  • 151. Data: 2016-09-09 23:46:46
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-09 o 13:44, s...@g...com pisze:

    > Wg ozc kisan styro na stropie dal mi tyle samo oszczednosci co to na scianie.

    A no wlasnie. Grunt to cieply dach a my tu o scianach...

    Pozdro.. TK

  • 152. Data: 2016-09-09 23:47:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-09 o 11:05, Kris pisze:
    > Nie wiem co tam specom od OZC w ich programach wychodzi ale z moich obserwacji
    wynika że samo ocieplenie ścian ma niewielki wpływ na oszczędności na ogrzewaniu
    > Sąsiad dom wybudował cos koło 2009roku- porterówka, ściany z suporeksu, podwieszany
    sufit, nad sufitem wełna.
    > Przez chyba 5 pierwszych lat na ścianach styro nie miał. Później dokleił 12cm
    styropianu + siatka klej itp. Jak twierdzi koszty ogrzewania zauważalnie nie zmalały
    > Podobnie było w domu moich rodziców- tam chałupa większa, wybudowana w 1969 roku z
    pustaków betonowych na nich tynk.
    > Kilka lat temu przykleiliśmy tam styropian chyba 10cm.
    > Zużycie opału zauważalnie nie spadło.

    Se rekuperator zaloz to spadnie o 80%. :-P

    Pozdro.. TK

  • 153. Data: 2016-09-11 22:53:17
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-09-03 o 17:34, Mateusz Bogusz pisze:

    > Tyle tego piszesz, że jak się nie spojrzy na autora to można by pomyśleć
    > że wszyscy tak uważają. A tak to pewnie sam z BK zrobiłeś i teraz chcesz
    > żeby wszyscy mieli równie źle jak Ty.

    Co ty pinkolisz, Kiki ma rację bk jest jednym z najlepszych materiałów
    na ściany, porothermy czy pustaki z keramzytu to shit jakich mało.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 154. Data: 2016-09-11 22:57:22
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-09-04 o 23:57, KIKI pisze:
> [...]
    ostatnich kilku lat moze ze 3x widzialem prawidlowo ocieplone szczyty.

    > Tylko jak nie ocieplą szczytów i nie otynkują to nie będzie wiało z
    > gniazdek i szczyty aż tak nie przemarzną :-)
    >
    > Teraz to bym zbudował cofnięty szkielet z żelbetu i wypełnił bym to
    > ytongiem 48 żeby nie było mostków.

    A po co tak, wystarczy do szalunku wieńca dać 5cm styro na zewn i masz
    po mostu od wieńca, wiem bo sam tak robiłem, potem na całość poszło 15cm
    w dwóch warstwach.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 155. Data: 2016-09-11 23:28:45
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 11.09.2016 22:57, janusz_k wrote:

    > A po co tak, wystarczy do szalunku wieńca dać 5cm styro na zewn i masz
    > po mostu od wieńca, wiem bo sam tak robiłem, potem na całość poszło 15cm
    > w dwóch warstwach.

    Ja głośno myślę czy by nie wystarczył Y-48 i nic więcej ?