  • 1. Data: 2019-04-30 22:56:16
    Temat: woda CWU pytań kilka
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Jako że wkrotce mam nadzieję zakończyć sezon grzewczy - pomimo
    planowanej zimnej majówki - a że mam sporo własnego prądu zakupiłem i
    wkrótce montuję grzałkę do bojlera
    Zasobnik do Galmet 300l, grzałka GWARANT 4,5kW trójfazowa z termostatem

    teraz chcę ogarnąć soft do sterowania grzałką, założenia mam takie:
    1 produkcja własnego prądu => poboru przez grzałkę - załącz
    2 spadek temp. wody np. <45st - załącz

    czy coś jeszcze powinienem uwzględnić ?

    ps. jaką temp wodu utrzymujecie w bojlerku ?
    ja przyjąłem 47-48st

  • 2. Data: 2019-04-30 23:05:34
    Temat: Re: woda CWU pytań kilka
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 kwietnia 2019 22:56:44 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
    > ps. jaką temp wodu utrzymujecie w bojlerku ?
    > ja przyjąłem 47-48st

    U mnie 38-45. A co do załączania to czort wie, może po prostu ustaw
    żeby zawsze było powyżej 38 i z głowy?

    L.

  • 3. Data: 2019-04-30 23:47:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 kwietnia 2019 23:05:36 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > U mnie 38-45. A co do załączania to czort wie, może po prostu ustaw
    > żeby zawsze było powyżej 38 i z głowy?
    >
    > L.

    38? Ty eskimos? Mierzyłem w wannie kiedys to 41 miałem

    b.

  • 4. Data: 2019-05-01 00:19:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Apr 2019 22:56:16 +0200, pilocik
    > ps. jaką temp wodu utrzymujecie w bojlerku ?
    > ja przyjąłem 47-48st

    Jest wymagana minimalna temp. by nie mieć linwazji legionell w
    instalacjii,powinna być o tym informacja w instrukcji bojlera, z
    tego co pamiętam to trochę więcej niż 48. O tu piszą że min 55:

    https://www.techsterowniki.pl/blog/7-pytan-o-cwu-kto
    re-kazdy-inwestor-musi-znac-odpowiedz

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-05-01 09:46:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 30 kwietnia 2019 23:47:56 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > 38? Ty eskimos? Mierzyłem w wannie kiedys to 41 miałem

    Jak spadnie do 38 to się odpala grzanie, więc sytuacje kiedy faktycznie
    jest 38 podczas kąpieli trafia się niezmiernie rzadko, bo albo
    gdzieś nad ranem się odpala albo jak cyrkulacja wychłodzi. Póki co się
    sprawdza i nikt nie marudzi ;)
    No i raz w tygodniu grzeje się do 55 czy 60, nie pamiętam.

    L.

  • 6. Data: 2019-05-01 21:23:21
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 01.05.2019 o 09:46, Lisciasty pisze:

    > No i raz w tygodniu grzeje się do 55 czy 60, nie pamiętam.
    >
    > L.

    i to jest właśnie ta antylegionella o której pisał Marek
    generalnie nie trzeba cały czas trzymać tak wysokiej temperatury,
    wystarczy raz na jakiś czas podgrzać
    a swoją drogą to zastanawia mnie to ubijanie, przecież nawet jak
    podgrzejemy wodę tej temp to przecież im niżej tym chłodniej, nie da się
    przecież całej wody podgrzać tak wysoko

  • 7. Data: 2019-05-11 21:40:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jest wymagana minimalna temp. by nie mieć  linwazji legionell w
    > instalacjii,powinna  być o tym informacja w instrukcji bojlera, z tego
    > co pamiętam to trochę więcej niż 48. O tu piszą że min 55:

    No jest wymagana...jak woda gdzieś stoi. A że powiesz że ciężko
    stwierdzić co znaczy stoi i czy stoi, to sugerują żebyś podgrzewał.

    Ja "przegrzewam" zbiornik ~co pół roku albo kiedy przez kilka dni nikogo
    nie było.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2019-05-11 21:43:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > przecież nawet jak podgrzejemy wodę tej temp to przecież im niżej tym
    > chłodniej, nie da się przecież całej wody podgrzać tak wysoko

    Ale ta różnica to ile wynosi, 5C? Czujnik ma ~na środku zbiornika więc
    jak zagrzejesz do 60-kilku, to na dnie będziesz miał te 60C które zabija
    momentalnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-05-11 21:44:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 38? Ty eskimos? Mierzyłem w wannie kiedys to 41 miałem

    Budyń, czujnik masz na samej górze zbiornika?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2019-05-11 21:46:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak spadnie do 38 to się odpala grzanie

    Jak spadnie do 38, to zapewne z kranu nadal leci cieplejsza - magia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz