  • 1. Data: 2009-04-30 14:13:14
    Temat: Usychającekońcówkipędówjałowca - dlaczego?
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Liczę na Was...
    Poprzedniej jesieni posadziłem kilkadziesiąt 7-letnich sadzonek Juniperus
    Communis "Arnold". Sadzonki były uprawiane w doniczkach więc wszystkie się
    przyjęły. Ponieważ mam wyjątkowo piaszczystą i przepuszczalną glebę
    zainstalowałem linię kroplującą aby w gorące dni troszkę im pomóc, szczególnie w
    pierwszych latach po posadzeniu. Pierwszego roku w jednym egzemplarzu uschła, od
    pewnej wysokości, jedna duża (około 30 cm długości) gałąź. Myślałem, że to wynik
    jakiegoś uszkodzenia itp.
    Niestety teraz obserwuję wysychanie końcówek pędów w wielu egzemplarzach.
    Dzieje się tak mimo bardzo dobrego nasłonecznienia. Nie widać żadnych szkodników.
    Po prostu pędy usychają od pewnego miejsca na gałązkach. Od pnia jest OK, a
    dalej wyschnięte.
    Wygląda to jak na zdjęciu:
    http://abes01.webpark.pl/jalowiec.jpg
    Po lewej do góry pęd zdrowy a dalej po prawej te dwa pędy już suche.
    Zastanawiam się co może być przyczyną. Czytałem trochę o chorobach. W miejscu
    gdzie zaczyna się usychanie nie widać żadnych zmian, więc nie bardzo pasuje mi
    to do opisów chorób. Może po prostu za dużo je podlewam? Latem, kiedy posadzone
    między nimi Berberysy zaczęły usychać podlewałem sporo. Teraz znów kilka dni bo
    ponad pół metra wgłąb był całkowicie suchy piach.
    Macie jakiś pomysł?
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 2. Data: 2009-04-30 14:32:39
    Temat: Re: Usychającekońcówkipędówjałowca - dlaczego?
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

> [...]
    bo
    > ponad pół metra wgłąb był całkowicie suchy piach.

    Wzbogać podłoże bo brak żelaza.
    Ewentualnie przyczyną może być Fytoftoroza - zastosuj Aliette

    Pozdrawiam pogodnie