  • 21. Data: 2015-06-26 22:10:09
    Temat: Re: Wyłącznik a przepisy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.06.2015 o 12:33, Jacek pisze:

    > Szukam po "internetach" i wobec ogromnej płodności naszych
    > przepisotwórców (oraz tych z Ujni) za cholerę nie mogę znaleźć, na
    > jakiej podstawie PIP tak chce. Dodam, że urządzenie ma już swoje lata.
    > Nakierujcie mnie, gdzie szukać tych mądrości.

    Ale to ona ma zastrzeżenia więc to ona musi podać podstawę prawną.

    Dopiero jak poda coś konkretnego można się odnieść - może ten czerwony
    dla ciebie przycisk to tak naprawdę karminowy, rubinowy, szkarłatny,
    rdzawy albo jakiś inny ;)

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 22. Data: 2015-06-26 23:28:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    > WTF? Gdzie jeszcze masz gniazda bez bolców? Jedyne gniazda bez bolców to do
    > płaskich wtyczek:

    Są i można bez problemów kupić:
    http://epstryk.pl/p/1329/47035/niloe-gniazdo-2p-16-a
    -zaciski-srubowe-biale-z-przeslona-664734-legrand-ni
    loe-legrand-gniazdka-i-wylaczniki-gniazdka-wylacznik
    i.html

  • 23. Data: 2015-06-27 02:13:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-06-26 o 23:28, qwerty pisze:
> [...]
    -zaciski-srubowe-biale-z-przeslona-664734-legrand-ni
    loe-legrand-gniazdka-i-wylaczniki-gniazdka-wylacznik

    Ale problem nie dotyczył gniazdek tylko wtyczki.

    A tak już na marginesie, wtyczkę 2P+Z od urządzenia II klasy można
    wkładać do gniazdek 2P.

  • 24. Data: 2015-06-27 12:45:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-26 o 22:10, Andrzej Lawa pisze:

    > Dopiero jak poda coś konkretnego można się odnieść - może ten czerwony
    > dla ciebie przycisk to tak naprawdę karminowy, rubinowy, szkarłatny,
    > rdzawy albo jakiś inny
    Specjalnie sprawdziłem i najbardziej podobny jest kolor RAL 3028 ;-)
    Jacek

  • 25. Data: 2015-06-27 19:23:17
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > Tylko jest jedno "drobne" niebezpieczeństwo, że PIP-a nie lubi, jak
    > się musi przyznać do błędu, jak zresztą każdy człowiek, a urzędnik w
    > szczególności.
    > Pamiętam jeszcze czasy PRL, gdzie przychodził inspektor i zadawał
    > sakramentalne pytanie: to jak? pińcset, czy szukamy?
    > Teraz na pewno wiele się zmieniło, ale czy na pewno wszystko na
    > lepsze? Jacek

    niestety masz rację ale jest chyba coraz normalniej, wszystko zależy
    na jaką "sztukę" trafisz

    irokez - urzędnik musi się powoływać nie na normy a na przepisy a te
    są ogólnie dostępne

  • 26. Data: 2015-06-27 20:53:33
    Temat: Re: Re: Wyłącznik a przepisy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Jun 2015, Jeffrey wrote:

    > irokez - urzędnik musi się powoływać nie na normy a na przepisy a te są
    > ogólnie dostępne

    Zdaje się, że w tym miejscu jest hak, który przez dwie dekady nie został
    rozwiązany.
    Zgodnie z prawem obowiązujące przepisy muszą być publicznie dostępne.
    Ale ministrowie w rozporządzenich powoływali się na normy, te
    rozporządzenia obowiązują, a normy są "tylko odpłatnie".
    ICMPZ?

    IMVHO, to jest miejsce dla Trybunału Stanu (bo nie tyle chodzi
    o konstytucję, co o umyślne doprowadzenie do takiej sytuacji - wszak
    trudno przyjąć, że jakiś minister nie wie, że normy nie są opublikowane).

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2015-06-28 10:14:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 27 czerwca 2015 22:48:09 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Ale ministrowie w rozporządzenich powoływali się na normy, te
    > rozporządzenia obowiązują, a normy są "tylko odpłatnie".

    tez uwazam ze normy przywolywane jako obowiazkowe powinny byc bezplatne i dostepne
    szeroko. Tymniemniej one sa dostepne - mozna z nich skorzystac bezplatnie w czytelni
    norm.
    A jesli trzeba placic za dostep do prawa to niekonstytucyjne byloby dopiero wtedy
    gdyby odplatnosc byla nadmierna.

    b.