  • 101. Data: 2014-09-04 12:54:47
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 września 2014 21:26:02 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Ale to jest guzik prawda - caly czas daze do tego ze to nie powietrze ktore
    > wpada oknami powoduje przegrzewanie domu. Powietrze ma niskie cieplo wlasciwe
    > i tego nie robi
    Więc jaki jest sens odzyskiwania ciepła z WM przez reku?
    Przecież to takie opłacalne i do 80% oszczędności na ogrzewaniu;)

  • 102. Data: 2014-09-04 13:20:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 12:54:47 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Więc jaki jest sens odzyskiwania ciepła z WM przez reku?
    > Przecież to takie opłacalne i do 80% oszczędności na ogrzewaniu;)

    Kris ja Cie prosze nie trolluj :)

    Rekuperator o sprawnosci 90% przez sezon zimowy zakladajac srednia temperature
    sezonu grzewczego na 5stC odzyska przez ~180 dni / 4320h przy 150m3/h ok.
    17 (roznica temp.) * 4320h * 1000 (przyblizone cieplo wlasciwe powietrza) *
    150m3/h * 0,9 (sprawnosc) = ok 2,7 tys kWh. Zuzywajac przy tym 4320h * 50W
    = 216kWh. Czyli z grubsza mowiac mamy sprawna wentylacje w kazdym zakatku
    domu i 2,5 tys kWh w kieszeni przez sezon zimowy.

    Nie ma to jednak nic wspolnego z duzym wplywem na chlodzenie czy ogrzewanie.
    Po prostu reku odzyskuje przez 6 miesiecy powolutku to cieplo (a w lato -
    chlodek) - w skali calego sezonu sa to mierzalne wartosci, w skali
    tygodnia kiedy nagle sie ochlodzi czy ociepli - nie ma to jednak
    wiekszego wplywu na poprawe "warunkow" w srodku domu :)

    To jak kropla wody co drazy skale.. Sama kropla nic nie znaczy ale w skali
    czasu wiele potrafi zdzialac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2014-09-04 13:21:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 12:22:13 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ergie dokładnie napisał kiedy zbierał wspomniany pomiar i że była to
    > wartość MAKSYMALNA jaką osiągnął tego lata, tak samo jak Ty podawałeś wtedy

    Nie ma rejestracji. Moze akurat jak byla maksymalna byl na wczasach? :-)
    Reszte belkotu pomine :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 104. Data: 2014-09-04 13:38:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Sep 2014 04:21:48 -0700 (PDT), Adam

    > Reszte belkotu pomine :)

    Bełkotałeś gdy SAM SOBIE wyliczyłeś, że będę miał w zależności od potrzeb
    do 80kWh dziennie chłodzenia i to z permanentnie zimnymi ścianami co to
    mogą (wg CIEBIE!) trzymać chłód przez 16h ZUPEŁNIE bez wyciągania ciepła?

    Bełkotałeś twierdząc uparcie, że te wartości, wporównaniu do twoich splitów
    dających 80kWh (przy czym to na rozgrzane ściany, niezasłaniane okna i
    wietrzony w dzień gorącym powietrzem dom), nagle nie wystarczą?

    W końcu zachowałeś się jak facet, gratulacje.

    --
    Pozdor Myjk

  • 105. Data: 2014-09-04 16:05:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 13:20:14 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > domu i 2,5 tys kWh w kieszeni przez sezon zimowy.
    1 kWh zz pradu to 0,6zł. COP PC coś tam pisałeś = 3 więc oszczędności u Ciebie 500zł
    rocznie. Dobrze liczę?

  • 106. Data: 2014-09-04 16:11:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 16:05:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > 1 kWh zz pradu to 0,6zł. COP PC coś tam pisałeś = 3 więc oszczędności u Ciebie
    >500zł rocznie. Dobrze liczę?
    Piszesz 2500kWh.
    Taki Maniek gazem grzeje spora podobno chałupę, nieocieploną ani cm styro i za sezon
    za gaz cos koło 3tys pln pisął.:)
    Koszt kWh dla gazu to pewnie tak coś koło 0,4zł. 2500kWh * 0,4zł=1000zł
    Czyli uważasz za realne że Maniek montując reku zejdzie z kosztem ogrzewania do 2tys
    zł?

  • 107. Data: 2014-09-04 17:02:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 16:05:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > 1 kWh zz pradu to 0,6zł.

    U mnie 0,4 (srednio dwu-taryfowo liczac).

    > COP PC coś tam pisałeś = 3 więc oszczędności u Ciebie 500zł rocznie. Dobrze liczę?

    COP 3,5. Przy 2500kWh oszczednosci = 400 pln oszczednosci.
    Normalnie ogrzewanie (bez CWU) kosztuje mnie ok 1500-2000 pln, czyli
    oszczednosci jakie daje reku to ok. 20-25% ogrzewania.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2014-09-04 17:03:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 16:11:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Piszesz 2500kWh.

    No tak wychodzi - policz to sobie, tu nie ma nic do ukrycia i wszystkie
    dane sa jasne / jawne :-)

> [...]
    > Czyli uważasz za realne że Maniek montując reku zejdzie z kosztem ogrzewania do

    Jezeli w tym momencie ma wymiane 150m3/h to tak - dokladnie tyle oszczedzi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 109. Data: 2014-09-04 17:05:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 16:11:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Koszt kWh dla gazu to pewnie tak coś koło 0,4zł. 2500kWh * 0,4zł=1000zł

    Gaz chyba taniej wychodzi? 1m3 odpowiednik ~9kWh kosztuje ~2,5 pln?
    To daje blizej 0,27. Czyli oszczednosci ~675 pln.
    Jak nie mniej bo cos mi sie zdaje ze o okolicy 2 pln / m3 tu pisali? Nie wiem
    bo nie mam gazu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 110. Data: 2014-09-05 06:47:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 września 2014 17:02:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > COP 3,5. Przy 2500kWh oszczednosci = 400 pln oszczednosci.
    > Normalnie ogrzewanie (bez CWU) kosztuje mnie ok 1500-2000 pln, czyli
    > oszczednosci jakie daje reku to ok. 20-25% ogrzewania

    Twoje reku to 8tys? dobrze pamiętam?
    Went mech kolejne kilka tys.
    Zwrot inwestycji po 30 latach.