  • 41. Data: 2014-03-28 09:54:44
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna bez GWC latem - czy jest gorąco?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:2v8hthl00asg$....@m...org...

    > GWC jest ogrzewane przez biegnące powietrze, a mając tak małą powierzchnię
    > wymiany i do tego jeszcze mizerną długość, nie nadąża z wymianą ciepła do
    > gruntu.

    Jakby nadążało to niewiele zmienia - bo po prostu grunt się nagrzeje i tyle
    :-)
    GWC nigdy nie zastąpi nawet najprostszej klimatyzacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2014-03-28 10:02:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.03.2014 o 08:04 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Nie oczekuję, że w duże upały będzie przyjemny chłodek. Po to są upały,
    > żeby było gorąco ;).
    >
    > Dziwi mnie jednak, że temperatura Ci rośnie z 10 do 17 stopni w kanale
    > wentylacyjnym. Nie jest ocieplony?
    kanał jest wewnątrz domu i jest tylko lekko ocieplony, na zime starcza w
    lato nie.

    Przechodzi przez strych, w którym
    > temperatura wynosi 50 stopni?
    Nie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 43. Data: 2014-03-28 10:17:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-28 08:43, Myjk pisze:
    > Fri, 28 Mar 2014 08:04:08 +0100, Marcin N

    > Że w GWC jest teoretycznie 8 stopni (bo praktycznie to w lato jest często
    > ponad 10, zwłaszcza jeśli rura jest płycej niż 1,5m), nie oznacza że
    > powietrze przelatujące przez GWC też osiągnie taką niską temperaturę.

    Skoro Janusz podał, że powietrze na wejściu rekuperatora ma 17 st to
    zakładam, że ma tam termometr, który to mierzy.

    Nie musisz mi udowadniać wyższości klimy nad GWC. Klima ma jednak trzy
    minusy: cena, cena i jeszcze raz cena.

    Jeśli GWC obniży mi temperaturę w gorący dzień o 3 stopnie - to już
    będzie świetnie. Zamiast 28 stopni będzie 25. Jeśli natomiast upał
    sięgnie na przykład 35 stopni to po prostu wyłączę nawiew do wieczora i
    poczekam aż się ochłodzi. Wentylator w pokoju sobie włączę i niech
    miesza powietrze.

    Tak to widzę, tylko nie wiem, czy to realna wizja.

    --
    MN

  • 44. Data: 2014-03-28 10:55:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 09:49:05 +0100, Ergie

    > Co to znaczy nie bierze się? Kto nie bierze?
    > Ja jak projektowałem to brałem.
    > Inni w firmie gdzie pracowałem też.

    O, a ja szukam wykonawcy takiej usługi. :) Reflektujesz?

    > W praktyce przy dachu skośnym najwięcej zależy
    > od pokrycia i szczeliny wentylacyjnej.

    Czytałem o tym i oczywiście planuję to zastosować. Obecnie dach mam
    tragicznie wykonany (bez szczeliny, membrany), brak zewnętrznych rolet na
    połaciowych i w lato temperatura na poddaszu użytkowym potrafi dochodzić do
    33 st. pomimo zamknięcia rolet (wewnętrzne Velux), a na strychu jest ze 60,
    normalnie jak w saunie. :/

    --
    Pozdor Myjk

  • 45. Data: 2014-03-28 11:07:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Nie musisz mi udowadniać wyższości klimy nad GWC. Klima ma jednak trzy
    > minusy: cena, cena i jeszcze raz cena.

    A GWC nie? Niejeden co robił GWC zapłacił za nie sporo więcej niż za klimę.

    > Jeśli GWC obniży mi temperaturę w gorący dzień o 3 stopnie - to już będzie
    > świetnie. Zamiast 28 stopni będzie 25.

    Gdy na zewnątrz jest 28 aby w środku było 25 z wentylacji musiałoby wiać 16.
    Tani GWC zrobiony z kilku metrów zwykłej rury PCV nie schłodzi powietrza z
    28 stopni do 16 przy normalnym przepływie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2014-03-28 11:17:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > O, a ja szukam wykonawcy takiej usługi. :) Reflektujesz?

    Od prawie 5 lat już nie pracuję w branży. Nawet softu już nie mam więc
    niestety nic już nie policzę.

> [...]
    > do
    > 33 st. pomimo zamknięcia rolet (wewnętrzne Velux), a na strychu jest ze

    No nieźle! Możesz na tym strychu rozłożyć jakąś rurkę w formie spirali i
    mieć tanio ciepłą wodę :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2014-03-28 11:21:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 10:17:35 +0100, Marcin N

    > Nie musisz mi udowadniać wyższości klimy nad GWC.
    > Klima ma jednak trzy minusy: cena, cena i jeszcze raz cena.

    Liczyłeś to? Mnie wychodzi zupełnie odwrotnie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 48. Data: 2014-03-28 11:25:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 11:17:19 +0100, Ergie

    > Od prawie 5 lat już nie pracuję w branży.
    > Nawet softu już nie mam więc niestety nic już nie policzę.

    To może jakieś kontakty się jeszcze ostały do kogoś kto działa w temacie?

    > No nieźle! Możesz na tym strychu rozłożyć jakąś rurkę
    > w formie spirali i mieć tanio ciepłą wodę :-)

    Mam tam zbiornik przelewowy od CO i rzeczywiście trochę się udaje
    przepompować ciepła do piwnicy gdzie jest terma z płaszczem. :)

    --
    Pozdor Myjk

  • 49. Data: 2014-03-28 11:32:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-28 11:21, Myjk pisze:
    > Fri, 28 Mar 2014 10:17:35 +0100, Marcin N

    > Liczyłeś to? Mnie wychodzi zupełnie odwrotnie.

    Nie liczyłem i chętnie dam się przekonać do klimy.

    --
    MN

  • 50. Data: 2014-03-28 12:43:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To może jakieś kontakty się jeszcze ostały do kogoś kto działa w temacie?

    http://www.zumi.pl/1498033,Przedsiebiorstwo_Uslugowe
    _Badawczo-Projektowe_Dynamika_Sp._z_o.o.,Gliwice,fir
    ma.html

    Właśnie sprawdziłem i strona internetowa nie działa, więc nie wiem, czy oni
    jeszcze istnieją. Jak odchodziłem to w firmie pracowało mniej osób niż gdy
    się zatrudniałem, więc mogli w międzyczasie całkiem paść. Cóż błędy w
    zarządzaniu - firma dość mocno popłynęła na kilku kontraktach, a konkurencja
    oferowała dobre stawki i ludzie uciekali.

    Pozdrawiam
    Ergie