  • 111. Data: 2014-09-05 08:15:59
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Sep 2014 21:47:26 -0700 (PDT), Kris

    > Twoje reku to 8tys? dobrze pamiętam?
    > Went mech kolejne kilka tys.

    Komfort zawsze kosztuje. :?

    > Zwrot inwestycji po 30 latach.

    Ale jak ktoś ma kredyt na 50, to przez 20 jeszcze sporo zyska. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 112. Data: 2014-09-05 10:21:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 06:47:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Twoje reku to 8tys? dobrze pamiętam?
    > Went mech kolejne kilka tys.
    > Zwrot inwestycji po 30 latach.

    To jest niewazne - wazne ze mi gacie schna szybko w pralni bez okna, reczniki
    w lazience bez okna, wazne ze w piwnicach i garazu nawet w zime jak wjedzie
    sie z kilogramami sniegu na samochodzie rano jest juz sucho jak pieprz,
    siedzac przy tym wielkim oknie wykuszowym nie ciagnie mi po plerach chlodek,
    na wszystkich 8 oknach dachowych nie wykrapla sie para mimo braku kaloryfera
    pod, a smrodek z kibli znika w mgnieniu oka.

    I tak jest zawsze bez wzgledu na pogode i temperature :-)

    I nie licz Kris 8k bo wrocimy do obliczen ile kosztuje WG (kominy, nawiewniki)
    - to naprawde wychodzi prawie na zero i zwrot juz w pierwszych latach, jezeli
    ekonomicznie patrzec :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 113. Data: 2014-09-05 14:59:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 08:15:59 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Komfort zawsze kosztuje. :?
    Błędnie zakąłasz że went grawitacyjna to brak komfortu/

  • 114. Data: 2014-09-05 15:04:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 10:21:11 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > To jest niewazne

    Przez lata sporów tutaj rozzpisywałes i wyliczałeś jak to went mech jest opłacalna a
    teraz został tylko komfort.
    Ja nie mam went mech i mam tak samo jak piszesz- w mokrych gaciach nie chodzę, dusić
    się nie duszę. Kubatura robi swoje.
    Ty z żoną +pies w swoich pewnie prawie 1000m3 nawet przy wyłączonej went mech i braku
    went grawitacyjnej szybko byście się nie udusili.
    Zresztą sam gdzies tam wyżej piszesz że okna otwarte całe lato itp więc i went mech
    zbytweczna w tym czasie.

  • 115. Data: 2014-09-05 15:12:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Sep 2014 05:59:32 -0700 (PDT), Kris

    > Błędnie zakąłasz że went grawitacyjna to brak komfortu/

    Nic nie muszę zakładać, bo mieszkam w domu z WG i wiem że to JEST brak
    komfortu. Pomijam już wyrzucanie ciepła w atmosferę -- tej zimy, choć było
    ciepło, to wyciągnęło mi przez WG prawie tyle samo ciepła co w poprzednie
    zimy gdy było zdecydowanie chłodniej.

    --
    Pozdor Myjk

  • 116. Data: 2014-09-05 20:15:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 15:04:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Przez lata sporów tutaj rozzpisywałes i wyliczałeś jak to went mech jest opłacalna
    a teraz został tylko komfort.

    Ja nigdy nie uwazalem argumentu ekonomii za najwazniejszy - moglem sie
    rozpisywac ale zawsze jako argument nr1 byl komroft :-)

    > Ja nie mam went mech i mam tak samo jak piszesz- w mokrych gaciach nie chodzę,
    dusić się nie duszę. Kubatura robi swoje.

    Kubatura Ci gaci nie osuszy - musi byc przeplyw powietrza. Pewnie, ze da sie
    zrobic WG prawidlowo - nawiewniki higrosterowalne i przynajmniej 3 kominy
    (zalezy w sumie od ukladu domu - u mnie tyle by wyszlo). Bedzie dzialac -
    tylko ze bedzie kosztowac inwestycyjnie tyle co WG a eksploatacyjnie pare stow
    oszczedzac :)

    > Ty z żoną +pies w swoich pewnie prawie 1000m3 nawet przy wyłączonej went mech i
    braku went grawitacyjnej szybko byście się nie udusili.

    Robilem wielokrotnie rozne testy - przy wylaczonej wentylacji na drugi dzien
    w lazience wszystko jest mokre i wilgotne - reczniki, pozostawione ubrania,
    pizamy etc. Po paru dniach zaczeloby to smierdziec stechlizna :)

    > Zresztą sam gdzies tam wyżej piszesz że okna otwarte całe lato itp więc i went mech
    zbytweczna w tym czasie.

    W lazience, WC, pralni, garazu i calej piwnicy nie mam ani jednego okna -
    chocbys pootwieral wszystko na osciez to tam nic sie nie przewietrzy
    i bedzie duchota i wilgoc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 117. Data: 2014-09-08 11:59:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 września 2014 20:15:34 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Ja nigdy nie uwazalem argumentu ekonomii za najwazniejszy - moglem sie
    > rozpisywac ale zawsze jako argument nr1 byl komroft :-)

    Ok nie chce mi się grzebać teraz w archiwum ale może kiedyś...;)
    > Kubatura Ci gaci nie osuszy - musi byc przeplyw powietrza.
    Kurcze uwierz mi że w mokrych gaciach nie chodzę.

> [...]
    > tylko ze bedzie kosztowac inwestycyjnie tyle co WG a eksploatacyjnie pare stow
    Tralala z tym "inwestycyjnie tyle samo"
    Kształtka wentylacyjna to koszt kilka zł/szt, dodatkowy koszt to co nad dachem czyli
    np. klinkier i obróbki. ale np. Ty pomimo że masz went mech to i tak komin masz więc
    nawet gdybyś do tego komina przykleił 4 kanały wentylacyjne to koszt wzrósł by
    nieznacznie- na pewno nie o kilkanaście tys żeby wyszło prawie na zero w stosunku do
    went mech jak sugerujesz. Może jeszcze policzmy że można tańsze fixy wstawić zamiast
    zwykłych okien;)
    Zresztą ten temat już wielokrotnie dyskutowaliśmy.
    Went mech jest droższa inwestycyjnie i generuje comiesięczne koszty eksploatacyjne
    Czy większy komfort przy went mech w stosunku do went graw jest wart swojej ceny to
    każdy indywidualnie sobie odpowiada.
    Z tego co piszesz to przynajmniej u /ciebie went mech nie wprowadza żadnych
    ograniczeń ale co niektórzy to sobie więzienie z domu robi(zamykanie drzwi okien i
    tego typu pierdoły)

    > W lazience, WC, pralni, garazu i calej piwnicy nie mam ani jednego okna -
    > chocbys pootwieral wszystko na osciez to tam nic sie nie przewietrzy
    > i bedzie duchota i wilgoc :-)
    Widzisz a ja mam w łazience dwa duże okna, w garażu również
    Mam nadzieję że brak okien u ciebie nie jest spowodowany tym że masz went mech więc
    okna zbyteczne;)

  • 118. Data: 2014-09-08 12:55:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 września 2014 11:59:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tralala z tym "inwestycyjnie tyle samo"

    No tak bedzie :)

> [...]
    więc nawet gdybyś do tego komina przykleił 4 kanały wentylacyjne to koszt wzrósł by

    Ale musialbym dorobic jeszcze dwa dodatkowe kominy. Koszt komina i obrobek
    nad dachem przy koszcie cegly 5 pln / szt to przynajmniej 1-1,5k pln.

    > na pewno nie o kilkanaście tys żeby wyszło prawie na zero w stosunku do went
    > mech jak sugerujesz. Może jeszcze policzmy że można tańsze fixy wstawić
    > zamiast zwykłych okien;)

    Bez przesady :D

    > Zresztą ten temat już wielokrotnie dyskutowaliśmy.

    No wlasnie..

    > Went mech jest droższa inwestycyjnie i generuje comiesięczne koszty eksploatacyjne

    Jest podobna inwestycyjnie do *prawidlowo wykonanej* wentylacji grawitacyjnej,
    a eksploatacyjnie oszczedza troche kasy w stosunku do WG :)

    "Ksztaltki wentylacyjne" tzn. co? Jakbym robil WG to bym na bank kupil
    porzadne nawiewniki higrosterowalne, np.:

    http://allegro.pl/nawiewnik-higrosterowany-akustyczn
    y-z-zamknieciem-i4514628863.html

    Min. pare sztuk by trzeba kupic :)

    > Z tego co piszesz to przynajmniej u /ciebie went mech nie wprowadza żadnych
    ograniczeń ale co niektórzy to sobie więzienie z domu robi(zamykanie drzwi okien i
    tego typu pierdoły)

    Nie no - w zime to ja tez zamykam wszystkie okna i drzwi raczej :-)

    > Widzisz a ja mam w łazience dwa duże okna, w garażu również
    > Mam nadzieję że brak okien u ciebie nie jest spowodowany tym że masz went mech więc
    okna zbyteczne;)

    Nie - po prostu nie wiem po co w lazience okno :-) 100% lazienek w ktorych
    bylem i w ktorych byly okna - te byly zasloniete - roletka albo jakas folia
    matowa na szybie. No to po co? Zeby swiatlo dac? Od tego mam oswietlenie :-)
    A moze po to zeby lepiej wietrzyc? ;) Od tego mam WM :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 119. Data: 2014-09-08 13:20:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 września 2014 12:55:34 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > No tak bedzie :)
    Tralala;)
    > Ale musialbym dorobic jeszcze dwa dodatkowe kominy.

    Na etapie projektowania dałoby się pewnie tak zrobić ze jeden centralny komin
    wentylacyjny z 4-6 kanałami mógłby starczyć,
    Domy z went mech ludziska budują od lat i jakoś nie spotkałem takiego który by miał 3
    kominy zrobione specjalnie pod wentylacje.
    > Koszt komina i obrobek
    > nad dachem przy koszcie cegly 5 pln / szt to przynajmniej 1-1,5k pln.
    Przy koszcie cegły 10zł/szt do jeszcze lepszy wynik by Tobie wyszedł;)
    > Bez przesady :D
    Oj byli tu tacy co tak pisali na poważnie.
    > Jest podobna inwestycyjnie do *prawidlowo wykonanej* wentylacji grawitacyjnej,
    > a eksploatacyjnie oszczedza troche kasy w stosunku do WG :)
    Widzisz ja w mokrych gaciach nie chodzę, grzyba, pleśni i innych plag przed którymi
    ostrzegasz użytkowników went graf również nie ma u mnie wiec zakąłdam że moja went
    graf jest "prawidłowo wykonana"
    A kilkanaście tys nie kosztowała;)
    > "Ksztaltki wentylacyjne" tzn. co?
    http://www.cerpol.com.pl/gfx/oferta/pustaki-ceramicz
    ne/pustak-wentylacyjny/pustak-wentylacyjny-big.jpg
    >Jakbym robil WG to bym na bank kupil
    > porzadne nawiewniki higrosterowalne, np.:
    > http://allegro.pl/nawiewnik-higrosterowany-akustyczn
    y-z-zamknieciem-i4514628863.html
    > Min. pare sztuk by trzeba kupic :)
    Taa, 3 kominy, parę sztuk nawiewników, paleta klinkieru po 5zł szt. i dolicz jeszcze
    złote kontraktony i czujki abyś mógł nawiewnikami za pomocą swojego plc sterować to
    się do tych kilkunastu tys zbliżysz.

    > Nie no - w zime to ja tez zamykam wszystkie okna i drzwi raczej :-)
    To tak jak ja, ale latem mam trochę inne nawyki i nie zamierzam ich zmieniać. ale
    można przez jakąś śluze do domu włazić i zza fixów oglądac jak dzieciaki się w
    basenie na trawniku pluszczą.

> [...]
    > matowa na szybie. No to po co? Zeby swiatlo dac? Od tego mam oswietlenie :-)
    Po co w kuchni okno w sumie, a po kiego w salonie, przecież światło w salonie jest a
    żeby na trawke popatrzeć to można wyjść na dwór;)

    > A moze po to zeby lepiej wietrzyc? ;) Od tego mam WM :-)
    A ja mam went graf, komfort na wystarczającym poziomie a ładnych kilka tys
    zaoszczędzone inwestycyjnie i darmowo eksploatacyjnie;)

  • 120. Data: 2014-09-08 13:48:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 września 2014 13:20:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Na etapie projektowania dałoby się pewnie tak zrobić ze jeden centralny komin
    wentylacyjny z 4-6 kanałami mógłby starczyć,

    Nie daloby sie :-) A im szerszy dom (np. wieksze parterowki) tym wiekszy z tym
    klopot. Pozatym jak mialaby dzialac wentylacja grawitacyjna w piwnicy
    gdzie nie mam ani jednego okna, a wiekszosc pomieszczen jest zasypana
    po strop ? :-)

    > Domy z went mech ludziska budują od lat i jakoś nie spotkałem takiego który by miał
    3 kominy zrobione specjalnie pod wentylacje.

    Cos pomyliles - to domy z wentylacja grawitacyjna tyle kominow zwykle maja.
    Bardzo czesto widze budowy - maly domek, a kominow nawalone jak w wiezowcu
    jakims:)

    > Przy koszcie cegły 10zł/szt do jeszcze lepszy wynik by Tobie wyszedł;)

    Mowie o cegle z ktorej mam moj komin i o cenie aktualnej - cegla CRH Tytan N,
    oczywiscie pelna bo nie robimy fuszerek.

    http://allegro.pl/crh-cegla-klinkierowa-tytan-n-peln
    a-i4528483889.html

    I tak przyjalem nizsza cene niz aktualna :)

    > Taa, 3 kominy, parę sztuk nawiewników, paleta klinkieru po 5zł szt. i dolicz
    jeszcze złote kontraktony i czujki abyś mógł nawiewnikami za pomocą swojego plc
    sterować to się do tych kilkunastu tys zbliżysz.

    Nie sprowadzaj dyskusji do absurdu. Jak ja cos robie to robie to porzadnie
    i na pewno nie zadowolilbym sie dziura w murze zamiast porzadnego nawiewnika.
    Tak samo nie zaakceptowalbym cegly dziurawki na kominie.

    > Po co w kuchni okno w sumie, a po kiego w salonie, przecież światło w salonie jest
    a żeby na trawke popatrzeć to można wyjść na dwór;)

    Do lazienki chodzi sie na siku, kupe i zeby sie wykapac. Do zadnej z tych
    czynnosci nie jest potrzebne okno - tym bardziej z matowa szyba przez ktora
    nic nie widac :) No chyba nie powiesz ze siedzisz na sraczu i podziwiasz
    nature przez okno? ;)

    > A ja mam went graf, komfort na wystarczającym poziomie a ładnych kilka tys
    zaoszczędzone inwestycyjnie i darmowo eksploatacyjnie;)

    Eksploatacyjnie tracisz - ile to juz policzylem wyzej :-)
    Nie zgadzasz sie z tym? To napisz konkretnie czemu :) Zasada jest prosta -
    w WG wymieniasz powietrze na to o temperaturze zewnetrznej, a wypuszczasz
    ogrzane. To nowe chlodne powietrze musisz ogrzac. Widzisz gdzies tu
    w ogole pole do manipulacji nt. oszczednosci jakie daje reku ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.