  • 1. Data: 2010-02-25 13:20:46
    Temat: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Warto wchodzić w pompę ciepła, warto ją zakładać i montować? Podpowiedzcie,
    bo zastanawiam się nad ogrzewaniem gazowym i pompą ciepła. Dom 166 m z
    garażem.
    Wszedzie właściwie myśle zrobić ogrzewanie podłogowe, czy może nie warto
    wszedzie robić? Czy lepiej w niektórych pomieszczeniach zachować grzejniki,
    a jeśli tak to w jakich?

    Jaki może być koszt instalacji gazowej i z pompą ciepła dla takiego domu?
    Jakie mogą być koszty eksploatacji ogrzewania gazowego i z pompą ciepła?
    Możecie podpowiedzieć
    Ciekawi mnie w ile czasu to się zwraca
    Pozdraiwam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-02-25 13:24:29
    Temat: Re: Warto wchodzić w pompe ciepła?
    Od: "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie mogą być koszty eksploatacji ogrzewania gazowego i z pompą ciepła?

    Pompa ciepła nie zwróci ci się nigdy. Wydasz kupe kasy i dasz zarobić
    jakiemuś producentowi tego badziewia.
    Pompa ciepła to ogrzewanie elektryczne, tylko że podobno ma sprawność do
    140%. W praktyce będzie to sprawność dużo mniejsza. Tak więc policz sobie
    koszt ogrzewania elektrycznego i podziel przez powiedzmy 1.1.
    Jest to ogrzewanie podobno ekologiczne - tylko co to ma wspolnego z ekologia
    jak ogrzewasz prądem a prąd jest u nas uzyskiwany ze spalania węgla.

    Zakładaj ogrzewanie gazowe - wyjdzie dużo taniej i bardziej ekologicznie.

  • 3. Data: 2010-02-25 13:34:07
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > węgla.
    >
    > Zakładaj ogrzewanie gazowe - wyjdzie dużo taniej i bardziej ekologicznie.

    Moze bys nie pisal w temacie na ktorym sie nie znasz?

    p.

  • 4. Data: 2010-02-25 13:39:53
    Od: "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Moze bys nie pisal w temacie na ktorym sie nie znasz?
    >
    > p.

    Zapomniałem dodać, że zaraz rzucą się na mnie przedstawiciele handlowi,
    którzy sprzedają pompy ciepła.

  • 5. Data: 2010-02-25 13:49:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Moze bys nie pisal w temacie na ktorym sie nie znasz?
    Bezporne jest jedno. Instalacja gazowa wychodzi sporo taniej jak pompa
    ciepła.
    Instalacja w domu zarówno dla popmy ciepła jak i gazu pozostaje ta sama(no
    prawie- dla gazu mozna grzejniki dla pompy najlepsza jest podłogówka na
    całości)
    Co wychodzi taniej w eksploatacji to zalezy od tego kto liczy. Gazownicy
    przedstawiaja swoje wyliczenia popmpownicy swoje.

    Fakt bezsporny nr 2:
    Zarówno popmopwnicy jak i gazownicy dodatkowo spalają rekraacyjnie w kominku
    kilkanaście metrów drzewa na sezon i lubia temp 18stC a w sypialni nawet
    mniej;)))

    Zaraz zacznie się ciekawa i długa dyskusja to poznamy różne argumenty

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-02-25 15:50:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jaszczomp pisze:

    > Zapomniałem dodać, że zaraz rzucą się na mnie przedstawiciele handlowi,
    > którzy sprzedają pompy ciepła.

    Oraz ci, którzy już ulegli :-))) i mają pompy ciepła ;-)))

  • 7. Data: 2010-02-25 16:01:40
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jakie mogą być koszty eksploatacji ogrzewania gazowego i z pompą ciepła?

    pompa ciepla jkesli ja finansujesz sam nie ma sensu, zwrot kosztow to jakies
    10-20 lat pod warunkiem ze nic nie nawali, natomiast spotkalem sie z gminami
    gdzie na pompy ciepla sa dotacje z unii ale to bylo w zeszlym roku nie wiem
    jak teraz.
    Co do samego sposobu ogrzewania to ja preferuje mieszane, podlogowka z
    tradycyjnymi grzejnikami.
    Podlogowka w salonie, kuchni, lazienkach i korytarzu, grzejniki w
    sypialniach i innych pokojach oraz w wiatrolapie i ew.garazu.
    No i przy podlogowce trzeba pamietac ze zero dywanow i zero drewna na
    podlodze a i meble najlepiej na nozkach...

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2010-02-25 16:09:29
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Thu, 25 Feb 2010 17:01:40 +0100, HANA napisał(a):

    > No i przy podlogowce trzeba pamietac ze zero dywanow i zero drewna na
    > podlodze a i meble najlepiej na nozkach...

    Ad. drewna - nieprawda.

    --
    ŁC
    Szanuj swój pojazd i miej do niego respekt, szczególnie jeżeli posiada

  • 9. Data: 2010-02-25 16:17:32
    Temat: Re: Warto wchodziae w pompe ciep?a?
    Od: "Tomek S." <x...@g...de>

    Czesc,

    zsumuj koszt urzadzen (PC) + instalacji na zwenatrz + instalacji wewnatrz
    (powinna byc podlogowka) + szacunkowe koszty napraw i serwisu na 20 lat i
    podziel to przez 20.
    Tyle placisz rocznie, DODATKOWO do ceny nosnika energi, czyli pradu.
    Grzanie pradem jest duzo drozsze niz grzanie czyms innym
    (wegiel,pelety,ropa,gas).
    Nie zwroci sie to nigdy, bedzie zawsze drozej.
    Pompy cieplne maja na dzis, za mala sprawnosc zeby sie to oplacalo.
    Moze w przyszlosci sie to zmieni (lepsze i tansze pompy i drozsze inne
    paliwa).
    Przy czym, jezeli bedzie drozec ropa i gas, to tez zdrozeje prad.

    Tomek

  • 10. Data: 2010-02-25 16:21:38
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz C." <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Ad. drewna - nieprawda.

    hmmm... mozesz rozwinac?
    bo jakos nie slyszalem zeby drewno przetalo byc izolatorem cieplnym....
    --
    pozdrawiam
    Andrzej