  • 11. Data: 2019-05-12 08:17:58
    Temat: Re: woda CWU pytań kilka
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 11 maja 2019 21:44:50 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Budyń, czujnik masz na samej górze zbiornika?

    nie, mniej wiecej w środku. Chodzi o to aby mieć przynajmniej połowę zbiornika
    nagrzaną.

    b.

  • 12. Data: 2019-05-12 08:21:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 11 maja 2019 21:46:15 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Jak spadnie do 38, to zapewne z kranu nadal leci cieplejsza - magia.

    do czujnika od dolu napływa chłodne, ale na górze wciąż jest ciepłe wiec wypływa
    ciepłe - a wtedy piec sie uruchamia zeby znów górna połowę (lub od czujnika w górę -
    nie wiem jak on ma) nagrzac do uzytkowych wartosci. To ze startuje przy 38 nie
    oznacza ze na niej konczy, histereza ma parę stopni zapewne.

    b.

  • 13. Data: 2019-05-12 10:05:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Ja "przegrzewam" zbiornik ~co pół roku albo kiedy przez kilka dni nikogo
    > nie było.

    A ja trzymam, także z powodu stosunkowo małego zbiornika, najwyższą
    dopuszczalną.
    I mam mieszacz na wyjściu.

  • 14. Data: 2019-05-13 19:20:45
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Ale ta różnica to ile wynosi, 5C? Czujnik ma ~na środku zbiornika więc
    > jak zagrzejesz do 60-kilku, to na dnie będziesz miał te 60C które zabija
    > momentalnie.

    no nie tak do końca
    mam w zbiorniku dwa czujniki, jeden nieco poniżej połowy zbiornika i
    drugi w okolicy wylotu ciepłej wody

    ten niższy pokazuje ok 10 stopni mniej, jednak ciekawie się robi przy
    dłuższym poborze ciepłej wody
    napływająca zimna woda i zapewne jakieś zawirowania z tego wynikające
    potrafią zmniejszyć temperaturę nawet o 20-25 stopni gdy tymczasem górna
    spada o max 5

  • 15. Data: 2019-05-15 23:13:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > napływająca zimna woda i zapewne jakieś zawirowania z tego wynikające
    > potrafią zmniejszyć temperaturę nawet o 20-25 stopni gdy tymczasem górna

    Piszemy o sytuacji kiedy podgrzewasz zbiornik (np. w nocy) i z niego nie
    korzystasz. W takiej sytuacji temperatura w całym zbiorniku będzie
    stosunkowo równomierna +- 5C. Także jak środek (czujnik) zagrzeje się do
    62C, to na dole te 60C też będzie.

    Z resztą, umówmy się że zadanie polega na utrzymywaniu koloni na
    odpowiednio niskim poziomie rozwoju. Ustawodawca nie zakładał potrzeby
    sterylizacji zbiorników.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2019-05-19 14:57:59
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 01.05.2019 09:46, Lisciasty wrote:

    > Jak spadnie do 38 to się odpala grzanie, więc sytuacje kiedy faktycznie
    > jest 38 podczas kąpieli trafia się niezmiernie rzadko, bo albo
    > gdzieś nad ranem się odpala albo jak cyrkulacja wychłodzi. Póki co się
    > sprawdza i nikt nie marudzi ;)
    > No i raz w tygodniu grzeje się do 55 czy 60, nie pamiętam.

    I wtedy kąpiecie się w wannie w jednej wodzie:-)

  • 17. Data: 2019-05-19 15:03:14
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.04.2019 22:56, pilocik wrote:
    > Jako że wkrotce mam nadzieję zakończyć sezon grzewczy - pomimo
    > planowanej zimnej majówki - a że mam sporo własnego prądu zakupiłem i
    > wkrótce montuję grzałkę do bojlera
    > Zasobnik do Galmet 300l, grzałka GWARANT 4,5kW trójfazowa z termostatem

    Grzanie wody prądem w ogóle się nie opłaca. Kiedyś pisałem, kilka lat
    temu jak robiłem modernicację kotłowni przez równo miesiąc. Wyszło za
    prąd niecałe 400 PLN. Założyłem osobny podlicznik na grzałkę. Ustawiłem
    na 50 stopni i tyle.
    Jak córka wejdzie pod prysznic to wyleje cały zasobnik 400L. Grzałka
    potrzebuje kilku godzin żeby uzupełnić ciepłą wodę. Słaby komfort ale
    grzałkę miałem słabą 1F tylko jako awaryjną.