  • 1. Data: 2014-08-25 17:48:36
    Temat: Wentylacja dachu - jak skontrolować poprawność?
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    Widzę, że kwestia szczeliny wentylacyjnej dachu jest bardzo istotna.
    Podejrzewam u siebie jakiś problem z wentylacją dachu, bo w letnie upały
    na poddaszu jednak za ciepło trochę. A na stryszku to w ogóle sauna.

    Pytanie za 100 punktów: jak mając gotowy dach sprawdzić poprawność
    wentylacji? Czy ta szczelina istnieje/czy jest wystarczająca?
    Czy jest odpowiedni wlot/wylot?

    Dach dwuspadowy 45st bez deskowania: dachówka bet., membrana, wełna.
    Na stryszku bez wełny - membrana na wierzchu. Na połaci ok.5 szt.
    dachówek wentylacyjnych na ok. 12mb dachu.
    Membrana pod samą kalenicą/gąsiorami jest wyżej niż membrana na połaci -
    jest parę cm różnicy. Wydaje mi się, że wylot jest OK.
    Stryszek nie ma niestety żadnych innych otworów wentylacyjnych (okienek).

    Podejrzewam problemy z wlotem - podbitka jest poziomo (drewniana) bez
    żadnych otworów. Czy jest jakaś szczelina w okolicach rynny/dachówek -
    trudno mi powiedzieć.

    Co sprawdzić/zmierzyć?

    Fotki jakich elementów dachu pokazać?

    --
    Damian

  • 2. Data: 2014-08-26 14:45:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Damian G" napisał w wiadomości grup
    .

    > Pytanie za 100 punktów: jak mając gotowy dach sprawdzić poprawność
    > wentylacji?

    Świeca dymna?

    Wentylację mechaniczną tak się sprawdza więc może i szczelinę da radę.
    Kwestia umieszczenia jej przy wlocie nad/za rynną i patrzenia czy dym
    wylatuje przy kalenicy.

    > Dach dwuspadowy 45st bez deskowania: dachówka bet., membrana, wełna.

    Gdzie ta szczelina?
    Narysuj przekrój.
    Jeśli masz krokwie, na to membranę, na niej łaty i dachówki to NIE masz
    szczeliny. Na membranie musza być kontrłaty, łaty i dopiero dachówki.

    > Na stryszku bez wełny - membrana na wierzchu. Na połaci ok.5 szt.
    > dachówek wentylacyjnych na ok. 12mb dachu.
    > Membrana pod samą kalenicą/gąsiorami jest wyżej niż membrana na połaci -

    ??? To znaczy, że powietrze ze stryszka może wlatywać w przestrzeń miedzy
    membraną a dachówkami? Dobrze rozumiem? Jeśli tak to jest źle zrobione.

    Pozdrawiam
    Ergie