eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Wybuch butli z gazem w Żywcu. Są poszkodowani Do wybuchu butli z gazem doszło ok. 17.30 w jednym z mieszkań na os. Pod Grapą w Żywcu. Taką informację przekazała żywiecka policja.

  • 11. Data: 2021-12-22 18:51:38
    Temat: Re: Wybuch butli z gazem w Żywcu. Są poszkodowani Do wybuchu butli z gazem doszło ok. 17.30 w jednym z mieszkań na os. Pod Grapą w Żywcu. Taką informację przekazała żywiecka policja.
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 December 2021 at 18:41:47 UTC+1, WS wrote:
> [...]
    czasie wojny, a produkcja cywilna w czasie pokoju
    > taa... tylko butla z gazem to kiepski pocisk... tego gazyu nie da się w niej
    odpalić i doprowadzić do wybuchu
    > Problemem są oczywiście nieszczelności... i wybuch w pomieszczeniu, ale również
    możliwy przy gazie z sieci...

    > BTW sam się zastanawiałem na wakacjach (Sycylia) jaki sens ma montowanie kuchenki
    na butlę LPG. CO (pewnie sporadycznie używane, my we wrześniu mieliśmy jeszcze za
    gorąco, w sam raz na klimę ;) ) i CWU były na prąd, tylko kuchenka gazowa...
    ty cierpisz na problemy z rozumieniem prostego tekstu ?

    ==Butla gazowe 11kg i więcej to nic innego niż pancerna obudowa pocisku używanego w
    czasie wojny, a produkcja cywilna w czasie pokoju

    Pancerna obudowa napelniana w czasie pokoju gazem, aby utrzymac zdolnosci produkcyjne
    fabryki
    a napelniana materiałem stałym w czasie wojny

    nadal nie kumasz ?

    to klikaj w internecie do jutra i sie naum
    a wczesniej nie odpowiadaj,
    bo mi sie wywraca

  • 12. Data: 2021-12-22 18:59:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 22 grudnia 2021 o 18:51:39 UTC+1 mant... napisał(a):

> [...]
    > a napelniana materiałem stałym w czasie wojny
    >
    > nadal nie kumasz ?
    >
    > to klikaj w internecie do jutra i sie naum

    co ja poradzę, że bdurzysz non stop ;)
    LPG jest "mało pancerna", ze 20bar, samochodowe z zapasem na 30 robia...
    Jak to napełnisz materiałem wybuchowym to sam zaniesiesz? Bo żadnej haubicy na butle
    LPG chyba jeszcze nie mamy ;), do bombowców też to szkoda wkładać ;)

    To jeż lepsze (gruuuubsze) są na gazy typu tlen, azot...
    Nawet moje nurkowe mają dopuszczenie na 300bar i nie potrzeba nic więcej wkładać...
    po uwaleniu zaworu przy takim ciśnieniu jest rakieta ;) tylko słabo kontrolowana

  • 13. Data: 2021-12-22 19:13:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 December 2021 at 19:00:00 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    po uwaleniu zaworu przy takim ciśnieniu jest rakieta ;) tylko słabo kontrolowana
    wszystkie butle stalowe produkuje jedna fabryka , na tych samych maszynach w czasach
    pokoju co niepokoju
    Byłem w tej fabryc e, opowiadali mi historie jak się przebranżawiali na produkcję
    cywilną, aby utrzymac strategiczne zdolnosci produkcyjne

    Jedź do nich i się naum

  • 14. Data: 2021-12-22 19:30:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 22 grudnia 2021 o 19:13:54 UTC+1 mant... napisał(a):

> [...]
    > Byłem w tej fabryc e, opowiadali mi historie jak się przebranżawiali na produkcję
    cywilną, aby utrzymac strategiczne zdolnosci produkcyjne

    co w tym dziwnego? Większość fabryk "czegokolwiek"/cywilnych da się przestawić na
    produkcję wojskowa w razie potrzeby...
    Zawsze tak było, jest i będzie ;)
    Tyko co do tego maja butle LPG? Toż to najprymitywnieszy badziew spawany... Byle
    Zenek w stodole taki pospawa..., a turystyczne "butle" LPG, takie jednorazowe, to
    wyglądają jak konserwa ;) sam mam kilka takich...
    Szukasz "sensacji" tam gzie jej nie ma...
    LPG jest/było(?) gazem prdnym dezodorantów... takiej "jakości/trwałości" butla jest
    potrzebna...

  • 15. Data: 2021-12-22 21:01:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-22 o 10:30 -0800, WS napisał:
    > Tyko co do tego maja butle LPG? Toż to najprymitywnieszy badziew
    > spawany...

    Nie wszędzie to badziew spawany - od lat korzystam z butanu z
    plastikowych butli i bardzo sobie chwalę. Leciutkie to, nie niszczy
    kafelków pod gazówką, do tego na bieżąco widać poziom gazu przez
    przeźroczyste oczko. Montaż też fajny: wystarczy ręką odczepić zawór i
    nasadzić na nową butlę, bez wysiłku i bez żadnych narzędzi. Do tych
    spawanych już nie wrócę.

    Mateusz

  • 16. Data: 2021-12-22 22:19:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 22 grudnia 2021 o 21:01:09 UTC+1 Mateusz Viste napisał(a):

    > Nie wszędzie to badziew spawany - od lat korzystam z butanu z plastikowych butli

    no, może trochę przesadziłem, takie plastikowe są w większości zapalniczki, widać
    ilość skroplonego gazu...

  • 17. Data: 2021-12-22 22:51:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 December 2021 at 22:19:09 UTC+1, WS wrote:

    > no, może trochę przesadziłem, takie plastikowe są w większości zapalniczki, widać
    ilość skroplonego gazu...
    ===od lat korzystam z butanu z plastikowych butli

    Nie używa sie butanu do kuchenek z uwagi na niską kalorycznośc, tylko propan.

  • 18. Data: 2021-12-22 22:58:26
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-22 o 13:19 -0800, WS napisał:

    > no, może trochę przesadziłem, takie plastikowe są w większości
    > zapalniczki, widać ilość skroplonego gazu...

    Nie nie, to w normalnej gazówce jest, żadna zapalniczka. :)
    10l czystego butanu w ładnej, plastikowej butli.

    Mateusz

  • 19. Data: 2021-12-23 00:10:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 grudnia 2021 o 13:30:40 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    utli-z-gazem-w-zywcu-sa-poszkodowani/bxy5r3v,30bc105
    8

    > nic się nikomu nie poderdało
    > to jedynie w tak bidnym kraju jak Polska, ludziska wnoszą do bloków zbiornik o
    ksztalcie pocisku i używają go do gotowania.

    > W Mimcach jest to zakazane i karalne
    Musisz coś z tym zrobić. Ale zanim zaczniesz skończ klimatyzator na peltierach. Jak
    skończysz klimatyzator to jedź do Brókselki z butla i sie wysadz w powietrze w ramach
    protestu.