  • 1. Data: 2010-02-25 12:14:15
    Temat: wentylacja połaci a okna dachowe
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Tak odnosnie tematu folii i deskowania, zastanawiam sie
    jak sie zalatwia wentylowanie tej czesci polaci gdzie jest wstawione
    okno dachowe. Mowie oczywiscie o ocieplonym dachu :-).

    Poniewaz jezeli okno dachowe bedzie tylko nieznacznie miejsze
    od rozstawu krokwi, tworza sie przestrzenie zamkniete nad i pod oknem.
    Czy nie ma niebezpieczenstwa zamakania welny. To samo sie tyczy
    w jaki sposob sa w takim razie odprowadzane sa zacinajacy deszcz czy
    snieg, ktory moze sie pod dachowkami znalezc, poniewaz to chyba nawet
    wiekszy
    problem od samej wentylacji.
    Jak to sie rozwiazuje w praktyce?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2010-02-26 05:17:34
    Temat: Re: wentylacja połaci a okna dachowe
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Darek" <d...@o...pl> wrote in message news:hm5pio$m1m$1@news.onet.pl...
> [...]
    > w jaki sposob sa w takim razie odprowadzane sa zacinajacy deszcz czy
    > snieg, ktory moze sie pod dachowkami znalezc, poniewaz to chyba nawet

    Mnie się wylały już ze 3 wiadra wody z łączenia skosu ze ścuianą, a na górze
    jest Velux.
    Zaczęło ciec jak troszkę się ociepliło i śnieg się roztopił, ten co go
    nawiało.
    Generalnie Okna dachowe to mina czy to w dachu deskowanym czy nie.
    Wentylację powinno się robić wiercąc krokwie do sąsiednich przestrzeni, a
    okno obudowac szczelnie styrodurem, tym miekkim BASF-a.
    Będziesz miał z tym problem :-)

  • 3. Data: 2010-02-26 09:28:25
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 25 Lut, 13:14, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > w jaki sposob sa w takim razie odprowadzane sa zacinajacy deszcz czy
    > snieg, ktory moze sie pod dachowkami znalezc, poniewaz to chyba nawet

    wentylacja polaci jesli jest przerwana np przez okno dachowe nalezy
    przeciac kontrlaty przed oknem i za oknem. Wtedy powietrze omyje okno
    dookola.
    Nad oknem jest specjalny arkusz blachy ktory sie zaklada i on
    odprowadza wode na boki okna. Arkusz blachy tak sie umieszcza aby
    wchodzil pod folie dachowa.

    Co do spodu okna masz fartuch z olowiu ktory wyginasz i dobijasz
    gumowym motkiem. Warto rowniez majac dachowki uciac je pod katem aby
    fartuch z olowiu nie tworzyl zbyt gleboka rynne. Rynna ta moze miec ta
    wlasciwosc ze woda zalegajaca w niej moze przekroczyc poziom framugi
    okna i przelac sie do srodka. Przy katach polaci powyzej 35stopni nie
    jest to na tyle niebezpieczne ale przy katach 25 do 30 jest i trzeba
    zrocic szczegolno uwage i dachowki zukosowac. .

  • 4. Data: 2010-02-26 15:23:00
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Kudlaty" <p...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...
> [...]

    To jest teoria. Ale praktyka jest zupelnie inna :-)

  • 5. Data: 2010-02-27 16:17:32
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 26 Lut, 16:23, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "Kudlaty" <p...@g...com> wrote in message

    m.googlegroups.com...

    > To jest teoria. Ale praktyka jest zupelnie inna :-)

    no nie wiem ja tak mam, okna fakro razem z orginalnymi elmentami. Nie
    stosowalem dodatkowej foli.
    Wyjscie wentylacji w kalenicy.