  • 91. Data: 2016-09-06 17:27:28
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 06.09.2016 17:18, Budyń wrote:

    > chciałem zauażyć ze ceramika dziurawa pokryta tynkiem jest uszczelniona wiec szanse
    przewiewania są małe - nie przewiewa ci bo uszczelniłeś. Dlatego mówimy ze jesli juz
    to trzeba tynkowac.
    > Problem w tym ze nikt nie tynkuje POD styropianem, bo na pierwsdzy rzut oka bez
    sensu.

    I styropian na placki :-)
    http://www.bzg.pl/node/113

    Jeszcze raz powtarzam. Ilekroć zwracam komuś uwagę przeważnie spotykam
    się z wybuchem złości, że się wtrącam i oni wiedzą lepiej :-)

  • 92. Data: 2016-09-06 17:57:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 6 września 2016 17:27:34 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    >
    > Jeszcze raz powtarzam. Ilekroć zwracam komuś uwagę przeważnie spotykam
    > się z wybuchem złości, że się wtrącam i oni wiedzą lepiej :-)

    ja sie przestałem wtrącać - ludzie nie budują domow a realizują marzenia, z tym sie
    nie da spierać :)

    b.

  • 93. Data: 2016-09-06 20:14:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-06 o 17:57, Budyń pisze:

> [...]
    jesli juz to trzeba tynkowac.

    > ja sie przestałem wtrącać - ludzie nie budują domow a realizują marzenia, z tym sie

    No ale to jest ogolnoludzka przypadlosc. Reagujemy tak bardziej badz
    mniej emocjonalnie w kazdej dziedzinie do ktorej mamy emocjonalny
    stosunek i do ktorej przygotowywalismy sie jakis czas. To oczywiscie
    kiepska cecha, ale na niej mniej wiecej opiera sie duza czesc np. handlu.
    Nie dalej jak wczoraj namawialem kolege na podlogowke w calym domu.
    Wczesniej wymyslil razem z instalatorem, ze tu podlogowka, tam grzejnik
    - znaczy powszechny standard. Namawialem, kolega niby slucha, ale po
    minie wiem, ze i tak zrobi grzejniki z podlogowka. Drugi raz sie nie
    odezwe bo to bez sensu. Jego komfort, jego kasa. Namawianie na sile
    sprawi tylko, ze przestanie sie u mnie w ogole pokazywac.
    To nie pierwszy kolega ktory nie slucha. Wierza w ekipy jakie sobie
    wynajda jak wyrocznie. No ich sprawa. Sam inny nie bylem i grzejniki mam
    w sypialniach :-), ale to troche inna sprawa. Dzis drugi raz bym tego
    nie zrobil.

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2016-09-06 20:38:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-06 o 17:18, Budyń pisze:

    > chciałem zauażyć ze ceramika dziurawa pokryta tynkiem jest uszczelniona wiec szanse
    przewiewania są małe - nie przewiewa ci bo uszczelniłeś.

    Raczej oczywiste.

    > Dlatego mówimy ze jesli juz to trzeba tynkowac.

    Wystarczy jak muraz wypelni pionowe spoiny zaprawa z zewnatrz w czasie
    murowania. To nie jest klopotliwe. Obowiazkowo pelna spoina pozioma i o
    ruchu konwekcyjnym w scianie nie ma co pisac. Przewiewanie struktury
    sorry - pomine.
    Ale, ale - w archiwum jest jak to mnie jeden koles przekonywal do
    wynalazku Wienerbergera tj. klejenia pustakow na magiczna pianke z puchy
    ukladana w postaci dwoch rownoleglych przy krawedzi sciany glutow
    zamiast zaprawy. Podobno cieple ja pitole. Malo mnie nie pogryzl jak
    pamietam. W czsie rozmowy wyszlo, ze dal sie namowic i stad ten
    agresywny dysonans poznawczy, wyrazajacy rowniez zlosc skutkow po
    edukacyjnych.
    Najgorsze jest to, ze ten patent to byl (moze jeszcze jest?) system firmowy.

    > Problem w tym ze nikt nie tynkuje POD styropianem, bo na pierwsdzy rzut oka bez
    sensu.

    Bo to kosztuje niestety.

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2016-09-06 21:10:24
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 06.09.2016 20:14, Maniek4 wrote:
    > w sypialniach :-), ale to troche inna sprawa. Dzis drugi raz bym tego
    > nie zrobil.

    Ja też mam grzejniki i podłogówkę, pomieszane i poplątane. Te przygłupy
    budowlane mnie w to wpędziły. Nie miałem swojego zdania w 2005 roku.
    Nawet nie było gdzie przeczytać, w necie był sam shit. Kupowałem
    muratora w kiosku, a tam samo gówno, spam i porady "eksperta", które
    były i pozostały g. warte.
    Porotherm ledwo się pokazał i w muratorze już były prezentowane medale z
    targów poznańskich.

  • 96. Data: 2016-09-06 21:12:52
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 06.09.2016 20:38, Maniek4 wrote:

    > sorry - pomine.

    Właśnie przewiewa strukturę. W tym cały problem.

> [...]
    > edukacyjnych.
    > Najgorsze jest to, ze ten patent to byl (moze jeszcze jest?) system

    Tak to masakra.

    > Bo to kosztuje niestety.

    Rapowanie byle czym niewiele kosztuje. To raczej głupota i niewiedza.

  • 97. Data: 2016-09-06 23:51:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-06 o 21:10, KIKI pisze:

    > Ja też mam grzejniki i podłogówkę, pomieszane i poplątane. Te przygłupy
    > budowlane mnie w to wpędziły. Nie miałem swojego zdania w 2005 roku.

    U mnie byla troche inna koncepcja wykonczenia podlogi. Mial byc parkiet.
    Na dole do pokoi podciagnalem rury do grzejnikow na wypadek gdyby
    podloga z takim wykonczeniem nie dawala rady. W sypialniach w ogole nie
    ulozylem podlogowki i to byl blad. Na szczescie to tylko trzy pokoje.
    Ostatecznie skonczylo sie na panelach i takie goowno z tego wyszlo.
    Dolozylem do rozdzielenia dwoch obiegow, dwie pompy, sprzeglo
    hydrauliczne i inne banialuki, bez ktorych przy samej podlogowce smialo
    bym sie obyl. Sam przekombinowalem i mam jak mam. U dziecikow w pokojach
    to moze tez nie takie zle bo mozna ograniczyc temperature na noc, ale
    dzis tak juz bym nie robil.

    > Nawet nie było gdzie przeczytać, w necie był sam shit. Kupowałem
    > muratora w kiosku, a tam samo gówno, spam i porady "eksperta", które
    > były i pozostały g. warte.

    Murator byl dobry ze dwadziescia lat temu. Najlepszy dzial to pamietam
    do dzis "Bodaj bys sobie dom budowal". Po jakims czasie z tego
    zrezygnowali na konto reklam i zostal jak piszesz sam shit. Te dziesiec
    lat temu nie bylo dostepu do takiej wiedzy jak dzis.

    > Porotherm ledwo się pokazał i w muratorze już były prezentowane medale z
    > targów poznańskich.

    Jako nastepca Max'a moze i slusznie, ale na dzisiejsze czasy, kiedy
    zuzycie energii to priorytet, wymaga uwagi.

    Pozdro.. TK

  • 98. Data: 2016-09-07 00:03:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-06 o 21:12, KIKI pisze:

    > Właśnie przewiewa strukturę. W tym cały problem.

    Nie moge tego potwierdzic. Moze dlatego, ze mam 1W 44cm. Po
    zaszpachlowaniu w czasie murowania z zewnatrz pionowych spoin nic
    takiego sie nie dzialo a spedzilem na budowie osobiscie kilka ladnych
    miesiecy, zaliczajac kazda pogode. Dlubiac instalacje nie ma szans zebym
    tego nie zauwazyl. Druga sprawa to pocialem tego dobrych kilkaset sztuk.
    Gdyby to bylo tak super poryzowane to kawalki rozpadaly by sie w rekach,
    no i nosnosc nie byla by tak korzystna.

    > Tak to masakra.

    Teraz mysle, ze to byl moze jakis firmowy marketingowiec siejacy
    popeline gdzie wlezie.

    > Rapowanie byle czym niewiele kosztuje. To raczej głupota i niewiedza.

    Ale wiesz.. Wymaga ustawienia rusztowania, kilku dniowek i co by nie
    bylo zgrubnego wyrownania. pozostawienie tak calkiem byle jak moze
    przyspozyc problemow. Jak tak ma to wygladac to faktycznie lepiej od
    razu sciany zewnetrzne budowac z czegos innego.

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2016-09-07 07:55:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-09-01 o 23:09, Maniek4 pisze:

    > Zewnetrzne sciany z BK a wewnetrzne z ceramiki i nie bedzie problemu.
    >
    > pozdro.. TK

    Najgorsza rzecz to stosowanie 2 różnych materiałów do budowy. Materiały
    te posiadają różne właściwości fizyczne w tym rozszerzalność termiczną.
    Pomiędzy tymi materiałami będą powstawały naprężenia, które z czasem
    będą doprowadzać do pęknięć i odspajania się poszczególnych warstw.

    Jeżeli chodzi zaś o ceramikę to według mnie jest to wielkie gówno.
    Jeszcze nie widziałem domu w którym ściana nie byłaby dziurawa jak
    sitko. Dopiero zewnętrzna i wewnętrzna warstwa tynku uszczelnia to
    sitko. Instalacje robi się dość łatwo, ale bez porządnej bruzdownicy to
    tylko się narobi masę dziur. Mocowanie cięższych przedmiotów np.
    klimatyzator czy bojler to prawdziwe wyzwanie i najczęściej kończące się
    mocowaniem na przestrzał przy użyciu gwintowanych prętów i z drugiej
    strony dużych podkładek i nakrętek lub z zastosowaniem drogich kotw
    chemicznych. Ceramika żyje własnym życiem i podczas wiercenia otworów
    pod kołki czy kucia bruzd, otwory i bruzdy wychodzą tam, gdzie tego chce
    ceramika, a nie operator młotowiertarki.

    Ponadto ceramika charakteryzuje się największą wytrzymałością wzdłuż
    otworów, ale na nacisk boczny jest mniej odporna od np. BK. Kilka razy
    widziałem popękane bloczki z ceramiki na skutek działania sił skrętnych
    w murłatach, które były przenoszone przez zakotwienia murłaty na bloczki.

    W przeciwieństwie do ceramiki BK nie posiada większości ww wad. Zapewnia
    lepsze właściwości akustyczne i jest o wiele łatwiejszy w obróbce.
    Wykonanie instalacji nie wymaga nawet użycia bruzdownic czy
    młotowiertarek. Wystarczy najtańsza wiertarka nawet bez udaru oraz
    specjalny rylec http://ebud.pl/Rylec-do-gazobetonu(3,16592,20829).as
    px ,
    który można kupić w każdym markecie budowlanym za 20zł.

    Gdybym miał się teraz budować to tylko i wyłącznie z BK.

    Systemy szkieletowe tak, ale tylko i wyłącznie pod warunkiem, że w domu
    będzie podłogówka, a na lato klimatyzator.

  • 100. Data: 2016-09-07 08:02:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-09-04 o 23:57, KIKI pisze:
    > Teraz to bym zbudował cofnięty szkielet z żelbetu i wypełnił bym to
    > ytongiem 48 żeby nie było mostków. Tak trzeba zaprojektować szkielet
    > żeby nie wystawał.

    A po ch..... Ci ten szkielet z żelbetonu?
    Masz zamiar stawiać wieżowiec?