  • 101. Data: 2016-09-07 09:12:40
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 7 września 2016 07:55:53 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Najgorsza rzecz to stosowanie 2 różnych materiałów do budowy. Materiały
    > te posiadają różne właściwości fizyczne w tym rozszerzalność termiczną.

    nie da sie wybudowac domu w całosci z jednego materiału :-)

    > Pomiędzy tymi materiałami będą powstawały naprężenia, które z czasem
    > będą doprowadzać do pęknięć i odspajania się poszczególnych warstw.

    jesli sa żle dobrane to moze i tak. Jakos styropian nie odpada powszechnie od ścian.
    Kafle nie odpadają od podłóg i ścian ani murłata od wieńca. Z tymi "dwoma rodzajami
    materiałów" to zaszalałes :)

    b.

  • 102. Data: 2016-09-07 10:00:31
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-07 o 07:55, Uzytkownik pisze:

    > Najgorsza rzecz to stosowanie 2 różnych materiałów do budowy.

    No bez jaj...

> [...]
    > Pomiędzy tymi materiałami będą powstawały naprężenia, które z czasem
    > będą doprowadzać do pęknięć i odspajania się poszczególnych warstw.

    Ty chyba jednak na powaznie?
    Odspaja sie tynko od sciany, albo zbrojenie od betonu?

    > W przeciwieństwie do ceramiki BK nie posiada większości ww wad. Zapewnia
    > lepsze właściwości akustyczne i jest o wiele łatwiejszy w obróbce.
    > Wykonanie instalacji nie wymaga nawet użycia bruzdownic czy
    > młotowiertarek. Wystarczy najtańsza wiertarka nawet bez udaru oraz
    > specjalny rylec http://ebud.pl/Rylec-do-gazobetonu(3,16592,20829).as
    px ,
    > który można kupić w każdym markecie budowlanym za 20zł.
    >
    > Gdybym miał się teraz budować to tylko i wyłącznie z BK.

    Gdybym byl wykonawca to tez polecalbym BK. :-)

    Tak naprawde pod wzgledem wykonywania instalacji mozna dyskwalifikowac
    silke i beton. Reszta jak na raz w zyciu spokojnie daje sie obrabiac.

  • 103. Data: 2016-09-07 14:34:11
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 07.09.2016 00:03, Maniek4 wrote:

    > Ale wiesz.. Wymaga ustawienia rusztowania, kilku dniowek i co by nie
    > bylo zgrubnego wyrownania. pozostawienie tak calkiem byle jak moze
    > przyspozyc problemow. Jak tak ma to wygladac to faktycznie lepiej od
    > razu sciany zewnetrzne budowac z czegos innego.

    Ale Ytong też bym tynkował. Nawet gdyby był cienki i wymagał ocieplenia
    styro.
    Teraz bym się pokusił może nawet o 1W 48cm i tyle. Zobacz o ile mniej
    roboty i nerwów.

  • 104. Data: 2016-09-07 14:38:26
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 07.09.2016 07:55, Uzytkownik wrote:
    > W dniu 2016-09-01 o 23:09, Maniek4 pisze:

    > Gdybym miał się teraz budować to tylko i wyłącznie z BK.

    Ja też. Z Y48 bym budował. Tylko projekt trzeba byzrobić jak należy żeby
    strop nie wystawał na zewnątrz.
    Może strop Ytongowy a może lany ale na cofniętym szkielecie.

  • 105. Data: 2016-09-07 14:40:11
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 07.09.2016 08:02, Uzytkownik wrote:

    > A po ch..... Ci ten szkielet z żelbetonu?
    > Masz zamiar stawiać wieżowiec?

    To jak zrobić stropy budując z Ytonga 44 ?

  • 106. Data: 2016-09-07 16:09:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 7 września 2016 14:34:17 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Ale Ytong też bym tynkował. Nawet gdyby był cienki i wymagał ocieplenia
    > styro.
    > Teraz bym się pokusił może nawet o 1W 48cm i tyle. Zobacz o ile mniej
    > roboty i nerwów.

    kiki, miedzy felernym budowaniem, które widzimy wokół a budowaniem prawidłowym jest
    różnica. Mozna też dac sie pokonac fobiom budowlanym i próbowac przedobrzyc. Jesli
    przedobrzysz - tracisz wiarygodnosc.
    A wlasnie usilnie probujesz - zamiast zalecac prawidlowe budowanie zaczynasz
    kombinowac.
    Zalecanie budowy sciany 1W dlatego ze ma sie fobie złych fachowców jest mało
    sensowne. Po prostu fachowców trzeba dopilnowac, a temat znac zeby wiedziec czego
    pilnowac.

    Nawiasem mowiac pytalem jednego budowlanca - poinformowal mnie ze on klientowi mówi
    ze klejenie styropianu na placki kosztuje tyle, na ramki cos tam wiecej i to klient
    decyduje.

    b.

  • 107. Data: 2016-09-07 22:46:10
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-07 o 16:09, Budyń pisze:

> [...]
    ze klejenie styropianu na placki kosztuje tyle, na ramki cos tam wiecej i to klient

    Wszystko prawda, tylko jak zamierzasz dopilnowach fachmanow siedzac w
    pracy np.? Kiki nawet dobrze kombinuje. Wybrac technologie ktora wybacza
    bledy. Obawiam sie jednak, ze Ytong ich tez nie wybacza. Sciana 1W na
    cienki klej wymaga dokladnosci. Teoretycznie lepszym rozwiazaniem jest
    Porotherm na cieplej zaprawie, ale to Porotherm. U Kikiego nie przejdzie.

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2016-09-08 01:48:44
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 07.09.2016 22:46, Maniek4 wrote:
> [...]

    > cienki klej wymaga dokladnosci. Teoretycznie lepszym rozwiazaniem jest
    > Porotherm na cieplej zaprawie, ale to Porotherm. U Kikiego nie przejdzie.

    Przejdzie tylko wymaga dopilnowania. Trzeba cały czas patrzeć na ręce.
    Dopilnowany porotherm też będzie działał ale z tym pilnowaniem trudniej.
    Przykładem jest Liściasty.
    Coś co miało być przyjemnością i dumą okazało się kolejnym syfem budowlanym.

  • 109. Data: 2016-09-08 08:01:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 7 września 2016 22:46:10 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Wszystko prawda, tylko jak zamierzasz dopilnowach fachmanow siedzac w
    > pracy np.? Kiki nawet dobrze kombinuje. Wybrac technologie ktora wybacza
    > bledy.

    to jest końcowy wniosek z dyskusji i każdorazowa porada dla pytacza - wybrac beton
    komórkowy bo wiecej fuszerek zniesie bez obniżenia jakosci koncowego wyrobu.

    >Obawiam sie jednak, ze Ytong ich tez nie wybacza. Sciana 1W na
    > cienki klej wymaga dokladnosci.

    ściana 1W jest z założenia słabym rozwiązaniem, słabym w sensie mało ekonomicznym. W
    wydanej cenie mozna miec znacznie cieplejszą ścianę jesli sie zrobi 2W zamiast 1W.

    b.

  • 110. Data: 2016-09-08 10:14:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-08 o 08:01, Budyń pisze:

    > ściana 1W jest z założenia słabym rozwiązaniem, słabym w sensie mało ekonomicznym.
    W wydanej cenie mozna miec znacznie cieplejszą ścianę jesli sie zrobi 2W zamiast 1W.

    Obliczeniowo owszem a praktycznie nie wiadomo. To tak jak z welna na
    poddaszu. Zrobisz sam to zrobisz dobrze. Przyjda papraje, nie uzupelnia
    profili welna, zapomna o ociepleniu murlaty, albo scinki welny sypna
    lopata za belke i ocieplenie nie trzyma zadnych zakladanych parametrow.
    Na scianie 1W widac prawie wszystko, tylko trzeba dobrac parametry by
    byla ciepla. Mam, uzywam i nie widze powodow by nazywac ja syfem.
    Jedynie co, to moglbym placic mniej za ogrzewanie. Ale tego to juz sie
    nie dowiem.

    Pozdro.. TK