  • 81. Data: 2016-09-05 20:19:43
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    a nie dorabia? Macie problem z tym ze szklem dupe chcecie obetrzec. Uzywacie
    materialow niedostosowanych do klimatu. Potem jak przed Kopernikiem jak sie ruch na
    niebie nie zgadzal z blednymi zalozeniami to nie zmieniano zalozen tylko kolejne
    poprawki do poprawk wprowadzali. W necie na rysunkach sa pustaki z pianka albo welna.
    I teraz takich tutaj trzeba uzywac a nie bez sensu tynkowac przed przyklejeniem
    styropianu. Jak by mikropory w pustaku byly niepotrzebne to by ich nie bylo. Jedni
    zrobili material z potrzebnymi mikroporami a inni naukowcy od saletrzaku i gnojowicy
    je zapychaja i dorabiaja do tego ideologie. I to jest wlasnie dorabianie pizdzie
    uszu.

  • 82. Data: 2016-09-05 21:36:00
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 05.09.2016 19:30, Budyń wrote:

    > popatrz tu
    > http://www.arturiasia.mojabudowa.pl/pliki/arturiasia
    /image/ociepleniep1.jpg

    > to jest klasyka i wszyscy tak budują- na sciane wrzucone ze 20cm styropianu, bo
    koles zainwestował w ocieplenia, a przeciez ta sciana od góry będzie sie dotykać do
    zimnego powietrza, całe narożniki pietra będą przemarzały.

    Jeszcze widać styropian na placki haha :-)
    Będzie przewiew powietrza od dołu do góry, od okien i drzwi do góry, od
    listwy startowej do góry.
    Nieotynkowany porotherm.

    Dokładnie wszystko zrobione jest źle i nagle się okaże, że jakoś tak
    trzeba ten piec czy pompę ciepła ustawiać mocno. To może być nawet 50%
    strat w stosunku do tego gdyby wszystkie fuszerki wyeliminować.

  • 83. Data: 2016-09-06 07:08:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 21:36:06 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Jeszcze widać styropian na placki haha :-)
    > Będzie przewiew powietrza od dołu do góry, od okien i drzwi do góry, od
    > listwy startowej do góry.

    No bo przecież wentylować styropian trzeb;)

  • 84. Data: 2016-09-06 11:15:18
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 06.09.2016 07:08, Kris wrote:

    > No bo przecież wentylować styropian trzeb;)

    Te moje wyliczenia 1000L oleju opałowego na każde 100m2 na rok są
    całkowicie prawdziwe. Tyle zapotrzebowania będzie miał Liściasty czyli
    10.000 kWh / każde 100m2 powierzchni po obwodzie.

    A szkoda, bo gdyby posłuchał te kilka miesięcy temu, zanim wbił łopatę,
    to by mógł zejść z tym może i o połowę bez dodatkowych zbytnich kosztów.
    Teraz odkryje, że mu wieje z gniazdek a goćiom powie, że nie grzeje za
    mocno, bo tak "my z żoną lubimy" :-)

  • 85. Data: 2016-09-06 11:44:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-04 o 09:22, Budyń pisze:

    > przeczytales wątek? tu sa silne argumenty przeciw ceramice dziurawej.
    > A twój post to rozpaczliwiec majacy podtrzymac dobre samopoczucie - wbudowales z
    ceramiki dziurawej zapewne :) Mam racje?

    Ja mam. Wg. Was najgorszy szajs 1W i na przekor tutejszym opiniom nic
    nie wieje i sciany nie sa zimne. Te Wasze demony to sorry ale traca
    paranoja. Kikiemu przewiewa przez strukture chyba atomow (??) poryzowany
    pustak ceramiczny a poryzowany BK juz nie? No litosci...
    Mozna sie zgodzic z tym, ze trzeba zachowywac rezim budowlany, ze sa
    pulapki na ktore trzeba uwazac, ale jak czytam podobne dyskusje to oczy
    przecieram ze zdumienia, ze mam taki problem i o tym nawet nie wiem.

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2016-09-06 11:51:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-06 o 11:15, KIKI pisze:

> [...]
    > to by mógł zejść z tym może i o połowę bez dodatkowych zbytnich kosztów.
    > Teraz odkryje, że mu wieje z gniazdek a goćiom powie, że nie grzeje za

    Jakim cudem wieje Ci z gniazdek skoro sciany tynkowales przed
    styropianem? No chyba, ze to wiatr sloneczny.

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2016-09-06 11:56:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-04 o 21:50, Budyń pisze:

    > A gdybys sie jednak zdecydowal na poroszajs to pamietaj o uwagach kikiego. Trzeba
    calosc zarapowac, nie dosc ze kosztuje to jeszcze bedziesz usilnie zniechecany przez
    wykonawców.
    > Styropian trzeba kleic na ramki a to znaczy ze wykonawców trzeba pilnowac.

    A to gdzies nie trzeba kleic na ramki?

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2016-09-06 12:06:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-05 o 00:01, KIKI pisze:

    > Ale ciekawe jest podejście nowych inwestorów. Część ma pretencje, że się
    > wtrącam jak coś zobaczę :-) To jest ciekawe psychologiczne zjawisko.

    Zwane dysonansem poznawczym. Masz tak samo. Oni nie sa niczym dziwnym.
    Zauwazasz ich bo pasuja do Twojego schematu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2016-09-06 17:18:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 6 września 2016 11:44:25 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > pulapki na ktore trzeba uwazac, ale jak czytam podobne dyskusje to oczy
    > przecieram ze zdumienia, ze mam taki problem i o tym nawet nie wiem.

    chciałem zauażyć ze ceramika dziurawa pokryta tynkiem jest uszczelniona wiec szanse
    przewiewania są małe - nie przewiewa ci bo uszczelniłeś. Dlatego mówimy ze jesli juz
    to trzeba tynkowac.
    Problem w tym ze nikt nie tynkuje POD styropianem, bo na pierwsdzy rzut oka bez
    sensu.

    b.

  • 90. Data: 2016-09-06 17:19:24
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 6 września 2016 11:56:40 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    calosc zarapowac, nie dosc ze kosztuje to jeszcze bedziesz usilnie zniechecany przez
    wykonawców.

    > A to gdzies nie trzeba kleic na ramki?

    wszedzie trzeba ale pod BK nie bedzie az tak bolesne

    b.