  • 11. Data: 2014-08-29 12:14:07
    Temat: Re: Wąska działka i jej warunki zabudowy
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 29 Aug 2014 09:37:48 +0200, Pete napisał(a):

    > A masz wymóg dotyczący minimalnego spadku? OBo jeśli nie, to można
    > zrobić dach płaski (no, prawie płaski) z kalenicą.

    Niestety, 45 stopni +/-5. To ogólna przypadłość chyba całego powiatu, więc
    nic się nie wykombinuje. A tyle jest ładnych, modernistycznych projektów...

    > Dlaczego ma być konflikt, skoro korzysta bezumownie?

    Bo pewnie będzie wielki foch, że ktoś mu ogródek zabiera. Skoro ogrodził,
    to już traktuje jak swoje.

    > Chyba że zasiedział tę działkę :)

    Takie ryzyko też może być, nie znam historii tego miejsca.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2014-08-29 12:50:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-29 12:14, Borys Pogoreło pisze:

    > Niestety, 45 stopni +/-5. To ogólna przypadłość chyba całego powiatu, więc
    > nic się nie wykombinuje. A tyle jest ładnych, modernistycznych projektów...

    NA 100% nie ma ograniczenia do jednej kalenicy ;)

    --
    Pete

  • 13. Data: 2014-08-29 13:12:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 29 Aug 2014 12:50:49 +0200, Pete napisał(a):

    > NA 100% nie ma ograniczenia do jednej kalenicy ;)

    To prawda, ale jest nieszczęsny zapis dotyczący "kalenicy głównej" i tego
    dziwnego, równoległego ułożenia względem drogi.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2014-08-29 14:48:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-29 13:12, Borys Pogoreło pisze:

    > To prawda, ale jest nieszczęsny zapis dotyczący "kalenicy głównej" i tego
    > dziwnego, równoległego ułożenia względem drogi.

    Widziałem projekty z 3 równoległymi kalenicami, co kto lubi.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2014-08-29 16:44:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 29 Aug 2014 14:48:40 +0200, Pete napisał(a):

    > Widziałem projekty z 3 równoległymi kalenicami, co kto lubi.

    Ciekawy pomysł, ale to by wyglądało jak mała hala fabryczna :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2014-08-29 16:58:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-29 16:44, Borys Pogoreło pisze:

    > Ciekawy pomysł, ale to by wyglądało jak mała hala fabryczna :)

    Tylko z boku, a tu i tak wąsko, więc z boku nikt tego nie będzie oglądał ;)

    --
    Pete

  • 17. Data: 2014-08-31 21:41:49
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    i przepraszam za spóznioną odpowiedż.
    W/g mnie dzialka jest przeznaczona pod kamienicę.w zabudowie szeregowej.Stawiasz
    sobie chalupkę pod samo niebo o szerokości 10 m,i glębokości dowolnej,na dole masz
    dwa lub nawet cztery lokale użytkowe i wjazd(że o klatce nie wspomnę)na górze
    mieszkania z oknami na dwie strony.Wariantów jest kilka.
    Na terenie miejskim taka dzialka może być skarbem,zważywszy na szerokość niektórych
    kamieniczek-lub bagnem.Bez uzasadnienia,ale...
    Pytanie jest następujące:jakie WZ mialy sąsiednie dzialki? Czy,kiedy i dlaczego
    zostaly zmienione?
    Znam wypadki że przez kilkadziesiąt lat dzialki mialy jakieś WZ lub wręcz zakaz
    zabudowy,potem miasto zmienialo plany,nikogo nie zawiadamiając.Kto wytropil
    sprawę,mógl kupić -czasem atrakcyjną- dzialkę za niewielkie pieniądze.
    To samo bywalo na wsiach-odralniano cale polacie gruntu-ale bez powiadamiania o tym
    wlaścicieli.Potem ktoś to kupowal...
    Pozdro dolniak

  • 18. Data: 2014-08-31 23:05:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 12:41:49 -0700 (PDT), dolniak napisał(a):

> [...]
    > glębokości dowolnej,na dole masz dwa lub nawet cztery lokale użytkowe i
    > wjazd(że o klatce nie wspomnę)na górze mieszkania z oknami na dwie

    Cała okolica to niska zabudowa jednorodzinna, z wyjątkami budynków
    użyteczności publicznej (i paru bloków przy głównej drodze).

    > Pytanie jest następujące:jakie WZ mialy sąsiednie dzialki? Czy,kiedy i
    > dlaczego zostaly zmienione?

    Tego nie wiem, ale raczej też na zwykłe domki jednorodzinne. To osiedle to
    są są dawne tereny wiejskie, przyłączone do miasta.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2014-08-31 23:38:46
    Od: dolniak <d...@g...com>

    NIe jestem na bieżąco ze znajomością i interpretacją(tzn ze sposobami omijania i
    naginania)przepisów.
    Jeśli dzialka atrakcyjna,warto popytać w urzędzie o zmianę warunków.tam,gdzie nie ma
    planu zagospodarowania,obowiązywala zasada że nowy budynek nie może rażąco róznić sie
    od pozostalych.Nawet linię zabudowy dawalo się zmienić,a co dopiero
    kalenicę.Ale-popytać możesz(pewnie-nic się nie da) jednak pisma o zmianę możesz
    skladać dopiero jako wlaściciel.Pewno dużo się da-ale ryzyko jest.W takim wypadku
    warto wziąć znanego(w mieście,i to z dobrej strony) architekta.Ale ryzyko jest...
    Ale kto nie ryzykuje,pączków nie jada...
    Sąsiadem od ogródka bym sie nie przejmowal.Ogloszenie bylo,mógl kupić lub
    przynajmniej udowodnic swoje prawa.Nawet za tzw naniesienia nie musisz placić-może
    je sobie wziąć.To nie znaczy,że będziesz mial w nim przyjaciela...

  • 20. Data: 2014-09-01 11:12:12
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Zeby bylo jasne: przy informacjach jakie podaleś ja takiej dzialki pod zabudowę
    mieszkaniową bym nie kupil,nezależnie od ceny.To je dobre,ale pod inwestycje,jakiś
    pawilonik ,parking dla blokersów,abo cóś.
    Poza tym - jakiś tam może być feler,skoro sąsiad od ogródka nie chce jej kupić.Z
    drugiej strony-po co ma się w koszty wpędzć,skoro ma darmo,i nikt go stamtąd nie
    wykopsa?