  • 11. Data: 2019-05-03 09:20:08
    Temat: Re: Tynk wewnetrzny
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 maja 2019 07:57:53 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > A wracając do tematu monitoringu, to w sklepie zainstalowałem dwie
    > kamerki Xiaomi ("YI Home"). Po mojemu super sprawa - wszystko widać (w
    > nocy także), podgląd w real time przez smartfon, rejestrator niepotrzebny
    > bo wszystko leci w chiński cloud, a i nawet porozmawiać można przez
    > kamery, jak przez telefon (mają wbudowany głośniczek i mikrofon).

    Sprzęt montuje się adekwatny do potrzeb i/lub zagrożenia.
    U mnie są to menele, którzy potrafią obrobić np. niezamieszkały dom
    z przewodów elektrycznych albo zakosić coś z podwórka toteż takie
    pseudokamery sprawdzają się bardzo dobrze.
    Póki co nie mam potrzeby montować czegoś co faktycznie nagrywa,
    ale nie wykluczam takiej opcji :]

    L.

  • 12. Data: 2019-05-03 11:32:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 May 2019 14:50:52 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Okufa, obyś miał siłę i czas żeby to ogarniać

    Taka profesjonalna instalacja basenowa sama się ogarnia (lampa UV, dozownik
    chemii, filtr piaskowy 150L). Wszystko samo się robi, odkurzacz samojezdny
    wspina się nawet po ścianach i czyści. W zasadzie główna interwencja
    użytkownika ogranicza się na start i na koniec sezonu gdy trzeba
    napuścić/wybrać wodę.

    > i taplać się od czasu do czasu...

    To dla dzieci głównie. Zresztą ja w domu mam firmę, więc też pewnie czas na
    taplanie się znajdzie dla odprężenia. Raczej bardziej się boję, że częściej
    będę w/przy basenie siedzieć z drinem niż pracować. heh :P

    > Ja mam 5 kamer. Kosztowały w sumie do kupy 200 zł.
    > Cechują się tym, że migają diodkami :]

    U mnie sąsiedzi czujni jak owsiki -- spory czas był spokój, ale jakieś dwie
    zorganizowane "profesjonalne" grupy ostatnio szarżują w okolicy i obrabiają
    domy. Tacy już straszaki rozpoznają.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-05-03 11:33:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 May 2019 23:17:56 +0200, gobo

    > Hej,
    > Ja zrobilem cementowo-wapienny drobnym Kreiselem. Rezultat super. Ale i
    > tak stwierdzilem, ze chce bardziej gladkie sciany i ten tynk pociagnalem
    > lekko Smigiem - tak wiec mam polaczenie wytrzymalosci i gladkosci:)

    Cenowo jak to wyszło ostatecznie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-05-03 11:43:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 May 2019 11:32:31 +0200, Myjk

    > To dla dzieci głównie.

    A, no i dla żony, która sobie wymyśliła schodek żeby mogła sobie stanć przy
    krawędzi stanąć i drina pić. :P Dlatego dzisiaj niecka wygląda już tak:

    http://barway.pl/niecka_c.jpg

    Przynajmniej nie trzeba będzie wynosić tak dużo bloczków. ;) Jeszcze tylko
    ostatnia warstwa tynku, i jak chłopaki dadzą radę (bo dzisiaj w święto mi
    ekipa wlazła i o 7:30 odpalili miksokreta budząc wszystkich sąsiadów), a
    konkretnie jeśli starczy cementu, zrobią też "wylewkę" i będzie można
    instalować graty basenowe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2019-05-03 13:09:40
    Od: l...@g...com

    "Dużo taniej zainwestować w kilka plastykowych Maryjek z dzieciątkiem, i
    rozstawić w strategicznych miejscach. Złodziej, napotykając się na taką
    linię obrony natychmiast myśli "oj, bozia patrzy!" i wraca biegiem tam,
    skąd przyszedł. "
    Gorzej jak kraść będą lewackie parchy co to się Boga nie boją. Wtedy tylko
    plasticzany Stalin lub Lenin. Choć kto wie, może to ich wtedy bardziej ośmielić.

  • 16. Data: 2019-05-03 14:21:09
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 03 May 2019 00:17:53 -0700, Lisciasty wrote:

    > Czerwone tylko i wyłącznie. Groźnie wyglądają.

    Poza tym mają niższe napięcie zasilania, więc ekologicznie.

    Mateusz

  • 17. Data: 2019-05-03 17:16:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Poza tym mają niższe napięcie zasilania, więc ekologicznie.

    Najbardziej ekologiczne mogą okazać się niebieskie -- mają najwyższą
    sprawność przetwarzania energii elektronów w energię fotonów. Chyba
    żeby takimi były zielone. Nie tylko z powodu ekologicznie kojarzonego
    koloru -- oko ludzkie jest najbardziej czułe na te barwę.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2019-05-08 21:30:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Czy gipsowy bedzie odporny na różne warunki użytkowania?

    Ja zrobiłem wszędzie gips, sąsiad cementowo-wapienne. Trzeba by sobie
    zdefiniować "bardziej odporne", bo jak hukniesz drabiną albo nogą
    krzesła, to w obu powstaje odprysk. Jak będzie wyciek wody w ścianę, to
    gipsowe można dłubać paznokciem (do wysuszenia). Z drugiej strony
    gipsowe wyszły mnie taniej, po zatarciu niemal jak gładź, szybciej schną
    i łatwiej pracuje się z materiałem - finish/akryl, malujesz miejscowo i
    nie widać że był tam jakikolwiek otwór. Do tego mimo że pirometr
    pokazuje np. tą samą temperaturę ściany, to gips wydaje się subiektywnie
    cieplejszy.

    Tak, gipsowe mam też w łazienkach, kotłowni i garażu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz