  • 71. Data: 2016-09-05 17:57:30
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dorabiasz Budyn pizdzie uszy. Na klej zeby mogl wiatr hulac w szczelinach to na
    poludniu Wloch. Bo tam chlodzenie muru ma sens. W Polsce wersja z murowaniem na piane
    bo zaslepia pionowe kanaly albo pustak wypelniony welna mineralna albo innym
    izolatorem. Pustak wtedy drozszy ale nie trzeba tynkowc przed ocieplaniem i cieniej
    styropianu mozna dac.

  • 72. Data: 2016-09-05 17:59:28
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 05.09.2016 17:42, Budyń wrote:

    > paroprzepuszczalnosc to parametr nie z tej bajki. Natomiast faktem jest ze kiki sie
    zafiksował na punkcie mikroporów pozostałych po wypalaniu trocin. Te mikropory
    znaczenia nie mają. Natomiast cała reszta dziurw, tych w które palec mozna włozyc,
    skutecznie umożliwi przepływ powietrza. Przy odrobinie pecha, gdy wloty i wyloty
    jakos sie otwarte zejdą.

    Generalnie nieotynkowany porotherm wieje z gniazdek i to świadczy, że
    wieje całą objętością muru.

    Nic tu nie pomoże grube ocieplenie. Zrób eksperyment. Kup kurtkę
    puchową, jakąś profesjonalną, taką jak biorą Himalaiści i zostaw
    przewiew między ciałem i kurtką. Następnie kup drugą, 3 rozmiary większą
    i jedną na drugą.
    Możesz owinąć to wszystko razem balotem wełny, a i tak będzie ci zimno.
    Do czasu aż nie uszczelnisz ciała to dalsze dokładanie warstw nic nie daje.

    Przecież od lat o tym mówimy. Wystarczyło zarapować mur, przedyskutować
    co ze szczytami i innymi ewentualnymi mostkami. Byśmy wszystko powiedzieli.

    A tak niech Liściasty położy ten styropian od nowa i da foty tego
    pasztetu co ma zrobione.

  • 73. Data: 2016-09-05 18:04:18
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 05.09.2016 17:57, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    izolatorem. Pustak wtedy drozszy ale nie trzeba tynkowc przed ocieplaniem i cieniej

    Tynkować, rapować czymkolwiek trzeba zawsze.
    Szkoda kasy na te wynalazki z wełną. Wełna może gnić tak jak gnije w
    skosach czasami.

    Wystarczy zbudować dom z Porothermu i go otynkować, zatkać kanały
    szczytów i przyjleić na szczytach styropian zamykający i połączyć z
    ociepleniem ścian.
    Ocieplenie ścian kleić na ramkę aby nie podwiewało płyt.

    To wszystko.

  • 74. Data: 2016-09-05 18:05:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 17:59:44 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > puchową, jakąś profesjonalną, taką jak biorą Himalaiści i zostaw
    > przewiew między ciałem i kurtką. Następnie kup drugą, 3 rozmiary większą

    Ale u mnie nie ma gdzie włazić zimne powietrze bo ocieplenie jest szczelne
    (a tam gdzie nie jest, wkrótce będzie zapianowane).

    > A tak niech Liściasty położy ten styropian od nowa i da foty tego
    > pasztetu co ma zrobione.

    Mam rozwalać gotową elewację żeby coś udowadniać? Chyba jaja sobie robisz :]
    Będzie licznik energii przy pompie, zobaczymy po pierwszym sezonie
    ile kosztuje ogrzanie 230m2 z "dziurawymi" ścianami :]

    L.

  • 75. Data: 2016-09-05 18:12:02
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 05.09.2016 18:05, Lisciasty wrote:

    > Mam rozwalać gotową elewację żeby coś udowadniać? Chyba jaja sobie robisz :]
    > Będzie licznik energii przy pompie, zobaczymy po pierwszym sezonie
    > ile kosztuje ogrzanie 230m2 z "dziurawymi" ścianami :]

    Ty jeszcze tego nie wiesz ale się przekonasz.
    Jak nie zapłaciłeś wykonawcom jeszcze to nie płać i zrób to od nowa.

    To, że mnie zjebali 10 lat temu to jedno ale od 10 lat piszę, żeby tacy
    jak Ty chociaż nie zjebali. Mnie otynkowali i z gniazdek nie wieje ale
    rozpierdalałem wszystkie skośne ściany i zrywałem wszystkie kartongipsy
    od środka.
    A ty chce pompę ciepła, ja pierdole, odpierdalasz ekologię, a rozumu nie
    masz :-)

  • 76. Data: 2016-09-05 18:19:56
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 05.09.2016 18:05, Lisciasty wrote:
    > W dniu poniedziałek, 5 września 2016 17:59:44 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    Ja Ci wyliczę ile ci Potrzeba energii na taki budynek. Potrzebujesz
    1000L oleju opałowego na każde 100m2 powierzchni liczonej po obwodzie, a
    nie użytkowej jakiejś.

    Jak masz 200m2 do 2000L na rok.
    Litr oleju to 8-9kWh. Liczmy 10 dla łatwiejszej kalkulacji.

    20,000 kWh może nawet 25,000kWh Ci potrzeba rocznie razem z cwu przy
    takich murach jak zrobiłeś.

    Za prąd 12,000PLN jak zrobisz COP4, w co wątpię, to wyjdzie Ci 3000zł za
    rok grzania, ale obstawiam, że 5000PLN.

    Chyba, że będziesz mówił, że Wy z żoną i (wiecznie kaszlącymi dziećmi)
    tak lubicie, a w nocy w ogóle do 16 obniżasz, bo "tak zdrowiej" HAHAHA

  • 77. Data: 2016-09-05 18:37:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W ciagu ostatnich kilku lat moze ze 3x widzialem prawidlowo ocieplone szczyty.

    A jaka jest różnica między źle, a dobrze? Na co zwrócić uwagę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 78. Data: 2016-09-05 19:23:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 17:57:35 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Dorabiasz Budyn pizdzie uszy.

    do dzieci własnych tak mów, ja nie zrozumiałem - one przy takim ojcu zapewne by
    skumaly. Biedne dzieci...

    b.

  • 79. Data: 2016-09-05 19:30:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 18:37:24 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > A jaka jest różnica między źle, a dobrze? Na co zwrócić uwagę?

    popatrz tu
    http://www.arturiasia.mojabudowa.pl/pliki/arturiasia
    /image/ociepleniep1.jpg

    to jest klasyka i wszyscy tak budują- na sciane wrzucone ze 20cm styropianu, bo koles
    zainwestował w ocieplenia, a przeciez ta sciana od góry będzie sie dotykać do zimnego
    powietrza, całe narożniki pietra będą przemarzały.

    ma byc mniej wiecej tak:
    http://www.m-110.mojabudowa.pl/pliki/m-110/image/Kom
    in/DSC00282.JPG

    b.

  • 80. Data: 2016-09-05 19:43:49
    Od: "Uzytkownik" <u...@g...com>

    Zenek Kapelinder wrote:
    > Dorabiasz Budyn pizdzie uszy.

    Jeżeli już łaskawie odpisujesz, to powstrzymaj się od uzewnętrzniania
    negatywnych cech swojej osobowości.
    Mnie i innym wiedza o twoim podłym charakterze nie jest do niczego
    potrzebna.