  • 1. Data: 2019-04-29 12:56:26
    Temat: LEDówki a "eska B6"
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Czołem!

    Wydaje mi się, że temat już był poruszany, ale nie google nie
    podpowiadają, więc:

    Jest jeszcze sens pozostawać przy standardowej "esce B6 na światło" w
    dobie wszędobylskiego oświetlenia LED? Jeśli nawet mam obwód 12 opraw po
    13W (mniej więcej jak żarówka setka), to i tak będzie ledwo 0,7A. Wydaje
    mi się, że w takiej sytuacji rozsądniej dać B2.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2019-04-29 15:17:19
    Temat: Re: LEDówki a "eska B6"
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2019 12:56:28 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    > 13W (mniej więcej jak żarówka setka), to i tak będzie ledwo 0,7A. Wydaje
    > mi się, że w takiej sytuacji rozsądniej dać B2.

    rozsądniej w stosunku do czego? każde uszkodzenie i tak wywali B6, natomiast gdybys
    chciał chwilowo dac większą żarówkę na czas np. malowania to sie zablokujesz.

    b.

  • 3. Data: 2019-04-29 15:54:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2019 15:17:21 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > rozsądniej w stosunku do czego? każde uszkodzenie i tak wywali B6,

    A jak ma kilometr przewodu 3x0,5? ;)

    Właśnie się bawię testerem, polazłem do łazienki i w gniazdku
    rezystancja pętli zwarcia wyszła mi 1,77 oma, co daje spodziewany
    prąd zwarciowy 130A. Maławo trochę, w bloku miałem więcej. Czy to
    tak jakoś normalnie jak dla domu?
    No i właśnie rezystancja. Mój tester jest za głupi na pomiar impedancji
    (aczkolwiek ma opcję pomiaru w obwodzie z różnicówką i nie wywala jej).
    Ktoś wie jaka jest składowa reaktancji w takich obwodach domowych?
    Trzeba ją uwzględniać czy można olać?

    L.

  • 4. Data: 2019-04-29 16:16:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2019 15:54:47 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A jak ma kilometr przewodu 3x0,5? ;)

    to ma nielegalną instalację, i tu sie temat zamyka.

    olać

    b.

  • 5. Data: 2019-04-30 20:47:10
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > więcej jak żarówka setka), to i tak będzie ledwo 0,7A. Wydaje mi się, że w

    I możesz nie zapalić światła :) Miałem kilkanaście lamp ze
    "świetlówkami LED" i nie można było załączyć wszystkich na raz, leciała
    eska bodaj 20A. Musisz uwzględnić prąd załączania, jeśli zapalałeś
    pokoje po kolei, nie było problemu.
    Wojtek