  • 11. Data: 2015-06-25 22:54:52
    Temat: Re: Wyłącznik a przepisy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-25 o 21:30, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie uziemienia tylko styku ochronnego.
    > Jaki ma sens zakładanie wtyku 2P+Z do urządzenia, które miało tylko 2P?
    > Przecież powinien być w II klasie izolacji.

    Nie w drugiej klasie izolacji, tylko w II klasie ochronności.

    Więc urządzenie jest w II klasie ochronności i zdaniem różnych PIP nie
    wolno założyć do niego wtyczki 2P+Z.

    Problem jest w tym, że "nie wolno" to czegoś co stwarza zagrożenie
    bezpieczeństwa. Odwrotnie nie wolno. Urządzenie w I klasie ochronności a
    wtyczka bez styku ochronnego. Natomiast dla urządzenia w II klasie,
    założenie wtyczki 2P+Z w żaden sposób nie zmienia bezpieczeństwa tego
    urządzenia. Każdy sensowny ekspert taką opinię wyda, ale różnego rodzaju
    PIP-y, które tak naprawdę g.... się znają, wiedzą lepiej.

    A jaki jest sens? Ekonomiczny. Postaw się w sytuacji fabryki, która w
    magazynie 10000 wtyczek 2P+Z i ani jednej 2P.

  • 12. Data: 2015-06-25 23:10:06
    Temat: Re: Re: Wyłącznik a przepisy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Jun 2015, qwerty wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie uziemienia tylko styku ochronnego.
    > Jaki ma sens zakładanie wtyku 2P+Z do urządzenia, które miało tylko 2P?

    Pewnie taki, że akurat może być pod ręką/w magazynie.
    Na przykład przy awarii w sobotę wieczorem.
    Albo kiedykolwiek indziej.

    > Przecież powinien być w II klasie izolacji.

    Nie pisał że nie jest.
    Ba, nie pisał że podłącza to "Z"! (bo pewnie nie podłącza).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2015-06-26 00:57:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie idzie o to że można założyć wtyczkę a o to że nie wolno, takie z angielska "
    możesz ale ci nie wolno". Urządzenia i elektronarzędzia nie mają skręcanych wtyczek a
    wypraski zintegrowane z przewodem. Wolno wymienić cały kompletny przewód z wtyczką.
    Dotyczy to urządzeń jednofazowych. Przy trójfazowych można wymieniać same wtyczki bo
    ze wzgędu na wielkość produkowane są wtyczki na każde IP. Raz spotkałem się ze
    skręcaną wtyczką spełniającą wymagania wtyczki zintegrowanej z przewodem. Cena była
    chora, dużo wyższa niż wtyczki z przewodem. Uważam że zakaz wymiany wtyczek w
    urządzeniach jakimi pracują pracoewnicy jest słuszny.

  • 14. Data: 2015-06-26 10:48:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Jun 2015 22:54:52 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
> [...]
    rodzaju
    > PIP-y, które tak naprawdę g.... się znają, wiedzą lepiej.

    Żebym dobrze zrozumiał: na hali są gniazda bez bolca ochronnego. Są
    maszyny, które nie wymagają w swojej klasie bolca, ale któś pomotował
    na nich przewodach zas. wtyczki z bolcem (nie podłączając przewodu
    ochronnego, bo go nie ma). I te wtyczki włącza do tych gniazd bez
    bolców?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-06-26 11:41:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-26 o 10:48, Marek pisze:
> [...]
    > nich przewodach zas. wtyczki z bolcem (nie podłączając przewodu
    > ochronnego, bo go nie ma). I te wtyczki włącza do tych gniazd bez bolców?

    WTF? Gdzie jeszcze masz gniazda bez bolców? Jedyne gniazda bez bolców to
    do płaskich wtyczek:

    http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/8959/th22
    0/ospel-gniazdo-potrojne-euro-plaskie-wtyczki-impres
    ja.jpg

    Według mnie, od 1995 roku wszystkie okrągłe gniazda mają bolec.
    Urządzenia II klasy najczęściej korzystają z takich wtyczek:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/
    CEE_7-17_plug.jpg

    ale 3-stykowe również są legalne wbrew mądralom z PIP.

  • 16. Data: 2015-06-26 11:43:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Źle zrozumiałeś. Domyślnie przyjmij że na hali nie ma prawa być gniazda bez bolca.
    Oczywiście bolec jest podłączony bo co jakis czas są robione badania instalacji i bez
    podłączonego bolca instalacja ich nie przejdzie. Kombinuj dalej co artysta miał na
    nyśli.

  • 17. Data: 2015-06-26 11:45:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 czerwca 2015 11:41:23 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > WTF? Gdzie jeszcze masz gniazda bez bolców? Jedyne gniazda bez bolców to
    > do płaskich wtyczek:

    Pełno w sklepach gniazdek bez bolców. Można dostać bez problemu przecież.
    https://www.google.pl/search?q=gniazdka+bez+bolc%C3%
    B3w&hl=pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=oB6NVbO
    AOeHjywO1ubSYBQ&ved=0CCMQsAQ&biw=853&bih=572&dpr=1.5
    #hl=pl&tbm=isch&q=gniazdka+bez+bolca

    > Według mnie, od 1995 roku wszystkie okrągłe gniazda mają bolec.
    A skad ten 1995rok?

  • 18. Data: 2015-06-26 17:06:13
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    a_RMQ.pdf W
    > No właśnie tak wygląda rozmowa z PIP-ą. Dlatego proszę o pomoc w
    > postaci paragrafów i artykułów, którymi mogę się podeprzeć w tej
    > nierównej walce. Jacek

    to nie ty masz znaleźć paragraf tylko PIP a jak będziesz miał to się
    odwołać za niezgodność żądania z tymi przepisami i tyle
    albo zwyczajnie odpisać że konkretny munkt jest zgodny z tymi
    przepisami (jeżeli jest) i zapomnieć ( pamiętaj że zawsze musisz
    odpisać na wszystkie zarzuty i to w terminie)

  • 19. Data: 2015-06-26 18:40:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-06-26 o 17:06, Jeffrey pisze:

> [...]
    > przepisami (jeżeli jest) i zapomnieć ( pamiętaj że zawsze musisz
    > odpisać na wszystkie zarzuty i to w terminie)

    Jest dokładnie jak piszesz, audytor przychodząc na maszynę robi raport
    gdzie podpiera się normami. Niestety aby je zobaczyć musisz je kupić.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2015-06-26 21:27:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-26 o 18:40, Irokez pisze:

    > Jest dokładnie jak piszesz, audytor przychodząc na maszynę robi raport
    > gdzie podpiera się normami. Niestety aby je zobaczyć musisz je kupić.

    Tylko jest jedno "drobne" niebezpieczeństwo, że PIP-a nie lubi, jak się
    musi przyznać do błędu, jak zresztą każdy człowiek, a urzędnik w
    szczególności.
    Pamiętam jeszcze czasy PRL, gdzie przychodził inspektor i zadawał
    sakramentalne pytanie: to jak? pińcset, czy szukamy?
    Teraz na pewno wiele się zmieniło, ale czy na pewno wszystko na lepsze?
    Jacek