeby zablokować
    terminy szczepień i żeby się zmarnowała jak największa ilość
    szczepionek. Później się przechwalają na forach dyskusyjnych.

    > Może i Ciebie akurat nie zmusza... jeszcze.
    > Okaże się jeszcze czy będzie segregacja sanitarna.

    Nikt mnie nie zmusił. Sam się zgłosiłem na szczepienie i z niego
    skorzystałem.

    > Jak dziecko LOL

    Co jak dziecko? Widać, że nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi.

    > prof. zw. dr hab. R. Zieliński ma inne zdanie:

    A kto to jest prof. zw dr hab. R. Zieliński?

    Biolog od kolejnych odmian GMO pszenicy i żyta? :)

    Litości.

> [...]
    > został zwolniony z odpowiedzialności za działania uboczne. Czyli
    > wyprodukował coś, czego nie jest pewny."

    Kiedyś w ogóle nie było szczepionek i pojawił się Louis Pasteur. Ten to
    dopiero musiał być szarlatan, spekulant i spiskowiec :)

    Całe szczęście, że w tedy jeszcze i na szczęście nie było internetu :)

    > Całość:
    > https://stolikwolnosci.pl/wywiad-z-prof-romanem-ziel
    inskim/?fbclid=IwAR0-mMt2XhVfGt7qDFp7YALPaz_MGcpgb35
    YPwUampY1Rhizrd4RwPLy4do

    Poczytaj i posłuchaj ludzi, którzy mają o tym pojęcie i nie czytaj
    brukowców. Będziesz zdrowszy.

    https://www.fnp.org.pl/ufajmy-nauce-nie-wierzmy-w-fa
    ke-newsy/?gclid=Cj0KCQjwsqmEBhDiARIsANV8H3aw6B7Wwv2E
    kB294ddIGuLShDzVEBO-xaaUs-CfRSP5Akxnbq2NtrMaAipAEALw
    _wcB

    W wielkim skrócie:

    Szczepionki mRNA działają tak samo jak wirus SARS-CoV-2 (Covid-19) z tą
    różnicą, że wirus Covid-19 ma pełny kod genetyczny replikacji tegoż
    wirusa, a szczepionka mRNA dostarcza tylko fragment kodu
    odpowiedzialnego za wytwarzanie specyficznego białka S dla
    koronawirusów. To białko nie występuje u ludzi i jest rozpoznawane jako
    intruz przez nasz układ immunologiczny.

    Czy jest ryzyko?

    Zapewne jakieś istnieje jak w przypadku każdej szczepionki, ale weź pod
    uwagę, że przejście infekcji Covid-19 czeka bezwzględnie każdą osobę.
    Wcześniej czy później każdy się zarazi. Jeżeli nie chorowałeś na
    Covid-19 to lepiej żebyś tego nie sprawdzał na sobie. Ludzie umierają,
    tracą zdrowie. Kolega po roku czasu od infekcji teraz jest "starcem" z
    powodu zwłóknień płuc. Trudno mu przejść więcej jak 10m bez odpoczynku.
    Inny obecnie leży w szpitalu i pluje krwią. Nie wiadomo czy z tego
    wyjdzie. Wiele osób wśród rodziny i znajomych przeszło Covid-19 Kilka
    osób zmarło. Niektórzy leżeli pod respiratorami.

  • 255. Data: 2021-04-29 16:45:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Apr 2021 18:59:42 +0200, t-1

    > Nadawał byś się na kapo do Auschwitz
    > Choć za późno się urodziłeś.
    > Masz więc szansę zacząć od siebie.

    Nie wiem co masz pod miską, że na podstawie powyższej wypowiedzi doszedłeś
    do wniosku że jestem "zwolennikiem" eksterminacji (szczególnie już
    żyjących) ludzi, ale zmień sobie olej zanim zaczniesz się wypowiadać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 256. Data: 2021-04-29 16:48:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Apr 2021 10:55:12 -0700 (PDT), Maynard Keanan

    > Nie ma problemu szczepionek.

    Owszem, nie ma.

    > Problem jest tylko w Twoim łbie.

    Prędzej twoim. Nie wiem z którego bananowca się urwałeś, bo pierwszy raz
    cię na oczy widzę trollu zafajdany, ale wracaj skąd przylazłeś.

    > Ludzie sami powinni decydować czy chcą się szczepić czy wolą przechorować.

    Ludzie nie rozumieją prostych rzeczy, większość nie potrafi o siebie
    zadbać, a co dopiero o innych.

    > Rozsądni pytają lekarzy, którym ufają zanim podejmą decyzję.

    Przecież lekarze są w zmowie z firmami farmaceutycznymi, naiwniaku.

    Bueheheh.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 257. Data: 2021-04-29 17:16:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Apr 2021 21:35:04 +0100, ddddddddddddd

    > na mnie działa to co teraz czyli gra według własnych zasad

    Pytałem czy jakbyś zmarł w wyniku braku działań anty-covid to by było
    dobrze.

> [...]
    > 1) osoby narażone: siedziałyby w domu i miały dostarczane jedzenie/
    > niezbędną pomoc przez grupę 2
    > 2) osoby często testujące się, unikające kontaktów, dostarczające pomoc
    > grupie pierwszej, lub jeśli zajdzie potrzeba inne niekontaktowe prace
    > 3) pozostali żyjący normalnie

    > ja bym był w grupie 3, ty mógłbyś zaryzykować grupę 2 lub 1. Wszyscy
    > bezpieczni i zadowoleni, nie miałbym nic przeciwko gdyby tak zostało na
    > kolejne lata. Za to jestem pewny że tak zostanie, tylko ciężko będzie
    > się wypisać z grupy 1/2, a 3 będzie istniała tylko w elitach

    To chyba oczywiste że każdy by wybrał grupę 3, bo każdy chce żyć normalnie.
    Zresztą to było widac po emerytach, trąbiło się że są najbardziej narażeni,
    a sklepy pękały w szwach właśnie przez tych ludzi.

    > na szczęście narracja o tym, że po zaszczepieniu nie zarażasz już padła,
    > teraz oficjalnie po szczepieniu nadal możesz rozsiewać wirusa

    Owszem, ale skoro wszyscy będą zaszczepieni, to jakie to ma znaczenie skoro
    i tak nikt nie choruje? Już pomijam że wirus w końcu by został
    wyeliminowany w znacznym stopniu, bo byłby zwalczany w zarodku dzięki
    szczepieniu.

    > nie ma problemu, ale niech zaszczepieni sobie płacą ze swoich za swoją
    > opiekę medyczną, a nie z moich

    Ale że co, jak będą chorować pomimo szczepienia?

    > albo naturalne nabranie odporności na niego

    Trwając dalej w lockdownie, tudzież tracąc ludzi. UK tak chciało, szybko
    zrezygnowali, bo zauważyli że by zaraz mieli ulice pełne trupów których nie
    nadążą chować.

    > zmagamy się z grypą i zmagać się będziemy z tym wirusem, tyle że nikt
    > wcześniej nie wpadł na to, żeby przez grypę odbierać podstawowe prawa

    Ponieważ po grypie nie lądowało się pod respiratorami, a z pewnością nie w
    takiej ilości aby służba zdrowia stawała się niewydolna. Zapewne dlatego
    nie było też nigdy ciśnienia na masowe szczepienia, a co powinno być IMHO
    zmienione.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 258. Data: 2021-04-29 17:23:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Apr 2021 10:48:34 -0700 (PDT), Maynard Keanan

    > Lewicowcom nie mieści się w głowie sytuacja, w której każdy Polak może
    > sobie kupić szczepionkę jaką uważa i nią się zaszczepić albo i nie. W
    > tym problem - jesteś ograniczony.

    Już dawno jest stwierdzone, że nieliczne jednostki wiedzą co dla nich
    dobre. Dlatego mamy "władzę", która posiłkuje się specjalistami.
    Specjaliści mówią zgodnie, trzeba się samoograniczać i szczepić. Ale oni
    pewnie przekupieni są, bo są tacy oświeceni "prawicowcy", doskonale wiedzą
    lepiej -- wszak wszyscy są po medycynie, studiowali, badali itd.

    > Boisz się wirusa, zrób sobie lockdown i daj żyć innym.
    > To możesz zrobić już dziś.

    Przeciez robię, także dla ochrony tych którzy są bardziej narażeni na
    wirusa niż ja. Ty widzisz tylko swój krótki nos, samolubny trollu.

    Nie ciebie pytałem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 259. Data: 2021-04-29 17:24:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Apr 2021 12:09:53 -0700 (PDT), WS

    > Obawiam się, że tak prosto się nie da :( Szczepionki na choroby
    > wywoływane przez bakterie czy wirusy które się specjalnie nie zmieniają
    > są mocno skuteczne (gruźlica, polio,...), często wystarcza jednokrotne
    > (2-3 dawki max) szczepienie na całe życie itp. Zdaje się, że na
    > "zachodzie" np. przestano szczepić na gruźlice (Włochy, Hiszpania, GB,
    > USA... ), uznając ją za wyeliminowaną i co? Nic... wraca...

    Ona jest "wyeliminowana" pod warunkiem zaszczepiania odpowiednio dużej
    ilości obywateli. Jak się ludzie przestają szczepić, to owszem, wraca.
    Dotatkowo daje to możliwość większej mutacji.

    > Wirus grypy czy też covid szybko mutuje komplikując sprawę szczepień. Na
    > grypę co rok producenci "zgadują" tzn. usiłują przewidzieć która mutacja
    > będzie głównie panować i tworzą na nią szczepionki, raz trafia, raz
    > nie...

    Są w tym dosyć skuteczni, poza tym to że trzeba niejako zgadywać jest
    wynikiem właśnie tego, że nie wszyscy są zaszczepieni.

    > wyeliminować jest trudno, a właściwie się nie da...

    Da się, ilość szczepów jest ograniczona, owszem mutują cyklicznie, ale
    mutacja jest wynikiem ciągłego przenikania.

    > Szczepić trzeba się co rok, efekt taki sobie,

    J.w. Efekt jst "taki sobie" bo szczepi się mały procent. Ja nie rozumiem
    jak można się nie szczepić w zamian za to potem się męczyć w chorobie,
    narażać się na powikłania, i jeszcze wydawać kupę pieniędzy na leczenie
    (kupę tzn. wartość znacznie przewyższającą koszt szczepionki).

> [...]
    > L4. Widząc korelacje ze szczepieniami zrezygnowałem. W kolejnym roku
    > było gorzej, tak z tygodniowe przeziebienie i... wróciło do normy, czyli
    > brak... Więc już się nie szczepie na grype ;) 2-3 lata później zgadałem
    > się z kolega w tej kwestii, okazało się, że miał podobnie, tylko po
    > rezygnacji ze szczepień jak mówił zaliczył 2 najgorsze lata życia - ze
    > 2-3 grypy/przeziębienia? na rok, takie, że po tygodniu leżał nie mogąc
    > się ruszyć... Więc uważam, że przynajmniej w moim przypadku te
    > szczepionki osłabiały układ odpornościowy...

    Możesz wyjaśnić jak szczepionka z nośnikiem sekwencji białka wirusa może
    osłabiać układ odpornościowy? Jakieś medyczne opracowania tego "fenomenu"?

    Ps. mój własny świadek ślubny od kiedy zrobił sobie przegrodę nosową
    przestał chorować (i chrapać), literalnie od ponad 5 lat nie była na L4.
    Zaraził się jednak covidem i w bardzo złym stanie wylądował w szpitalu pod
    tlenem, generalnie niedaleko już miał do respiratora. W tym samym czasie
    jego teść zmarł. Jak widac nie ma żadnej reguły.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 260. Data: 2021-04-29 17:44:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Apr 2021 19:55:06 +0200, Pete

    > Przybij sobie piątkę z kogutkiem. Z jednej parafii jesteście.

    Raczej wątpię, dlatego on siedzi w kiblu i od dawna go nie czytam. Ty widzę
    czytasz, musi ci pasować.

    > To nie ja napisałem że twoje dziecko choruje jak tylko pójdzie do
    > rówieśników. To zdecyduj się, działa ta szczepionka czy nie?

    Człowieku, moje dziecko chodzi do żłobka, ma niecałe 2 lata, w związku z
    tym nie miało możliwości zaszczepienia się. Najpierw bo było zbyt młode,
    potem nie było szczepionek. Już nie wspomnę, że aby się zaszczepić ma być
    zdrowe przez 2 tygodnie minimum. Ja wiem że masz mizerną wiedzę na temat
    szczepionek, ale po co w takim razie piszesz i robisz z siebie jeszcze
    większego ignoranta?

    > I czego to dowodzi? Niczego.
    > Ja się nie szczepię na grypę a ostatni raz coś grypopodobnego
    > przechodziłem ponad 10 lat temu. Przy
    > Covidzie jedynie utrata smaku i węchu, bez nawet stanu podgorączkowego.
    > Więc twierdzę że szczepienie nie każdemu jest potrzebne.

    Utratę węchu i smaku można mieć nawet przy zwykłej grupie czy zapaleniu
    zatok. Więc się tak (jeszcze) nie ciesz, bo może wcale covid nie miałeś.
    Miał go za to mój kolega, co jak ty od paru lat nie chorował na nic, a jak
    złapał covid to wylądował w szpitalu pod tlenem i niewiele mu brakowało do
    respiratora.

    > Skoro jesteś wyedukowany, to z łaski swojej odpieprz się od innych.
    > Albo zmień nauczyciela.

    Gdzie w tej swojej wypowiedzi znalazłeś jakiś ciąg logiczny?

    > Piękna próbka jednoosobowa. Ja nie choruje bez szczepień. Więc równie
    > dobrze mogę wyciągnąć wnioski że szczepiąc się obniżasz swoją naturalną
    > odporność.
    > Taka sama statystyczna dokładność.

    Jaka próbka jednoosobowa, przecież są statystyki świadczące o tym że
    szczepionki chronią przez zarażeniem lub poważnymi powikłaniami, ale ty
    oczywiście na jednoosobowej próbce (w postaci siebie) będziesz udowadniać
    że szczepionki szkodzą, bo tobie nie pomagają.

    > Szczep się więc dalej. Śmiejąc się do rozpuku.

    Ja się będę szczepić, bo się słucham mądrzejszych od siebie i od ciebie.

    > To już jest niestety smutne.

    I śmieszny i smutny to jest poziom (a w zasadzie jego brak) twojej
    dyskusji.

    --
    Pozdor
    Myjk