  • 81. Data: 2014-08-31 20:55:54
    Temat: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:54036407$0$2230$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mając do wykorzystania taką szklarnię można by pobierać stamtąd powietrze
    > do wentylacji.

    z własnych doswiadczen - w okresach przejsciowych pobieram powietrze ze
    strychu i wtlaczam do piwnicy. Energetycznie dziala ale niestety powietrze
    ma specyficzny jakis zapach. Da sie przezyc ale właczam jak musze tylko. Ze
    szklarnia moze byc podobnie.

    >Nawet do PC nie ma sensu, bo ciepło w takiej szklarni jest dostępne tylko w
    >droższej taryfie energetycznej, a w

    o tym wlasnie pisalem wczesniej czyli jak to obejsc :)

    b.

  • 82. Data: 2014-08-31 21:08:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 11:32:08 -0700 (PDT), Adam

    > No wlasnie nie ma - dlatego w bloku drzwi i okna moga
    > byc pozamykane - za nimi nie ma nic ciekawego do ogladania.

    A ja Ci mówię, że można sobie przez zamknięte drzwi tarasowe/balkonowe i
    okna patrzeć na coś ciekawego (w tym zielonego) i widać tyle samo co przez
    otwarte na oścież drzwi/okna. Czasem nawet lepiej, bo nie wieje, nie pada,
    itd.

    > W domu taras to po prostu kolejne pomieszczenie - otwarte na dom,
    > z powiewem swiezego wiaterku.

    Jak się ma WG, względnie wolno pracującą WM, tudzież po prostu gorąc w
    domu, to faktycznie jest przyjemnie jak przeciąga. Zgoda. W przeciwnym
    wypadku wcale nie jest przyjemnie jak z otwartego okna "daje" powietrze
    32sC do domu gdzie jest 25. Nawet sama myśl o tym mnie mierzi, że sobie
    chłód wydmuchuję i potem będę się męczył w domu zamiast odpoczywać. Dlatego
    jeden strzał takiego ciepłego powietrza z tarasu i drzwi automatycznie
    zamykam.

    > Zamykanie sie przed "zielenia" jak to nazywasz jest dla mnie niezrozumiale.
    > To otwarcie salonu na taras i ogrod to najlepsza rzecz dla jakiej ma sie
    > dom i nie rozumiem kompletnie jak ktos sie od tego swiadomie chce
    > odcinac

    Dom z tarasem i "polem" ma się po to, żeby w każdej chwili otworzyć drzwi i
    znaleźć się na swojej działce, ew. wśród zieleni -- a nie żeby sobie
    przedłużać salon otwartymi drzwiami. Zamknięte drzwi, by nie wypuszczać
    bezsensownie chłodu, nie wykluczają wyjścia na taras i do ogrodu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 83. Data: 2014-08-31 21:12:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 07:18:41 -0700 (PDT), Adam

    > Oczywiscie instalacja bedzie glosna

    Nie no, nie będzie tak źle.

    > ale bedzie dawac prawdziwe 10kW chlodu -
    > 4-10 x wiecej niz instalacja ktora
    > projektuje Myjk,

    Chwilowo będzie dawać więcej. Ale mnie chwilowo nie potrzeba więcej, bo
    wolę wolniej ale za to stabilniej bez terapii szokowej (dźwiękowej i
    temperaturowej).

    > przy tym bedzie 2-3 x tansza w instalacji
    > i 2-5 x tansza w eksploatacji :)

    Spójrz, choć raz, na sprawę realnie. Apetyt rośnie wraz z jedzeniem. Jak
    raz zakosztujesz chłodu w domu, to nagle stwierdzisz że skoro już kupiłeś
    urządzenie, to warto zeń zrobić użytek. Będziesz przechodzić rytuał podobny
    do mojego obecnie. Pogodynka wieczorem, następnego dnia zapowiedź upału,
    kontrolka ostrzegawcza. Rano timer na załączenie za 4h od wyjścia z domu
    (czyli popołudnie) a po przyjściu do domu będzie komfortowe 18 stopni w
    powietrzu w salonie. I tak prawie dzień w dzień w lato (jeśli się nie
    zapomnę -- o tu możesz mieć poważny problem, Panie). :> No ale, to trzeba
    przejść w praktyce, a nie tylko w teorii. :P Więc chcę takiej zabawy w
    kotka i myszkę, przy jednoczesnym braku komfortu (huśtawki temperatur,
    różnicy temperatur w różnych pomieszczeniach, itd.), uniknąć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 84. Data: 2014-08-31 21:14:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 21:08:14 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > 32sC do domu gdzie jest 25. Nawet sama myśl o tym mnie mierzi, że sobie
    > chłód wydmuchuję i potem będę się męczył w domu zamiast odpoczywać.

    Gdybys mial sprawna klimatyzacje to nie mialoby Cie co mierzic bo w domu
    byloby i tak chlodno :-) Czyli bedziesz wybieral -> komfort ALBO chlod.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2014-08-31 21:18:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 21:12:54 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > urządzenie, to warto zeń zrobić użytek. Będziesz przechodzić rytuał podobny

    Mam klime w biurze i ustawiona jest na 26stC (wtedy jest w pomieszczeniu na
    termometrze ok 25stC) i jakos nikt nie ma ochoty ustawiac nizej.

> [...]
    > kotka i myszkę, przy jednoczesnym braku komfortu (huśtawki temperatur,
    > różnicy temperatur w różnych pomieszczeniach, itd.), uniknąć.

    Dziwna klime musisz miec ze masz hustawki temperatur. W mojej ustawia sie
    temperature ktora klima trzyma stabilnie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2014-08-31 21:39:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 12:18:08 -0700 (PDT), Adam

    > Mam klime w biurze i ustawiona jest na 26stC (wtedy jest
    > w pomieszczeniu na termometrze ok 25stC) i jakos nikt
    > nie ma ochoty ustawiac nizej.

    A, widzisz, to dlatego zakładaliśmy 23sC w odniesieniu do "mojego" systemu
    -- żeby nie było za łatwo. ;p Ale i tak da radę, to może będę mógł nawet
    czasem zostawić drzwi rozwarte. :>>>

    > Dziwna klime musisz miec ze masz hustawki temperatur.
    > W mojej ustawia sie temperature ktora klima trzyma stabilnie :-)

    Ponieważ jest w jednym pomieszczeniu. Spróbuj tymczasem spuścić temperaturę
    w pomieszczeniu obok bez zepsucia klimatu u siebie. Powodzenia. :)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2014-08-31 21:49:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 21:39:42 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ponieważ jest w jednym pomieszczeniu. Spróbuj tymczasem spuścić temperaturę
    > w pomieszczeniu obok bez zepsucia klimatu u siebie. Powodzenia. :)

    Akurat mam tam dwa pomieszczenia i jednego splita :-)
    Polaczone otworem wielkosci drzwi (raczej otwarte).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2014-08-31 23:00:56
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-31 20:55, Budyń pisze:

> [...]
    > musze tylko. Ze szklarnia moze byc podobnie.

    > o tym wlasnie pisalem wczesniej czyli jak to obejsc

    PC napędzana gazem :)
    Część energii do pracy pompy, reszta do podniesienia temperatury wody w
    obiegu CO. Dzięki temu można utrzymać wysoką sprawność PC, uniezależnić
    się od taryf oraz obniżyć koszt energii potrzebnej do napędu PC.
    Dzięki temu ogrzewanie może pracować w naturalnym cyklu, czyli grzać w
    dzień, a w nocy wyłączone.
    Tylko, żeby to dobrze funkcjonowało to w domu musi być wszędzie podłogówka.
    Napęd PC to normalny silnik spalinowy z układem zasilania CNG. Woda
    powrotna z CO trafiałaby najpierw do PC, a następnie do układu
    chłodzenia tego silnika spalinowego.
    PC powietrzna pobierałaby powietrze ze szklarni. Jest tylko małe ale -
    kubatura tej szklarni musiałaby być naprawdę duża, bo ciepło właściwe
    powietrza jest małe.

  • 89. Data: 2014-09-01 10:37:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 12:49:23 -0700 (PDT), Adam

    > Akurat mam tam dwa pomieszczenia i jednego splita :-)
    > Polaczone otworem wielkosci drzwi (raczej otwarte).

    Dwa, a nie jak w domu, trzy albo cztery per kondygnacja prawdopodobnie o
    2-3x większej kubaturze. Chcesz przy tym powiedzieć, że jak zechcesz
    obniżyć temperaturę w pomieszczeniu gdzie wisi split o 3-4sC to w
    pomieszczeniu obok obniżenie temperatury przebiega w ten sam sposób?
    Zwłaszcza jak ściany są załadowane ciepłem?

    Z moich doświadczeń PRAKTYCZNYCH w domu wynika, że to twierdzenie jest
    nieprawdziwe i aby w pokoju obok uzyskać założoną temperaturę, trzeba w
    pomieszczeniu gdzie wisi split zejść z temperaturą znacznie poniżej tego
    poziomu. Poniżej komfortu cieplnego. Ale, nie można zapominać, że fizyka u
    Ciebie działa z pewnością inaczej niż u mnie. ;p

    --
    Pozdor Myjk

  • 90. Data: 2014-09-01 10:41:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 31 Aug 2014 12:14:48 -0700 (PDT), Adam

    > Gdybys mial sprawna klimatyzacje to nie mialoby Cie
    > co mierzic bo w domu byloby i tak chlodno :-)

    Będę miał dużo sprawniejsze chłodzenie niż twoje dwa doraźne splity, nawet
    jeśli wrzeźbisz je w ściany i podepniesz do anemostatów. Ale ponieważ nie
    jestem rozrzutny, to i tak mnie będzie mierzić otwarte okno i drzwi.
    Dlatego będę je ZAMYKAĆ jak już spełnią swoją funkcję, czyli umożliwią
    wyjście do ogrodu.

    > Czyli bedziesz wybieral -> komfort ALBO chlod.

    Uparty jednak jesteś jak, długo nie przymierzając, osioł. :P

    Będę miał chłód i komfort temepraturowy dużo lepszy niż ty, dzięki temu że
    instalacja bedzie pracować na BIEŻĄCO i BEZOBSŁUGOWO od momentu jak tylko
    pojawią się nadmierne zyski cieplne.

    Wydawać by się mogło, że już to powinieneś zrozumieć patrząc na (własne!)
    wyliczenia -- a tu proszę, cała dyskusja jak krew w piach i dalej
    błaznujesz zamiast zachować się jak facet.

    No i czekam oczywiście aż pokażesz palcem, który użytkownik pasywnego GWC
    ma choć przez 8h stałe 2kW mocy przy przewalaniu 2x wentylowanej kubatury
    (jak Ergie) na godzinę. Podpowiem Ci w tajemnicy -- oraz zainteresowanemu
    tematem Budyniowi, któremu próbujesz kisiel w głowie zrobić -- ŻADEN. To
    dlatego chłodzenie oparte na SAMYM GWC nie ma SENSU.

    --
    Pozdor Myjk